Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mer heftig å bli satt i gang enn at fødselen starter selv? Jeg ble satt i gang men har bare født den ene gangen så har ikke noe å sammenligne med. Hadde tidlig vannavgang, var ikke på overtid.

Anonymous poster hash: 30b10...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun blitt satt igang. Nr 2 var heftigere enn nr 1 og 3. Den ble veldig intensiv. Kan si jeg har kjappe fødsler også, så når det først starter så går det fort. Men jeg kjente bare så vidt riene med nr 2 så fikk dose nr2. Ble spurt om jeg ville ta dose noe to, og jeg sa jo så klart ja..og da ble det vel heftig. Og det sa de også, at denne fødselen ble vel raks og intensiv.

Fra jeg kjenner rier med litt smerter, så gikk det 2 timer med meg med alle 3.. Så kan jo være derfor det ble litt heftig med meg. Men med nr 1 og 3 som gikk like fort, så gikk det ganske greit igrunn..

Anonymous poster hash: 6469a...51f
Skrevet

Synes å ha lest det ja, men har ikke noe å slå i bordet med.

Skrevet

Har heller ikke noe å sammenligne med, men eg blitt fortalt av lege og jordmor at min fødsel var veldig intens. Jeg fikk kontinuerlige rier fra første stund, så ingen pauser på å hente seg inn. Det var også en styrtfødsel. Så reine var i alle fall veldig effektive. Grunnen til at det for noen kan bli heftigste er nettopp det at en får unaturlige rier som enten er uten pauser eller som ikke er effektive slik at fødselen blir unaturlig lang. Og ender med drypp som igjen oftest gir kontinuerlige rier uten pause.

På den andre siden tar jeg nok heller en styrtfødsel enn fødsel på 48 timer med moderate rier.

Anonymous poster hash: 9e497...40a

Skrevet (endret)

Jeg hadde stormrier i halvannet døgn etter å ha blitt satt i gang. Siste døgnet kom riene med ett minutts mellomrom. Kan godt kalle den opplevelsen heftig ja!

Har forresten ikke noe annet å sammenligne med, men fikk beskjed på sykehuset at det ble litt vel sterke og tette rier med det samme jeg ble satt i gang.

Endret av Stinelin
Skrevet (endret)

Min første fødsel var igangsatt. Men kan vel si at riene mer eller mindre startet av seg selv(fikk modningstablett som gjorde jobben sin på 5 timer, ble så strippet og riene startet for fullt et par timer senere).

Riene kom annethvert minutt fra første rie, men jeg syns de var overkommelige.

Fram til nesten full åpning gikk det raskt og greit(6 timer). Men babyen stod høyt i bekkenet, dreide så feil og ble stående fast med ansiktet opp(stjernekikker), jeg hadde også dårlige pressrier så måtte tilslutt forløses med vakuum. Høres nok dramatisk ut, men selv syns jeg det var en grei fødsel.

Fødsel nr 2 startet av seg selv. Også med 2 min mellom fra første rie. Denne fødselen tok 1 1/2 time. Intenst ja, men igjen helt overkommelig.

Oppfattet riene og åpningsfasen som ganske like, til tross for at andre fødsel gikk så raskt.

Endret av Merlion
Skrevet

Vell jeg har ingenting å sammenligne med siden jeg bare har gått gjennom en fødsel. Ble indusert flere ganger fra jeg gikk over terminen, ble strippet 4 ganger over to uker uten at det ga stor effekt, for å så bli indusert med prostaglandin. Tok to doser før riene kom, men da haglet de på med 2 minutters mellomrom i 12 timer. Utrolig tøft å aldri få pauser. Så etter god progresjon der vannet mitt gikk etterhvert stoppet det opp fordi babyen hadde enda ikke snudd seg så jeg slet i 3 timer med pressrier. Gynekologen bare stresset meg og satte meg på syntocynon og skrudde opp riene mine til maksimum som igjen gjorde at babyen ble stresset og fikk dårlg puls. Håper at hvis jeg må gjennom flere fødsler at det skjer mer "naturlig".

Skrevet

Min første fødsel ble jeg ikke satt i gang, den var grusom, svært intense rier uten noe pause, og fødselen varte lenge. Jordmor sa etterpå at det var en helt for jævlig fødsel.

Andre gang ble jeg satt i gang 5 dager før termin, riene var vonde, men bedre enn første gang, og jeg hadde pause imellom, det varte i 1,5 time. Og for meg var det virkelig en drømmefødsel i forhold til første fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...