AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg lurer på om noen har lyst til å hjelpe meg litt. Jeg har fruktosemalabsorpsjon, Cøliaki og tåler fisk, skalldyr og melk dårlig. Nå er kostholdet mitt bare rot og jeg er konstant sulten. Jeg vurderer å prøve lavkarbo, men er usikker på hvordan det vil være når jeg må begrense inntaket av melk, fisk og skalldyr? Nå spiser jeg mye rotgrønnsaker og det skal man vel ikke på lavkarbo? Er det noen som har vært i en liknende situasjon som har tips? Eller noen andre som har noen tips? Anonymous poster hash: 53e80...61c
Gjest Runforit Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Jeg lurer på om noen har lyst til å hjelpe meg litt. Jeg har fruktosemalabsorpsjon, Cøliaki og tåler fisk, skalldyr og melk dårlig. Nå er kostholdet mitt bare rot og jeg er konstant sulten. Jeg vurderer å prøve lavkarbo, men er usikker på hvordan det vil være når jeg må begrense inntaket av melk, fisk og skalldyr? Nå spiser jeg mye rotgrønnsaker og det skal man vel ikke på lavkarbo? Er det noen som har vært i en liknende situasjon som har tips? Eller noen andre som har noen tips? Anonymous poster hash: 53e80...61c Melk er ikke noe problem. Du kan spise laktosefri rømme/fløte/smør og du kan bruke både kokosmelk, soyamelk, mandelmelk etc. Fisk og skalldyr er heller ikke noe problem. Du har både kylling, kalkun, svin, biff, egg, nøtter etc. Det er forskjellige grader av lavkarbo og så må det ikke forveksles med LCHF. Det viktigste er at du holder deg unna hvitt mel, sukker, ris etc (raske karbohydrater).
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Kanskje du bør snakke med en ernæringsfysiolog? Jeg vet en del kommuner har frisklivssentraler der man kan komme gratis og snakke med ernæringsfysiolog. Anonymous poster hash: 4a141...edd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Sukker og hvitt mel kan jeg jo ikke spise da.... Det er kaseinet jeg ikke tåler så godt. Får ikke time hos ernæringsfysiolog her jeg bor hvertfall. Anonymous poster hash: 53e80...61c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Dytt. Anonymous poster hash: 53e80...61c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 http://www.gnolls.org/1141/eat-like-a-predator-not-like-prey-paleo-in-six-easy-steps-a-motivational-guide/ Anonymous poster hash: 54ed5...0ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå