Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har kjøpt meg Castor Oil (Pukka Castor Oil). Jeg har lest at Castor olje skal være bra for å få håret til å vokse raskere.

Det jeg lurer på, er om oljen skal brukes i hodebunnen eller kun i lengdene (eller begge deler)?

Anonymous poster hash: 2b943...818
Skrevet

Det må ned i røttene hvis du vil ha effekt på veksten. Det kan være noe realt kliss altså.

Anonymous poster hash: a4cf9...1a2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Det er noe kliss, jeg har ikke tålmodighet til å påføre det i lengdene flere ganger i uka. Men det er godt for hårvekst, hadde effekt på både vipper og øyenbryn :)

Skrevet

Det er noe kliss, jeg har ikke tålmodighet til å påføre det i lengdene flere ganger i uka. Men det er godt for hårvekst, hadde effekt på både vipper og øyenbryn :)

Ahan! Takk!

Skrevet

Det må ned i røttene hvis du vil ha effekt på veksten. Det kan være noe realt kliss altså.

Anonymous poster hash: a4cf9...1a2

Takk for svar!

Ja, har skjønt at det er ganske seigt.

Skrevet

Castor Oil er ikke annet enn god, gammel Laksèrolje (som du får på apoteket. Ricinusolje).

Olje påvirker ikke hårvekst, men kan bygge opp en oljefilm på håret som gjør at det ser sunnere og blankere ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å blande castor-olje med mer flytende olje, f.eks. kokosolje eller olivenolje, varme det noen sek i mikeroen, og så påføre i hodebunn og massere. Da blir det mye mer håndterlig å få til :-) Fyll gjerne oljen på en tom beholder med tynn tut (feks. en tom hårfarge-beholder) - da kommer du godt til :-)

På lengdene av håret bruker jeg gjerne kokosolje eller grape seed oil (ehm.. druefrøolje? hehe, litt for vant med å bruke de engelske ordene!)

Tar på turban og sover med det om natten :-)

Skrevet

Eller hell oljen i en gammel shampooflaske og hell det i skiller før du masserer :) castor olje fungerer utrolig bra på håret mitt

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Kira-Delta, hvor ofte bruker du oljen? Og etter hvor lang tid merket du effekten? Har håret blitt lenger?

Gjest kattinka
Skrevet

Jeg pleier å blande castor-olje med mer flytende olje, f.eks. kokosolje eller olivenolje, varme det noen sek i mikeroen, og så påføre i hodebunn og massere. Da blir det mye mer håndterlig å få til :-) Fyll gjerne oljen på en tom beholder med tynn tut (feks. en tom hårfarge-beholder) - da kommer du godt til :-)

På lengdene av håret bruker jeg gjerne kokosolje eller grape seed oil (ehm.. druefrøolje? hehe, litt for vant med å bruke de engelske ordene!)

Tar på turban og sover med det om natten :-)

Påfører du i vått hår? Jeg har bare kokosolje for matlaging. Kan vel ikke brukes i håret det? Har jojobaolje..Kan jeg blande castor med den og helle i en tom shampoflaske kanskje?

Skrevet

Jeg har brukt det på brynene nesten hver kveld i 5-6 mnd, merker ingen forskjell. Tør ikke bruke det i håret. Kommer garantert ikke til å få vasket det ut.

Gjest kattinka
Skrevet

Jeg har nylig kjøpt meg arganolje og rosehipolje. Tenkte å bruke et par dråper av disse inn i natt og dagkremen min, og samtidig blande arganolje med castor å ha i håret..Håper det blir bra.

*oljefrelst*

Skrevet

Påfører du i vått hår? Jeg har bare kokosolje for matlaging. Kan vel ikke brukes i håret det? Har jojobaolje..Kan jeg blande castor med den og helle i en tom shampoflaske kanskje?

Det varierer, noen ganger tørt og noen ganger vått.

Jeg bruker min kokosolje til alt :) (utenom steking på høy varme) - økologisk, kaldpresset kokosolje. Om den er rafinert ville jeg ikke brukt den til hud/hår.

Castor og jojoba i shampo-flaske høres ut som en bra plan! :) Prøv deg frem med ulike oljer og se hva håret ditt liker. Jeg bruker mye jojoba i ansiktet, men ikke kokos (gir meg kviser. Noen får ikke kviser av det). Olivenolje (helt vanlig som du kjøper i dagligvarebutikken, bare pass på at den er kaldpresset) liker både ansiktet, huden og håret mitt godt :)

For å få ut oljen av håret kan det være lurt å påføre shampo i håret før du væter det i dusjen. Jeg gjør sånn:

shampo

vaske ut med varmt vann - lenge

shampo

vaske ut med varmt vann

balsam

skyll med kaldt vann

Gjest kattinka
Skrevet

Det varierer, noen ganger tørt og noen ganger vått.

