AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Del Skrevet 6. november 2013 Ja, overskriften sier vel det meste. Det er en person på vennelista mi som jeg VET har hatt meg markert som "nær venn" eller "favoritt" eller hva det kalles når man legger til en sånn gul stjerne for å få notifications fra bestemte personer. Denne vedkommende har alltid vært synlig på den øverste linjen blant de 9 i boksen, men nå synes h*n plutselig ikke lenger. Jeg lurer på om det kan bety at h*n har fjernet meg fra "nær venn"-lista? Eller vil ikke slike ting ha noe å si for hvilke venner som alltid er synlige på profilen din? Anonymous poster hash: 7f03a...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 6. november 2013 #2 Del Skrevet 6. november 2013 Facebook har logaritmer på samme måte som google hvor de hele tiden forsøker å vise deg det du er mest interessert i og som er mest relevant for deg. Listene på facebook genereres utifra hvem du skriver mest med, hvem du kommenterer mest hos, hvem som kommenterer mest hos deg, hvem du liker mest ting hos og visa versa. Altså de du har mest kontakt med på facebook. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #3 Del Skrevet 6. november 2013 Facebook har logaritmer på samme måte som google hvor de hele tiden forsøker å vise deg det du er mest interessert i og som er mest relevant for deg. Listene på facebook genereres utifra hvem du skriver mest med, hvem du kommenterer mest hos, hvem som kommenterer mest hos deg, hvem du liker mest ting hos og visa versa. Altså de du har mest kontakt med på facebook. Enkelt og greit. Takk for svar. Jeg har allerede forstått at det forholder seg slik ja, og det stemmer for flere av de andre som dukker opp i den boksen: Blant annet mine to bestevenner som jeg naturlig nok interagerer en del med på Facebook, pluss en person som er betatt av meg og "liker" stort sett alt jeg legger ut. Greia med vedkommende jeg nevnte i hovedinnlegget er imidlertid at selv om vi har/har hatt en veldig nær relasjon, så er det svært sjelden h*n legger igjen synlige spor som viser at h*n har besøkt profilen min eller lest innleggene mine, og det er snart ett år siden vi sist gang sendte melding til hverandre der inne. Det er når vi treffes ansikt til ansikt at vedkommende f eks kommenterer det siste profilbildet mitt eller spør noe angående et innlegg jeg hadde forleden dag. H*n har tidligere sagt at h*n får notifications hver gang jeg poster noe, altså må h*n ha lagt meg til som "nær venn". Dessverre har det skjedd en (negativ) endring i relasjonen mellom oss, og når det sammenfaller med at vedkommende ikke lenger synes på profilsiden min som før så finner jeg det litt merkelig, selv om det selvsagt kan være tilfeldig.. Anonymous poster hash: 7f03a...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Del Skrevet 6. november 2013 Takk for svar. Jeg har allerede forstått at det forholder seg slik ja, og det stemmer for flere av de andre som dukker opp i den boksen: Blant annet mine to bestevenner som jeg naturlig nok interagerer en del med på Facebook, pluss en person som er betatt av meg og "liker" stort sett alt jeg legger ut. Greia med vedkommende jeg nevnte i hovedinnlegget er imidlertid at selv om vi har/har hatt en veldig nær relasjon, så er det svært sjelden h*n legger igjen synlige spor som viser at h*n har besøkt profilen min eller lest innleggene mine, og det er snart ett år siden vi sist gang sendte melding til hverandre der inne. Det er når vi treffes ansikt til ansikt at vedkommende f eks kommenterer det siste profilbildet mitt eller spør noe angående et innlegg jeg hadde forleden dag. H*n har tidligere sagt at h*n får notifications hver gang jeg poster noe, altså må h*n ha lagt meg til som "nær venn". Dessverre har det skjedd en (negativ) endring i relasjonen mellom oss, og når det sammenfaller med at vedkommende ikke lenger synes på profilsiden min som før så finner jeg det litt merkelig, selv om det selvsagt kan være tilfeldig.. Anonymous poster hash: 7f03a...74e Hvis han ikke vises der i det hele tatt, har han mest sannsynlig stengt chatten for deg Anonymous poster hash: 9c848...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #5 Del Skrevet 7. november 2013 Hvis han ikke vises der i det hele tatt, har han mest sannsynlig stengt chatten for deg Anonymous poster hash: 9c848...ef6 Neida, det har h*n ikke. Og jeg siktet heller ikke til Facebook-chat eller hvem som vises øverst der, men hvilke 9 venners profilbilder som vises i boksen på MIN profil. Anonymous poster hash: 7f03a...74e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #6 Del Skrevet 24. september 2014 Ett spørsmål: Jeg dukker opp høyt på vennelista til en fyr jeg liker godt, mens han havner langt nede på min venneliste. Betyr det at jeg havner høyt på hans liste fordi jeg er over middels interessert i hans aktivitet på facebook, eller fordi han er mye på min? Altså hva er mest viktig for hvem som havner øverst på egen liste, egen eller andres aktivitet på din profil? Eller er det bare en ren kombinasjon, og han kommer lenger nede på min liste fordi jeg totalt sett har mer aktivtet med mine nærmeste venner? *nysgjerrig og betatt* Anonymous poster hash: 125ef...240 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #7 Del Skrevet 26. september 2014 Det er forskjellig på om det er eieren av profilen som ser boksen eller noen andre også har jeg forstått. For når jeg ser samboeren sin boks var det masse jenter, vi slulle sjekke det ut. Når han bar innpå profilen sin var det andre som sto der Anonymous poster hash: d80d2...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2015 #8 Del Skrevet 23. mars 2015 Hvis min venn vises øverst i min Messenger Facebook chat så betyr det altså at han er mye inne på min FB side? Jeg orker nemlig ikke å gå inn på hans nå pga vondt å følge med fordi det nettopp ble slutt. Så da må det bety at han "ser" på min profil da eller..... Anonymous poster hash: 3c586...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå