Gå til innhold

Hverdagen min og kostholdet, kan du se på det for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min reagerte på at hverdagen min er rart lagt opp, og mente jeg burde forandre den. Men studiene kan jeg ikke forandre på, de er som de er. Og hun mente kostholdet mitt var helt på trynet. Jeg har ikke tenkt så mye over dette, det er bare blitt sånn de siste månedene fordi det passer seg.

............................................................................................................

Frokost 0800 -halv grapefrukt

Er i lite aktivitet på morgenen og formiddagen (vasker klær, tar oppvask, støvsuger...)

Lunsj 12-1300 - 1banan og 30gr crüsli eller 3ss tyrkisk yoghurt med 1neve bringebær og 1neve bjørnebær og 30gr crusli.

1300-1730 studier

Ordentlig lunsj: 150gr karbdeig eller kylling, 200gr brokkoli, 1gulrot, 70gr fullkornspasta eller ris. (+ - noen soltørkede tomater, feta, 2ss tzatsiki..)

1745-1930 studier

1930-2045 trening (3-4 ganger i uken)

21 middag : 150gr kylling, svin eller en boks tunfisk. 2-3ss linser eller kikerter. 1egg. 1/2 avokado. 200gr brokkoli.

I tillegg drikker jeg 1-2 kopper kaffe, og ca 300ml smoothie fra Bendit sånn fordelt utover dagen.

.................................................................................................................................

Er det noe jeg bør forandre på? Vil dette være holdbart over lengre tid?

:blomst: jente 23

Anonymous poster hash: 2f26f...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker utrolig tvangsmessig. Jeg blir trist på dine vegne av at alt er oppgitt i så nøyaktig vekt.

Er du lykkelig? Trives du med ditt eget spisemønster? Går du ned i et passende tempo, eventuelt ikke i det hele tatt? I så fall er det bare å fortsette.

Jeg har selv levd med skjematisk kosthold, og unner ingen det om det ikke er strengt nødvendig (toppidrettsutøver, behov for spesiell diett ved f eks epilepsi og diabetes). Det var vanskelig å komme ut av, da jeg aldri ble så tynn som jeg ønsket. Nå er jeg like "feit" (55 kilo, 160 cm), men fornøyd med meg selv. Jeg spiser når jeg vil, og så mye jeg vil. Tenker så klart over at noen valg er sunnere enn andre, men den dårlige samvittigheten over for mye og for usunn mat er borte. Skulle ønske at alle de unge jentene fikk mulighet til å bare gi litt mer faen. Vet det er tøft, men det er det eneste fornuftige målet.

Skal aldri slanke meg igjen. Det er ikke noe liv.

Anonymous poster hash: dc652...a7f

Skrevet

Det virker utrolig tvangsmessig. Jeg blir trist på dine vegne av at alt er oppgitt i så nøyaktig vekt.

Er du lykkelig? Trives du med ditt eget spisemønster? Går du ned i et passende tempo, eventuelt ikke i det hele tatt? I så fall er det bare å fortsette.

Jeg har selv levd med skjematisk kosthold, og unner ingen det om det ikke er strengt nødvendig (toppidrettsutøver, behov for spesiell diett ved f eks epilepsi og diabetes). Det var vanskelig å komme ut av, da jeg aldri ble så tynn som jeg ønsket. Nå er jeg like "feit" (55 kilo, 160 cm), men fornøyd med meg selv. Jeg spiser når jeg vil, og så mye jeg vil. Tenker så klart over at noen valg er sunnere enn andre, men den dårlige samvittigheten over for mye og for usunn mat er borte. Skulle ønske at alle de unge jentene fikk mulighet til å bare gi litt mer faen. Vet det er tøft, men det er det eneste fornuftige målet.

Skal aldri slanke meg igjen. Det er ikke noe liv. Anonymous poster hash: dc652...a7f

Ok, jeg slanker meg ikke. Har ikke vekt, så vet virkelig ikke om jeg går ned eller står stille! Har ikke merket noe på klæra.

Grunnen til at jeg har oversikt over porsjonene mine er fordi jeg kjøper store mengder kjøtt hver måned, og fryser ned dagsporsjoner. Grønnsaker og tilbehør startet jeg å veie i forrige uke for å få oversikt over om det faktisk er ille lite. Dette er ikke et opplegg jeg har planlagt -det har blitt sånn.

Vi er litt forskjellige, for jeg hadde ikke noe tvil ang dette før venninna mi kritiserte det. Da ble jeg usikker.

TS

Anonymous poster hash: 2f26f...a53

Skrevet

Med unntak av pastaen spiser du åpenbart langt sunnere enn gjennomsnittet.

Selv hadde jeg kuttet ut alle karbohydratene om morgenen, og heller spist fett og proteiner da, men om du ikke har plager med ditt nåværende kosthold, og om du faktisk trives mentalt med det, er det sikkert bra.

Vil tro mange misunner deg det at du klarer å spise såpass strukturert og sunt, og trives med det.

Anonymous poster hash: d7c9c...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...