AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg føler jeg bare eser utover. Jeg er innen for normalvektig, men da på øverste grensa. Og jeg er 8kg over idealvekta mi. Jeg legger på meg mest på magen, så ser jo ut som jeg er gravid :S Skulle heller ønkset jeg var ei pære. Med flat mage og stor rumpe og lår istedet.. Men jeg jobber hver dag, kommer sliten hjem til barn, lage middag. Og prøve å få gjort noe husarbeid også. Det er langt fra strøkent hjemme, men jeg er bare så sliten og utslitt for tiden. Så hvordan finne motivasjonen til å greie å slanke meg? Finne overskudd til å morsjonere? Når jeg er så sliten som jeg er. Gidder knapt å besøke noen på kveldene, for når barna er lagt så er det så godt å bare synke nedi sofaen og slappe av. I helgene så prøver jeg å ta meg inn igjenn for å gjøre meg klar til ei ny arbeidsuke. Har også en mann som jobber på sjøen og er vekke 4 uker og hjemme fire uker (minus reisedager til og fra jobb) Jeg vil ha mere energi, og motivasjon til å slanke meg. Så er jeg også rastløs av meg, så jeg går bare og nasker i skapa etter noe å spise på. Litt for glad i søtsaker. Men trur jeg kjederspiser søtsaker, for jeg er så rastløs når jeg går hjemme til tross for jeg er dødsliten i tilegg. Føles bare som en ond sirkel. Mange av klærne i skapet kan jeg ikke ha på meg. Før kunne jeg gå i trangsittende topper, nå føler jeg må ha vide klær for å skjule magen. Jeg er slank i beina, for legger bare litt på meg der, mens magen den vokser. Skjønner godt jeg får spørsmål fra barn om jeg har baby i magen, for det kan jammen med se slik ut :S Og jeg virkelig mistrives med kroppen min nå. Vet jo første bud er å kutte ut søtsaker. Så det skal jeg gjøre et forsøk å gjøre. Men jeg trenger jo å få litt morsjon også, men skjønner ikke hvor jeg skal finne overskudd til det :S Jeg har jo trent på treningstudo før med spinning, aerobic, step osv, og blir fort hekta når jeg først begynner, men når jeg er sliten føler kroppen min tung, og jeg føler bare jeg har lyst å synke sammen hvis jeg står for lenge på jobb. (jobber i barnehage)Så føler ikke jeg har overskudd til noe treningstudio nå. Helgene føles så korte, rekker ikke ta meg inn igjenn før ei ny uke begynner. Kjenner jeg allerede gleder meg til jul for å ha noen ekstra fridager. Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget, men tar gjerne imot tips og råd. Anonymous poster hash: 08bcd...80c
Lettpåtå Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Jeg legger på meg mest på magen, så ser jo ut som jeg er gravid :S Skulle heller ønkset jeg var ei pære. Med flat mage og stor rumpe og lår istedet.. Anonymous poster hash: 08bcd...80c Det du skriver her ER motivasjon.
Løvetanten Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Legg om kostholdet. Det gir automatisk overskudd. Anbefaler (selvfølgelig) lchf eller paleo. 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Finn en hobby! Du sier at du kjedespiser så jeg tolker det som at tiden etter jobb/når ungene sover ol. gjør du egentlig ingenting. Du bare ser på TV og kjeder deg mentalt, som fører til småspising og cravings. Finn heller noe som oppsluker tiden din hver dag som er både avslappende og morsomt. Nå vet ikke jeg hva som kan passe for deg, men spilling, hekling, strikking, å lese, yoga - you name it, kan hjelpe deg til å glemme tiden og fokuser på hobbyen slik at småspising går i glemmeboken. Aktiviteter som stimulerer deg mentalt er viktig tror jeg. Og så syntes jeg at du bare skal glemme fokuset på trening akkurat nå (ikke for alltid men akkurat nå). Vektnedgang er 70% mat og 30% trening, hadde jeg vært deg så ville jeg fokusert på kostholdet i første omgang. Masse sunn og næringsrik mat som trigger vektnedgang. Etter en stund vil du merke at overskuddet kommer og du kan begynne å trene. Da slipper du å overfokusere på slanking og trening i begynnelsen som ofte er grunnen til at folk gir opp. Ikke vær for streng mot deg selv! Og husk: No matter how slow you go , you are still lapping everyone on the couch! Anonymous poster hash: 4a740...ae9
Gjest Runforit Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Selv om det er vanskelig å forestille det seg nå så gir trening mer overskudd i hverdagen. Start i det små med en powerwalk med små joggeintervaller og ta det fra der. Jogging er rask og effektiv og du kan gjøre det rett utfor døra. Kast ut all drittmat fra huset. Skal du småspise så spis på oppkuttet selleri, gulerøtter etc eller lag deg en frisk fruktsalat. Det er ikke store endringene som skal til før du vil merke at overskuddet og energien kommer tilbake. Du må bare tvinge deg i starten så vet du at det ikke tar lange tiden før de nye tiltakene blir en vane og en naturlig del av hverdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå