Gå til innhold

Hvor ofte kaster du opp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kasta opp noen ganger etter epilepsi-anfall, men ellers har jeg ikke kasta opp siden omgangssyken for intet mindre enn nær 12 år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne kasta opp hver helg, og noen ganger ellers. Fant til slutt ut at dette var pga cola zero (søtstoff).

Skrevet

Kan faktisk ikke huske sist jeg kasta opp! Har ikke hatt omgangssyken siden jeg var liten unge, til tross for at datteren min har hatt det ganske ofte etter at hun begynte i barnehage. Det er jo jeg som tørker og vasker spy, men har ennå tilgode å bli smittet.

Ellers kasta jeg en del opp i mitt første svangerskap, men det gikk i grunn fort over seg. I andre svangerskap var det bare nesten at jeg kasta opp. Flaks for meg, for det å kaste opp er faktisk det verste jeg vet :)

Skrevet

Kastet opp mye da jeg var liten. Ble fort bilsyk, hadde jo omgangssyken etc. I voksen alder (etter barneskolen) har jeg spydd én gang, og da var jeg dritings. Det var den eneste gangen jeg har vært overstadig full faktisk. Er over 30.

Anonymous poster hash: 1295f...f5f

Skrevet

Du kan prøve å spise ris:) Det hjelper meg når jeg er kvalm.

Skrevet

Jeg er konstant kvalm, og i perioder kaster jeg opp hver dag. Jeg vet at dette ikke er normalt, men legene finner ikke noe galt med meg.. Jeg haaaaater å spy, så jeg holder det inne så lenge som mulig. Derfor lurer jeg bare på hvor ofte dere andre spyr/er kvalm? Spiser dere noe for å gjøre dette bedre? Er så utrolig plagsomt og frustrerende :(

Anonymous poster hash: f6cfb...34c

Jeg kaster bare opp når jeg har en virusinfeksjon som f. eks. norovirus (omgangssyke).

Jeg har hørt om noen som har blitt kronisk reisesyke, altså kvalme, etter en båttur, kan det være noe slikt med deg?

Skrevet

Sist var vel da jeg var 38 (kombinasjon av allergi som jeg ikke visste om da og lettere matforgiftning). Før det må ha vært da jeg var 9-10 år.

Kvalm kan jeg bli innimellom, og da fortrinnsvis når jeg er passasjer i bil. Selv i voksen alder blir jeg innimellom bilsyk.

Gjest Belle âme
Skrevet

Sist gang eg spydde med uhell var eg 8, no er eg 14

Skrevet

Kaster aldri opp (minst 10 år siden sist), men er ofte kvalm. Er jeg kvalm så må jeg rett og slett bare spise noe for å bli bedre igjen. Samme hva, bare det kommer mat i magen.

Anonymous poster hash: f9891...48f
Skrevet

Når jeg er fyllesyk

Anonymous poster hash: f6286...4a2
Skrevet

Fikk i meg et rusmiddel som gjorde at jeg spydde som en gris. det var i starten av året. gangen før det var noen år siden på en nyttårsfest. drakk meg alt for full. gangen før det var også på en nyttårs fest. spydde i armen på jakka mi. Så det skjer ikke så ofte.

Anonymous poster hash: 92ff6...b89
Skrevet

Kastet opp første gang for over et 1 år. Men før det, så har jeg ikke kastet opp på 10-11 år. Har angst for oppkast, så lenge det er andre. Så går det greit, men jeg klarer det rett og slett ikke.

Skrevet

Jeg kaster bare opp når jeg har en virusinfeksjon som f. eks. norovirus (omgangssyke).

Jeg har hørt om noen som har blitt kronisk reisesyke, altså kvalme, etter en båttur, kan det være noe slikt med deg?

Er det dette som kalles krystallsyke?

Anonymous poster hash: a4b21...dad

Skrevet

Er litt som deg TS, så jeg kan kaste opp hver dag eller det kan gå noen måneder i mellom. Er vel en 2 ukers tid siden sist nå tror jeg,

Gjest Delphina
Skrevet

Sjeldent at jeg kaster opp. Sist var i desember i fjor. Jentungen fikk omgangsyke og det smittet alle i huset. Før det var det svangerskapsrelatert..

Skrevet

Sist jeg var fyllesyk. Utenom det så kaster jeg opp kun når jeg har omgangssyken. Har vel hatt det 4-5 ganger de siste 10 åra.

Skrevet

jeg kaster ikke opp veldig ofte, men er ofte kvalm. forrige gang jeg kasta opp var for en måned siden og da kasta jeg opp 5 ganger i løpet av natta… gallesteinsanfall! har fått Afipran for kvalme under gallesteinsanfall nå da :) ellers blir jeg ofte kvalm når jeg kjører bil, tar buss eller tog over lengre strekninger.

Skrevet

Hei ts, har det på samme måte som deg. Er alltid kvalm og kaster opp ganske ofte. Nå den siste tiden er det flere ganger i uka. Legene finner ikke ut av det. Eneste som funker meg er å tygge på noe med en smak jeg liker eller sukkertøy som doc. Vet ikke om det faktisk hjelper eller om det bare distraherer meg, men har nå lest at sukkerbiter skal hjelpe mot kvalme så kan jo ha noe med det å gjøre.

Anonymous poster hash: 8309c...182
Skrevet

Jeg hadde magekatarr en gang - da gikk det i spying flere ganger om dagen. Trasige greier. Hvis legene gir deg Afipran (stikkpiller funker best) så hjelper jo det mot selve kvalmen, men løser jo ikke årsaken...

Anonymous poster hash: cdde0...95f
Skrevet

Pleier ikke å kaste opp. Det har vel skjedd oftest da jeg har vært full. Husker ikke sist gang jeg spydde!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...