Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått fullstendig dilla på det!!

Glad det er dette, og ikke mye annet som i første svangerskap..

Kan jeg bare gomle innpå klementiner med god samvittighet? Er vel ikke mye kalorier i dette? (Viktig å få med at klementiner erstatter da annet snop/snacks jeg ellers ville spist) Og de er jo full i C-vitaminer og folat:)

Hørt noe om at syren i de kan være skadelig for nyrene? Men da skal det kansje veldig store mengder til?

Og en annen ting, har klementiner noen innvirkning på fordøyelsen? Har vert plaget med hard mage/forstoppelse. Men etter jeg kastet meg over disse små, oransje herlighetene har det blitt mye bedre! :)

Skrevet

Det er også skadelig for tennene. Er vel ca 50 kcal på en liten klementin. Frukt er som snop med vitaminer. For mye er likevel ikke sundt. Går jo an å knaske cherrytomater?

Anonymous poster hash: 13ffd...11c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke skadelig for velfungerende normale nyrer, ikke i det hele tatt. Fordøyelsen er utrolig viktig, så hvis den fungerer bedre nå, ville jeg absolutt fortsatt å gomle klementiner. Så er det kjempe sunt :) Det beste er nok å spise de i måltider, og ikke litt og litt utover hele dagen. Dette for ikke å utsette tennene for syreangrep hele dagen.

Skrevet

Læreren jeg hadde på videregående spiste appelsiner hver dag i hele svangerskapet. Det gikk helt fint det. Regner med det blir litt den samme greia:P

Verre med en annen person jeg vet om, som spiste MURPUSS mens hun var gravid:P

Anonymous poster hash: 990b2...032
Skrevet

Tror det er ca 100 kalorier i 3 klementiner. Spis det med god samvittighet du :) Mye bedre enn godteri iallefall.

Anonymous poster hash: a37d8...d5d
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Jeg ville vært litt forsiktig. Jeg fikk skikkelig VONDT i magen å kastet opp engnag jeg spiste meg halvt ihjæl på det, så du burde prøve å begrense deg litt

Skrevet

Med mindre du spiser helt absurde mengder går det nok helt fint. Jeg spiser fem klementiner dagen i så godt som hele vinterhalvåret, og jeg har aldri hatt problemer. Bare spis sunt og variert i tillegg. Om det erstatter usunn snacks er det jo enda bedre.

Anonymous poster hash: 0af7d...7ff
Skrevet

Takk for svar:)

Da fortsetter jeg å spise klementinene mine med god samvittighet:)

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk bare 22,5 kcal i en vanlig klementin (50g) :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...