Jeg bruker min kokosolje til alt :) (utenom steking på høy varme) - økologisk, kaldpresset kokosolje. Om den er rafinert ville jeg ikke brukt den til hud/hår.

Castor og jojoba i shampo-flaske høres ut som en bra plan! :) Prøv deg frem med ulike oljer og se hva håret ditt liker. Jeg bruker mye jojoba i ansiktet, men ikke kokos (gir meg kviser. Noen får ikke kviser av det). Olivenolje (helt vanlig som du kjøper i dagligvarebutikken, bare pass på at den er kaldpresset) liker både ansiktet, huden og håret mitt godt :)

For å få ut oljen av håret kan det være lurt å påføre shampo i håret før du væter det i dusjen. Jeg gjør sånn:

shampo

vaske ut med varmt vann - lenge

shampo

vaske ut med varmt vann

balsam

skyll med kaldt vann

Takk :)

Jeg gjorde faktisk akkurat dette i morges når jeg dusja før jeg leste her :)

Brukte litt kokosolje i endene av håret og castor i hodebunn og ender - på tørt hår.

Lå på et håndkle på puta i natt og før jeg dusjet, masserte jeg inn shampoo i håret og vætet etterpå osv..

Håret mitt ble kjempe mykt og blankt! Anbefales :D

Gjest kattinka
Skrevet

Jeg har tenkt å bruke et par dråper av rose hip oljen som jeg har bestilt på iherb i nattkremen min,(siden jeg har hørt om ets gode antiage effekter og renying av huden) Og i dagkremen min skal jeg begynne å tilføre en dråpe aganolje i tillegg til jojobaen :) Castorolje har jeg helt i en tom våt-eyliner beholder. Den påfører jeg langs vippekanten hver kveld. Jeg bruker ikke mascara for tiden, så jeg tar også litt castor på fingertuppene og smører vippene med. Ser nesten ut som jeg har på mascara da ;) KoKosoljen vil jeg prøve å bruke til å barbere meg med og smøre meg med etter dusj. Castor kommer jeg til å fortsette å "kure" håret med en gang i uka og ligge med det om natta. Synes jeg fikk kjempe fine resultater av det. lest masse gode tips både her og på nettet generelt nå, så nå er det olje for alle penga her i hus ;)

Annonse
Gjest kattinka
Skrevet

Jeg har tenkt å bruke et par dråper av rose hip oljen som jeg har bestilt på iherb i nattkremen min,(siden jeg har hørt om ets gode antiage effekter og renying av huden) Og i dagkremen min skal jeg begynne å tilføre en dråpe aganolje i tillegg til jojobaen :) Castorolje har jeg helt i en tom våt-eyliner beholder. Den påfører jeg langs vippekanten hver kveld. Jeg bruker ikke mascara for tiden, så jeg tar også litt castor på fingertuppene og smører vippene med. Ser nesten ut som jeg har på mascara da ;) KoKosoljen vil jeg prøve å bruke til å barbere meg med og smøre meg med etter dusj. Castor kommer jeg til å fortsette å "kure" håret med en gang i uka og ligge med det om natta. Synes jeg fikk kjempe fine resultater av det. lest masse gode tips både her og på nettet generelt nå, så nå er det olje for alle penga her i hus ;)

Må legge til at jeg også kommer til å prøve ut å smøre kroppen med arganolje samt neglebånd og hender siden jeg har lest mye fint om det.

Skrevet

Jeg bruker ofte arganolje sammen med nattkrem og innbiller meg at det hjelper på kviser,arr og tørr hud:-)

Pleier å massere inn castorolje i hodebunnen en gang i uken, og bruker jojoba og argan i lengdene litt oftere. Men vet ikke egentlig om det har noen effekt hehe.

Når øyevippserumet mitt er tomt kommerjeg til å begynne med castor på vippene isteden. Håper det har effekt:-)

Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Kira-Delta, hvor ofte bruker du oljen? Og etter hvor lang tid merket du effekten? Har håret blitt lenger? Anonymous poster hash: 2b943...818

Brukte den tre ganger i uken, over natten. Jeg hadde bleket etterveksten min, to dager før jeg begynte med castor olje, og på lit tover en måned vokste håret mitt 4cm. Har tatt en pause på tre uker, men skal begynne igjenpå tirsdag :)

Skrevet

Castorolje svir i øynene og man våkner med hovne øyelokk, men det er mulig det er bra for vipperøttene.

Skrevet (endret)

Tror det bare svir hvis man er allergisk. Har ikke hørt om noen andre som det er svidd i øynene til...

Endret av GirlWithOneEye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...