Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min gjorde det slutt som lyn fra klar himmel for noen uker siden, nå har han også flyttet. Med seg tar han stort sett hele det sosiale nettverket og familien sin som har føltes som min egen i en del år nå. Jeg er helt knust, men veldig bestemt på å ikke gi opp, og å skape meg et liv det er verdt å leve. Jeg er fortsatt der at jeg hadde blitt enormt lettet om han fikk tenkt seg om og oppdaget at det var feil beslutning, men samtidig veldig klar over at det sannsynligvis ikke kommer til å skje, og langt mindre er noe å planlegge for.

Jeg trenger nye venner, nytt sted å bo, kanskje en ny hobby, ny jobb på sikt, nytt alt (med unntak av studier).. Jeg er veldig klar for å begynne å gjøre endringene som må til, men er veldig usikker på hvordan jeg skal få det til. Har som jeg sier i overskriften masse pågangsmot, men er samtidig ganske sliten fordi dette er en enorm psykisk påkjenning for noen som har sårbar psyke fra før. Å få nye venner har aldri vært lett for meg, og det er kanskje den delen jeg synes er vanskeligst, men alternativet er å sitte inne og begrave meg i arbeid eller slukes av en depresjon, noe jeg absolutt ikke ønsker. Er ikke ute etter noen ny mann, da jeg trenger tid på å komme tilbake til normalen og komme over forholdet, men jeg er ute etter et liv med litt mer innhold enn det har akkurat nå..

Tror nok ikke det er mulig å gi noen veldig konkrete råd, men er det noen som har noen tips til hvor man begynner for å få livet i den kursen man ønsker, eller hvordan man tar best mulig vare på seg selv i en sånn situasjon? Tenker da på "egenpleie"/selvoppbygging, ikke selve relasjonen til eksen, da akkurat det faktisk er veldig ryddig akkurat nå.

Midt oppi all fortvilelsen så trenger jeg litt positivt fokus, og siden ting er litt mørkegrått for tiden så hadde det vært godt med noen innspill:)

Anonymous poster hash: 67e56...250
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du starter med å få et nytt bosted på plass. Bruk tid der sånn at du får det trivelig. Så begynner du å orientere deg rundt. Vær litt aktiv med å foreslå en kaffe, kino og inviter hjem til deg.

Anonymous poster hash: ca627...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...