Gå til innhold

Scrapping 101 - hjelp! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begi meg ut på Det Store Julekortprosjektet, og forsøker å sette sammen en handleliste for hva jeg MÅ og BØR ha for å lage egne julekort, ca 30 stk. Ingen vits å begynne smått... ;) Tenkte forøvrig doble kvadratiske kort.

- Konvolutter til å sende i

- Kartong til selve kortet

- Papirkutter

- Designark(?) for fin forside

- Små pyntedingser

- Bånd til kanten på kortet

- Lim (hva slags? forskjellig til papir og pyntedingser?)

- Tynt papir (hva slags?) til å lime i kortet så man kan skrive der

Hva mer trenger man? Hvor handler man? Finnes det noen bra utenlandske sider som selger dette, eller går man til Ebay/Panduro/Bikuben? Pleier man å skrive for hånd eller er det noen smarte triks?

Setter pris på alle tips! :)

Anonymous poster hash: 06a0d...857
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville definitivt brukt fotolim, et slikt du bare kan fjerne (gni på..) om det kommer noe utenfor. Mitt scrappeliv har blitt nytt etter dette funnet! Av erfaring kommer alltid noe utenfor og det blir stygt om man forsøker å fjerne det. Om du ønsker at noe skal være opphøyd, kan du bruke limputer. Veldig praktisk det også! Ellers er det vel bare å kjøpe de arkene du ønsker og mikse det slik du vil. Vil anbefale å søke på nett etter papir og figurer. Panduro er veldig dyrt, og handler bare der om jeg må ha noe umiddelbart.

Nille, Staples og Europris har mye nyttig og billig, så ville tatt meg en tur dit før Panduro ;)

Edit: Jeg pleier å skrive på pc og printe ut og lime på (stygg håndskrift)

Endret av Nephthys
Skrevet

Jeg ville definitivt brukt fotolim, et slikt du bare kan fjerne (gni på..) om det kommer noe utenfor. Mitt scrappeliv har blitt nytt etter dette funnet! Av erfaring kommer alltid noe utenfor og det blir stygt om man forsøker å fjerne det. Om du ønsker at noe skal være opphøyd, kan du bruke limputer. Veldig praktisk det også! Ellers er det vel bare å kjøpe de arkene du ønsker og mikse det slik du vil. Vil anbefale å søke på nett etter papir og figurer. Panduro er veldig dyrt, og handler bare der om jeg må ha noe umiddelbart.

Nille, Staples og Europris har mye nyttig og billig, så ville tatt meg en tur dit før Panduro ;)

Edit: Jeg pleier å skrive på pc og printe ut og lime på (stygg håndskrift)

Har Nille og Eurpris slikt? Oi, nå ble jeg positivt overrasket!

Er det noe spesifikt jeg bør se etter der? Jeg gjør "research" på Ebay for øyeblikket, jeg skjønner at scrapping er et stooort område... Respekt for dere som driver med dette, håper snart å være en av dere :)

Anonymous poster hash: 06a0d...857

Skrevet

Har sett at Nille har hatt en del ark og 3D-klistremerker (vet ikke helt om de har det lenger, dog..), ellers har jeg handlet alt utstyr (som skjærematte og kuttere, penner, limputer ol.) på staples.

Alle mine 3D-merker (uhorvelige mengder....... :rodme: ) kommer fra gxl, men tror ikke det er like mye der lenger.. :glare: Kjøpte alt så billig der og de hadde virkelig alt! Merkene ser jo helt naturtro ut!

Panduro har fine stempler! Det skal de ha!

Har gitt meg med scrapping fordi det rett og slett tok for mye tid, og nå ligger bilder på PCen eller på nettet likevel.. Scrapper noen kort og bordkort innimellom, og det er veldig koselig! :)

Lykke til med scrappingen!

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

...and the list goes on..and on.. Pass på lommeboka sier jeg bare, det er lett å bli hekta i utstyrsjungelen!

Men et godt skjærebrett er et must. Når det gjelder papir og konvolutter er det praktisk å bestemme seg på forhånd hvilken størrelse kortene skal ha. Kvadratisk 15x15 cm er fint, synes jeg - og da kan du kjøpe 6x6 inches mønsterblokker til å lage kortene av (se f.eks her), veldig praktisk. Så er det bare å fråtse i pynt og tilbehør. Finn inspirasjon til layout på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...