Gå til innhold

Vokst opp med rus, kjæresten drikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp i et alkoholisert hjem med vold og rus og jeg stoler virkelig ikke på noen når alkohol er innblandet.
Helt til i sommer gjorde det ingenting at typen dro på fest med gutta og drakk og slik, jeg var såklart veldig nervøs pga. bakgrunnen min men lot han gjøre det likevel fordi jeg stolte på han. I sommer fikk jeg vite at han hadde vært på sexshow og forskjellige strippeklubber når han var på guttetur i Amsterdam, noe som byr meg helt i mot og han hadde gitt meg inntrykk av at han var like mye i mot det han også før han dro dit. Senere drakk han seg kadave dritings på en fest mens eksen var der, og det er det eneste vi har hatt som regel, at han skal begrense alkoholen mens hun er der fordi de er en "gjeng" som pleier å feste så det er litt vanskelig å unngå henne når han skal henge med vennegjengen sin.
Jeg har fått høre alt dette fra kompisen hans når han kompisen var full, og han sier det er mer kjæresten min ikke har fortalt meg, men når jeg spør typen sier han bare at det ikke er noe mer enn det kompisen hans fortalte meg konkret.
Dette er noe vi krangler om enda i perioder, jeg føler at han ignorerer følelsene mine og driter i bakgrunnen min og han synes jeg er urettferdig som ikke vil la han dra på disse festene lenger.
Planen er at jeg skal begynne i traumeterapi etter jul for å bli kvitt disse traumene om alkohol, og da har jeg sagt at jeg forlanger at han holder seg unna alkohol til jeg i det minste har begynt med det. Hvis ikke er jeg redd forholdet rakner.
Nå er vi midt i en slik krangleperiode igjen, og jeg har det ikke så godt. Synes dere jeg er urettferdig som ikke lar han gjøre det han vil? Eller synes dere jeg har rett og at han burde investere såpass i forholdet vårt at han holder seg unna denne alkoholen til jeg klarer å leve med at han er ute og drikker?

Anonymous poster hash: 9806d...625
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er såpass viktig for deg at dere må finne ut av om det faktisk er noe å investere i.

Du kan ikke tvinge ham til ting på grunn av din dårlige erfaring, hvis han vil noe annet.

Det er jo som at han skal påtvinge deg aksept for at han skal drikke alkohol.

Det er ingen som har rett eller feil her i denne situasjonen, men på grunn av ulike bakgrunner må dere finne ut om dette er noe dere kan leve med.

Er han villig til å gi opp alkohol? Er du villig til å leve med det og akseptere at han ikke har din bakgrunn og ikke har lyst til å bli styrt av dette for resten av livet sitt? Hvis ikke er dette forholdet kanskje ikke liv laga, men du bør også huske på at de fleste voksne en eller annen gang tar seg en liten for å kose seg.

Du sier at han driter i følelsene dine, men gjør ikke du det samme da?

Anonymous poster hash: 19196...8a1
Gjest Badabing
Skrevet

En mellomting. Jeg synes ikke du kan nekte ham å drikke, men du kan ønske at han begrenser seg av respekt til deg. Gjør han ikke det, må du nesten bare ta vurderingen om dette er noe du ønsker for deg selv.

Når det er sagt; jeg ville ikke hatt respekt for en mann som dro på sexshow.

Skrevet

Av prinsipp synes jeg ikke at man skal endre på hverandre i et forhold, men jeg synes det går an å ta hensyn, spesielt når det er snakk om psykiske traumer som det er i ditt tilfelle.

Selv ville jeg helt klart tatt hensyn til min kjære i en slik situasjon. Min kjære tar også f.eks. uoppfordret hensyn til meg ved å nesten aldri spise kjøtt og fisk når jeg er til stedet fordi han vet at jeg er ukomfortabel med det. Selv er ikke dette noe jeg hadde forventet av andre, men jeg setter stor pris på det nå.

Jeg synes kjæresten din tar lite hensyn. Dette kan være fordi han er egoistisk, eller fordi han rett og slett ikke bryr jeg nok om deg. Det er også vanskelig å ta hensyn til en person som stiller høye krav og viser lite takknemlighet. Uansett, så høres dette ikke bra ut.

Skrevet

har og vært på sexshow i Amsterdam. det er mer morsomt enn opphissende. mange av de stedene legger opp til humor og ikke bare kuk i fitte

Anonymous poster hash: 0da93...961
Gjest Badabing
Skrevet

har og vært på sexshow i Amsterdam. det er mer morsomt enn opphissende. mange av de stedene legger opp til humor og ikke bare kuk i fitte

Anonymous poster hash: 0da93...961

Siden Nederland er et av landene i Europa med mest trafficking, finner jeg det ikke morsomt i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Jeg sa klart i fra til eksen min som drakk over gjenomsnittet mye at han fikk velge mellom alkohol og meg. Når han da sa "Jeg kommer ikke til å klare å drikke mindre" så pakket jeg sakene mine å dro.
Jeg har vokst opp med en far med alkohol- og rusavhengighet og trengte ikke enda en i livet mitt med samme problemer. Syntes du burde gjøre det samme.

Edit: Jeg ba ikke om at han skulle slutte tvert, bare trappe ned.

Endret av Saraby
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syns du skal være forsiktig med å gjøre dine problemer til hans problemer.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det finnes mange tegn på alkoholisme, utroskap er sjeldent en av de! Kan ikke se utifra det du sier her at han gjør så mye galt utover at han kansje kunne vært litt mer fintfølende, men hvis han selv ikke ser det store problemet så er det nok vanskelig å forandre ham.

kansje du trenger å ta denne kampen alene?

Endret av Mike Waters
Skrevet

Jeg tenkte å si at det må være mellomting,men helt ærlig så hadde jeg selv lagt fra meg flasken for kjæresten.

Det er likevel ikke det største problemet dere har,men at han sier at sexshow ikke er noe for han,men så drar han likevel, at han sier at han ikke skal drikke med eksen,men så gjør han det likevel. og at kompisen hans hinter til flere ting. Han der er null verdt i mine øyner.

Anonymous poster hash: 18c1b...27d
Skrevet (endret)

Jeg tenkte å si at det må være mellomting,men helt ærlig så hadde jeg selv lagt fra meg flasken for kjæresten.

Det er likevel ikke det største problemet dere har,men at han sier at sexshow ikke er noe for han,men så drar han likevel, at han sier at han ikke skal drikke med eksen,men så gjør han det likevel. og at kompisen hans hinter til flere ting. Han der er null verdt i mine øyner.

Vel, jeg har ingenting til overs for sexshow, men om jeg er i Amsterdam og alle kompisene drar så blir jeg med og jeg forventer forståelse for det. Skal jeg vente utenfor da eller?

Forøvrig hadde han sagt at han skulle begrense drikkingen på fester hvor X'en var etter hva jeg forstod, og det er jo selvsagt et håpløst løfte å komme med og jeg skjønner heller ikke helt hvordan han tenkte at han skulle regulere det. Blir litt krampaktig spør du meg.

Det virker på meg som han lover en del ting han ikke klarer eller vil holde, og han burde vel heller rette seg opp i ryggen å si det som det er, men det kan være vrient når en kvinne kommer med hele sin emosjonelle tyngde ;)

Kan legge til at han kansje ikke viser mest hensyn her med tanke på hennes bakgrunn, men vil han ikke - så vil han ikke.....

Endret av Mike Waters
  • Liker 1
Skrevet

Hallo! Bruk hodet ditt, styr unna folk med den livsstilen om du ikke selv liker den, herregud , det er da nok av skikkelige menn å velge i , er det ikke det da?? Du velger jo selv fremtiden din, og innerst inne, i deg, ligger svaret på om dette er fyren du bør satse på.

Skrevet

Folk som ikke klarer å la være å drikke (feste) blir fort et problem.

Er man ikke samme typen selv så bør man tenke seg veldig godt om (og velge noe annet).

Skrevet

Vel, jeg har ingenting til overs for sexshow, men om jeg er i Amsterdam og alle kompisene drar så blir jeg med og jeg forventer forståelse for det. Skal jeg vente utenfor da eller?

Forøvrig hadde han sagt at han skulle begrense drikkingen på fester hvor X'en var etter hva jeg forstod, og det er jo selvsagt et håpløst løfte å komme med og jeg skjønner heller ikke helt hvordan han tenkte at han skulle regulere det. Blir litt krampaktig spør du meg.

Det virker på meg som han lover en del ting han ikke klarer eller vil holde, og han burde vel heller rette seg opp i ryggen å si det som det er, men det kan være vrient når en kvinne kommer med hele sin emosjonelle tyngde ;)

Kan legge til at han kansje ikke viser mest hensyn her med tanke på hennes bakgrunn, men vil han ikke - så vil han ikke.....

Får du ikke leke med de andre vennene dine?

Det er ikke det det handler om,men at han er uærlig.

Skrevet

Det virker som at du bruker din oppvekst til å skjule at det du egentlig reagerer på, er sex shows og omgang med eks.

Du sier jo selv at det ikke var noe problem før du fikk vite om dette.

Slutt å blande kortene!!!

Du er forbannet på kjæresten fordi han gikk på sex show i Amsterdam og fordi han drakk seg drita på en fest der eksen var. Det er helt ok å føle dette, jeg ville også blitt forbannet. Men la det være en separat sak.

Når du isteden sier "du må ta spesielt hensyn til stakkars meg fordi jeg vokste opp med alkoholisme og vold" hører mannen "jeg har bagasje som jeg kommer til å bruke for å diktere deg så lenge vi er sammen". Veldig lite fruktbart.

Anonymous poster hash: 514cc...d48
  • Liker 1
Skrevet

Det virker som at du bruker din oppvekst til å skjule at det du egentlig reagerer på, er sex shows og omgang med eks.

Du sier jo selv at det ikke var noe problem før du fikk vite om dette.

Slutt å blande kortene!!!

Du er forbannet på kjæresten fordi han gikk på sex show i Amsterdam og fordi han drakk seg drita på en fest der eksen var. Det er helt ok å føle dette, jeg ville også blitt forbannet. Men la det være en separat sak.

Når du isteden sier "du må ta spesielt hensyn til stakkars meg fordi jeg vokste opp med alkoholisme og vold" hører mannen "jeg har bagasje som jeg kommer til å bruke for å diktere deg så lenge vi er sammen". Veldig lite fruktbart.

Anonymous poster hash: 514cc...d48

For et merkelig svar , vet du egentlig hva du prater om? Det er selvsagt relevant å ta med denne typens oppførsel og væremåte i en slik vurdering, og det er helt klart relevant at hun selv har vokst opp i et alkoholisert hjem , uten tvil. Jeg syns det er altfor mange idioter her inne som skal komme med "råd" uten at de har særlig livsinnsikt eller intelligens overhodet. Mennesker med rusproblemer skaper ALLTID store problemer for sine omgivelser , det som er kult og søtt når man er yngre blir patetisk og til et stort problem ettersom man stadig får mer ansvar her i livet for seg selv og andre (for eksempel barn) .

• Liker 1
Skrevet (endret)

Får du ikke leke med de andre vennene dine?

Det er ikke det det handler om,men at han er uærlig.

Nei, de orker ikke fly til Amsterdam bare fordi jeg sitter på en boks med urimelige prinsipper hjemmefra og ikke har noen å leke med ;)

Ja, han er uærlig, både meg seg selv og med henne. Nå er jeg ikke skrudd sammen slik at jeg nødvendigvis deler mennesker i to grupperinger - de uærlige og de ærlige - og hvis det ikke finnes noen form for fleksibilitet rundt dette så blir det vanskelig å holde sammen over langen.

Regelen om å begrense drikking når et spesifikt menneske viser seg på en fest med flere andre er håpløst å etterkomme, det er en regel som er dømt til å brytes, og det bør to voksne mennesker evne å se fra distanse.

Endret av Mike Waters
Skrevet

For å si det sånn, om han ikke vil ofre litt respekt ovenfor deg med den drikkinga si så er det bare å gå.. Eksen min hadde en periode hvor han bare var på byen og kom hjem driiitings og bare krangla, da sa jeg at han fikk enten skjerpe seg og drikke mindre ellers gikk jeg. Det varte en god stund, helt til han hadde vært utro og endte med å prøve å drikke vekk problemene sine, slik jeg også fant ut av det.

Noen folk er bare håpløse.. vil de ikke gi opp alkoholen/masse festing for deg så er det overhodet ikke noe å spare på.

Jeg gav opp omtrent alt som het alkohol og jentekvelder med litt av hvert av andre ting og for ham, med en gang han ikke brydde seg noe dro jeg rett ut og gjorde det igjen. Så når man får sjansen gjør man det.. :/ Kjenner til den tankegangen selv, det er idiotisk..

Skrevet

Jeg gav opp omtrent alt som het alkohol og jentekvelder med litt av hvert av andre ting og for ham,

Krevde han det?

Nå er jo historien full av kvinner som har forsøkt å forandre menn, og historien er like full av menn som ikke lar seg forandre så om man ønsker et langvarig prosjekt så går man ned denne slitte utgåtte stien :)

Skrevet

Krevde han det?

Nå er jo historien full av kvinner som har forsøkt å forandre menn, og historien er like full av menn som ikke lar seg forandre så om man ønsker et langvarig prosjekt så går man ned denne slitte utgåtte stien :)

Hver gang jeg gjorde det kom jeg hjem fra en koselig kveld til et jævla helvete til ham fordi han var så satans sjalu.. Han mente jeg måtte slutte ellers ville han ikke være sammen med meg, da sa jeg greit :) Jeg var såpass glad i ham at det var ikke noe jeg krevde å ha i livet mitt. Men han skulle absolutt få lov til å dra på guttekvelder og i tillegg komme hjem rusa (Noe han sa han hata, tålte ikke at jeg hadde hatt en liten fortid med det heller..)

Men jeg kunne heller ikke drikke sammen med ham, det endte bare med tårer og blod..

Skjønner jo at han var redd jeg skulle gjøre noe, men i realiteten hadde han gått og pult på 5 andre kvinnfolk mens vi var sammen :P

Vet ikke helt hva som er problemet til noen mennesker, men om de ikke klarer å styre drikkinga si så er det en lost case. Jeg vil aldri involvere meg med noen sånne igjen..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...