Gå til innhold

Hvor ofte kaster du opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er konstant kvalm, og i perioder kaster jeg opp hver dag. Jeg vet at dette ikke er normalt, men legene finner ikke noe galt med meg.. Jeg haaaaater å spy, så jeg holder det inne så lenge som mulig. Derfor lurer jeg bare på hvor ofte dere andre spyr/er kvalm? Spiser dere noe for å gjøre dette bedre? Er så utrolig plagsomt og frustrerende :(

Anonymous poster hash: f6cfb...34c

Skrevet

Jeg var på fjelltur i september og våknet av kvalme den siste natten. Det er eneste gangen jeg har kastet opp i år.

Skrevet

Kastet opp en gang i år, da var jeg kjempefull.. Ellers ingenting.

Skrevet

Jeg har ikke kastet opp siden jeg gikk i 7. klasse. nå er jeg 20 år, så det er altså en stund siden. Og det var på grunn av omgangssyken.

Men jeg har selvfølgelig dager der jeg er kvalm, som alle andre mennesker. Men jeg spyr heldigvis ikke :)

Anonymous poster hash: 79e6f...b3f
Skrevet

Det går flere år imellom heldigvis ..

Vasker hendene og spriter de ofte så holder meg frisk fra svineriet der :-)

Men jeg fikk angst som ga meg kvalme hver dag nå da, men jeg blir bedre heldigvis. Aldri kastet opp pga det.

Men det hørtes absolutt ikke bra ut, hvor lenge har du hatt det sånn? Regner med du har tatt gastroskopi og alt som er?

Anonymous poster hash: 1f563...949

Gjest pausemusikk
Skrevet

Hm. Er vel 7år siden jeg kastet opp sist.. Husker jeg spiste ritz kjeks og drakk død cola for å få i meg noe. Men har hørt at ingefær er kjempe bra mot kvalme! God bedring :)

Skrevet

Husker ikke sist.. og tipper det var omgangssyke den gangen. Har spist for mange sølekaker og jobbet for lenge med små barn til at jeg trenger å beskytte meg mot sånt tror jeg.

Gjest navnelapp
Skrevet

Veldig sjeldan. Eit vanleg triks er å spise lite men jamnt, små porsjonar, gjerne salt mat. Det brukar å hjelpe. Helsekostbutikkar har ingefærtablettar, som kan hjelpe.

Gjest Are you suffering
Skrevet

Blir nesten aldri sjuk. Spiste jord og modellkitt når jeg var liten, så immunforsvaret mitt tåler en trøkk :)

De gangene jeg er dårlig hjelper det å drikke vann og eplemost, ofte og bare litt om gangen. Og så vet jo alle at iskrem og tv-serier er obligatorisk for å bli frisk!

Skrevet

Har kastet opp to ganger i livet. En gang da jeg stakk to fingre i halsen som femåring (for å sjekke), og en gang da jeg var 15 og reagerte på antibiotika. Da trodde jeg at jeg skulle dø. Gulpet sikkert som baby. Er 23 nå. Tror ikke dette er normalt heller. :P

Anonymous poster hash: 505e8...787

Skrevet

Der har vært sånn i snart 5år, så det er ikke noe virus... Ja, har gjort alt, tatt alle allergitester, gått til alt mulig rart av leger og alternativ behandling. Klarer snart ikke mer, er så grusomt! Er ikke bare småkvalm heller, jeg går og brekker meg halve dagen. Blærk, er vel bare enda en fin effekt av fibromyalgien.

Skrevet

Det begynte forresten med vanlig morgenkvalme da jeg var gravid. Spydde hele dagen i 3mndr, fram til jeg spontanaborterte. Så gikk det liksom aldri helt bort..

Gjest Euforia
Skrevet

Aldri... Kan ikke huske sist jeg gjorde det.

Gjest Daenerys
Skrevet

Sist jeg kastet opp var jeg mellom 10-12 år, omgangssyken. Jeg brakk meg, men ingenting kom opp pga tom mage, når jeg tok gastroskopi.

Skrevet

Stort sett når jeg har vært gravid. En gang spydde jeg i 20 uker, all medfølelse til alle som kaster opp mye, det er helt jævlig.

Annonse
Skrevet

Jeg kan gi deg mine erfaringer videre. Jeg fikk hjerneslag for 5 år siden, lungesarkodiose og nervesarkodiose før det. Jeg mistet synet på høyre øyet, fikk potensproblemer og problemer med endetarmen. Jeg frøs hele tiden, hadde svært lav energi tilovers. Nå har det gått 5 uker siden jeg startet opp en kur, som har forandret situasjonen totalt. Alle plagene har nesten forsvunnet, energien kar kommet tilbake. Jeg vil gjerne prate med deg og informere deg om kuren. Det handler om å rense kroppen, øke blodsirkulasjonen og gjøre kroppen´s Ph-verdi mer stabil. Da er kroppen i stand til å ta opp næringen 100 % og istand til å reparere seg selv.

Rapportert.

• Liker 3
Skrevet

Sånn bortsett fra selvforskyldt oppkast har jeg ikke kastet opp på fem år, da spydde jeg etter å ha ligget flere timer i narkose i forbindelse med en operasjon.

Anonymous poster hash: c1047...537
Skrevet

Jeg er ofte kvalm, men spyr veldig sjeldent.

Tror jeg har kastet opp to ganger i år, den ene gangen var jeg suuuperfull og den andre gangen hadde sambo dynka badet med Glade-one tuch, så jeg begynte å hoste til jeg kasta opp. :fnise:

Gjest Awzm me
Skrevet

Før jeg begynte med alkohol så hadde jeg ikke kastet opp siden syvende eller niende klasse eller noe. Etter det så har det vært bare pga alkohol om jeg får for mye. Eller om jeg gjør det med vilje.

Eller nei, ble faktisk så kvalm at jeg kastet opp av kvalme nå i våres, men det var altså første gang siden 9.klasse. Men før det så gikk det også flere år mellom hver gang.

Gjest Hyssingen
Skrevet

Kastet opp en gang i sommer p.ga migrene. Kaster opp omtrent en gang i året sånn ca. Av ymse forskjellige grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...