AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 (endret) Fant ut at en garnbolle hadde vært en perfekt julegave. Jeg tenker på denne typen - og gjerne litt i slik stil også. http://4.bp.blogspot.com/_kxt9O5HGRsY/SbdpRIEicdI/AAAAAAAAAzI/LWfUVI4MuZw/s400/DSC_3460.JPG Jeg liker ikke så godt de som er til salgs på Epla. Mange fine på Etsy, men da risikerer jeg jo at de ikke når frem i tide, og faren for at de knuser er jo også til stede. Så: er det noen som har sett håndlagede garnboller noe sted i Oslo? Anonymous poster hash: a18ff...94c Endret 13. november 2013 av Tekola
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #2 Skrevet 8. november 2013 Ingen? Anonymous poster hash: a18ff...94c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #3 Skrevet 8. november 2013 Garnbolle er da ikke akkurat et vanlig produkt. Har ikke ført om det engang. Kan du ikke kjøpe en fruktskål? Anonymous poster hash: ab1b2...7bf
Karmosin Skrevet 8. november 2013 #4 Skrevet 8. november 2013 Haha! Garnboller er noe jeg er litt i meste laget opptatt av. Jeg har aldri sett det i butikk i Oslo, men jeg tipset i sin tid Tjorven & Friends om at det er et produkt jeg veldig gjerne ville sett i butikken. Det kan være det finnes keramikere her som selger det, men i så fall er de dårlige til å nevne på nett at de gjør det. Den må nok bestilles. Jeg vil anbefale en med to eller flere hull, kjekt hvis mottakeren strikker med flere farger. Trikset hvis man ikke får tak i en garnbolle er tekanne 1
Niennas Skrevet 9. november 2013 #5 Skrevet 9. november 2013 Haha! Garnboller er noe jeg er litt i meste laget opptatt av. Jeg har aldri sett det i butikk i Oslo, men jeg tipset i sin tid Tjorven & Friends om at det er et produkt jeg veldig gjerne ville sett i butikken. Det kan være det finnes keramikere her som selger det, men i så fall er de dårlige til å nevne på nett at de gjør det. Den må nok bestilles. Jeg vil anbefale en med to eller flere hull, kjekt hvis mottakeren strikker med flere farger. Trikset hvis man ikke får tak i en garnbolle er tekanne Tenkte å komme med samme tipset, men litt kjipt å gi en tekanne i julegave, med en lapp om at man kun skal bruke den til å ha garn i?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6 Skrevet 9. november 2013 Garnbolle er da ikke akkurat et vanlig produkt. Har ikke ført om det engang. Kan du ikke kjøpe en fruktskål? Anonymous poster hash: ab1b2...7bf ...så fordi du ikke har hørt om gaveideen min, skal jeg kjøpe noe helt annet. Right. I love lamp. Anonymous poster hash: a18ff...94c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #7 Skrevet 9. november 2013 Haha! Garnboller er noe jeg er litt i meste laget opptatt av. Jeg har aldri sett det i butikk i Oslo, men jeg tipset i sin tid Tjorven & Friends om at det er et produkt jeg veldig gjerne ville sett i butikken. Det kan være det finnes keramikere her som selger det, men i så fall er de dårlige til å nevne på nett at de gjør det. Den må nok bestilles. Jeg vil anbefale en med to eller flere hull, kjekt hvis mottakeren strikker med flere farger. Trikset hvis man ikke får tak i en garnbolle er tekanne Takk for svar! Det var som jeg trodde da ja - da er det sikkert smartest å kjøpe på Etsy eller Epla. Eller finne på noe helt annet. Anonymous poster hash: a18ff...94c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Om ikke noe har skjedd siste halve året eller så, så er garnboller stort sett ukjent i Norge. Noe av grunnen er antakelig at vi for det meste strikker med ferdige nøster fra butikken, mens i USA er det mer vanlig å kjøpe garn som kommer i hesper som en må nøste opp selv. Runde nøster triller bort når en strikker av dem, mens butikknøstene vi bruker ligger stille. Så for oss er en garnbolle mest til pynt Anonymous poster hash: 12b07...308
Karmosin Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Jeg er vant til hesper både fra ut- og innland og har vokst opp med at moren min kjøpte mer hesper enn nøster, men hun hadde selvfølgelig strikkekurv som garnet lå i. Det har jeg også. For noen år siden nevnte en amerikansk venninne garnbollen sin, og det er jo mye kulere enn kurv, så siden har jeg jaktet på Den Perfekte Garnbolle Tenkte å komme med samme tipset, men litt kjipt å gi en tekanne i julegave, med en lapp om at man kun skal bruke den til å ha garn i? Ja, det funker nok ganske dårlig, dessverre. Jeg har en sånn en-persons-tekanne som står oppe i en dyp rund kopp og bruker både koppen og kanna som garnboller, men det er litt kronglete å gi bort...
Rosa Sitron Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 googlet litt, og damen bak denne siden har visst hatt en nettbutikk hvor hun solgte akkurat den du linker til. Kanskje hun vet hvor det er mulig å få tak i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå