AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Hvor mange knebøy skal jeg ta daglig for og få resultater?Anonymous poster hash: 67b35...64a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 uten vekt? Anonymous poster hash: 04422...c0c
Gjest Summers Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Hva slags resultater er det du vil ha?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 uten vekt?Anonymous poster hash: 04422...c0c Ja. Har veldig fast og sprett rumpe fra fær av i og med at jeg tok mye knebøy før, mem vil ha større og sånn strek under rumpa på en måte.Anonymous poster hash: 67b35...64a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Hva slags resultater er det du vil ha? Vil ha større, rundere og sånn strek under!Anonymous poster hash: 67b35...64a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Det er ikke slik det fungerer.... Anonymous poster hash: 9db42...763
Gjest Summers Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Ja. Har veldig fast og sprett rumpe fra fær av i og med at jeg tok mye knebøy før, mem vil ha større og sånn strek under rumpa på en måte.Anonymous poster hash: 67b35...64a Vil ha større, rundere og sånn strek under!Anonymous poster hash: 67b35...64a For å få større muskler må man gjøre øvelser man kan gjøre få repetisjoner av. Knebøy uten vekt er da en dårlig ide.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Ønsker du større rumpe må du bygge større muskler. Da trenger du tunge vekter og relativt få repetisjoner (8-12). Anonymous poster hash: 83b4c...333
Supraspinatus Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Ønsker du større rumpe må du bygge større muskler. Da trenger du tunge vekter og relativt få repetisjoner (8-12). Anonymous poster hash: 83b4c...333 Ser ut som vi har forskjellig syn på hva relativt få er. For meg er få repetisjoner 1-3. Store muskler bygger man faktisk ved 15rep +. Ulempen med det at det tar så latterlig lang tid å restituere uten vitamin s. Samt at man ikke bygger like mye styrke som ved det rep-området du nevner.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Jeg har ikke tilgang til vekter Noe annet jeg kan bruke som de fleste har hjemme?Anonymous poster hash: 67b35...64a
FruHudson Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Jeg har ikke tilgang til vekter Noe annet jeg kan bruke som de fleste har hjemme?Anonymous poster hash: 67b35...64a Ta på deg en sekk med bøker eller vannflasker oppi
Kira-delta Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Jeg har ikke tilgang til vekter Noe annet jeg kan bruke som de fleste har hjemme?Anonymous poster hash: 67b35...64a Når jeg ikke kommer meg til treninga bruker jeg en sånn svær klor-dunk med håndtak, som jeg har fylt med vann får vel disse dunkende i grønnsåpe og andre såper også. Men uansett, ikke ta knebøy hver dag. La rumpa di hvile, så den får tid til å bygge seg opp mellom hver økt. 3-4 ganger i uken er nok
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Ser ut som vi har forskjellig syn på hva relativt få er. For meg er få repetisjoner 1-3. Store muskler bygger man faktisk ved 15rep +. Ulempen med det at det tar så latterlig lang tid å restituere uten vitamin s. Samt at man ikke bygger like mye styrke som ved det rep-området du nevner. Her høres det ut som du sier at det nesten ikke går an å bygge store muskler overhodet.. Hvorfor sies det alltid at 8-12 er det ideele for volumbygging, dersom det er 15+ som er ideelt? (Antar vi snakker pr sett her?) Hva er vitamin S? Har aldri engang hørt om det.... Anonymous poster hash: 9db42...763
Supraspinatus Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Her høres det ut som du sier at det nesten ikke går an å bygge store muskler overhodet.. Hvorfor sies det alltid at 8-12 er det ideele for volumbygging, dersom det er 15+ som er ideelt? (Antar vi snakker pr sett her?) Hva er vitamin S? Har aldri engang hørt om det.... Anonymous poster hash: 9db42...763 Det går fint an å bygge store muskler. Uten å bli for detaljert så er det høyrep tunge sett som bygger størst volum. På 70- og 80-tall var det slik trening som dominerte kroppsbyggermiljøet. Det er ikke snakk om at det skal være lett, men så tungt at det såvidt går og ofte til du mislykkes pga utmattelse. For å restituere brukte utøverne anabole steroider (vitamin s). I nyere kroppsbyggertrening er denne treningen erstattet av mer styrkerettet volumbygging og lavere reps per sett. Det er fortsatt tungt - og i prosent av maks er det ofte tyngre. Det er fortsatt utfordrende å restituere kjapt fra dette og derfor er det vanlig med å splitte øktene i kroppsdeler. Denne treningen gir også styrke, men skal du virkelig bli sterk er det enda lavere reps og flere sett. 1-3 reps. Grunnen til at 8-12-området er mest vanlig er nok fordi det også utvikler styrke. Det er jo fortsatt litt status å løfte mer enn andre. Rep-området er jo forsåvidt relativt. Det fleste gode har sykluser med forskjellige repetisjoner. Variasjon er fortsatt viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå