Gjest Normalfordeling Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg hadde egentlig tenkt å lage hyller på knekter som gikk langs hele veggen og som startet helt øverst mot taket. Jeg har gipsvegger og innser at det kan bli vanskelig med å feste i veggen siden metervis med bøker er tunge. Alternativet er da å kjøpe ferdige bokhyller. Rimelig er flott, helt opp mot tak er supert. Finnes det en hjørneløsning så hjelper det på. Aller mest må hyllene tåle vekten av bøker uten å bøye seg. Hva er dine tips?
lurine Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Hvis du fester knektene i stenderverket fremfor i gipsen burde det gå fint, og da får du en knekt pr 60cm. Alternativt eller i tillegg kan du skru fast en list på hyllens underside, i hele lengden. Da vil ikke platene sige. BBB-reolene er vel ikke billigst i klassen, men solide hyller. Uansett er vel jevn vektfordeling greia. Jeg har hjemmesnekrede hyller fra gulv til tak, laget av hobbyplater, med 60cm mellom hver stående plate, og det bøyer seg i hvertfall ikke.
She_Leiva Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Gå da iallefall ikke for "Billy"-bokhyllene fra IKEA! Har ett par av de stående her og med en ganske massiv bok-samling, så er det mer halvmåne-formede hyller enn rektangler nå.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Jeg har hatt samme Billyhyller fulle av bøker, særlig store, tunge fagbøker, siden 2004. Ingen av hyllene har bøyd seg i det hele tatt. Anonymous poster hash: f561d...1aa 6
Gjest Normalfordeling Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Jeg har faktisk en del bbb-reoler. Tenkte litt på Billy, men det ante meg at de ikke ville takle vekten. Hadde vært supert å kunne feste hyller til stendere, men er usikker på cm imellom. Den opprinnelige planen var hyller fra kroppen åv veggen og nedover til det traff et skrivebord. Nødløsning er reoler og skrivebord foran. Egentlig så burde jeg nok ha kvittet meg med mange bøker, men det er særdeles vanskelig
Lutetium 71 Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Jeg har faktisk en del bbb-reoler. Tenkte litt på Billy, men det ante meg at de ikke ville takle vekten. Hadde vært supert å kunne feste hyller til stendere, men er usikker på cm imellom. Den opprinnelige planen var hyller fra kroppen åv veggen og nedover til det traff et skrivebord. Nødløsning er reoler og skrivebord foran. Egentlig så burde jeg nok ha kvittet meg med mange bøker, men det er særdeles vanskelig Dunk med håndtaket på en hammer, så hører du hvor stenderen står.
Topplue Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Jeg har Billy og selvom jeg har hatt de i mange år og med mange kilo bøker har de aldri bøyd seg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Ivar er uten tvil vinneren. Fleksibel, lett å gjøre om på og tåler alt, inklusive flytting flere ganger. Lett å 'hacke' ved behov.Anonymous poster hash: b51f1...324 1
Ciara Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Stemmer også for Billy. Funker helt supert. Vi har forresten bygd dem inn, det ble veldig fint.
Rotemor Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Ser du har fått mange gode forslag. Vil likevel legge til Lack fra IKEA. Da er hver hylle, med sin vekt, selvstendig. Og det er solide hyller med kraftig "metallstativ" i. (Fant ikke bedre ord..). Jeg har disse på gipsvegg. Det er mange steder å skru skruer i og så lenge du treffer et par stendere kan du plugge resten. Gipsplugger er enkelt har jeg oppdaget
Gjest Conradine Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Jeg har faktisk en del bbb-reoler. Tenkte litt på Billy, men det ante meg at de ikke ville takle vekten. Hadde vært supert å kunne feste hyller til stendere, men er usikker på cm imellom. Den opprinnelige planen var hyller fra kroppen åv veggen og nedover til det traff et skrivebord. Nødløsning er reoler og skrivebord foran. Egentlig så burde jeg nok ha kvittet meg med mange bøker, men det er særdeles vanskelig Det skal være 60 cm mellom hver stender.
Surriball Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Vil anbefale Billy. Aldri hatt problemer med vekt, og tro meg, jeg har mange tunge fagbøker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå