Gå til innhold

Mensen etter spontanabort - fosterrester? (NB! ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spontanaborterte i uke 10 i begynnelsen av oktober. Kroppen ordnet opp selv og det var en tung og ganske heftig opplevelse fysisk og psykisk. Sykehuset ga meg også cytotec for å være sikker på at alt kom ut, og blodprøve viste at hcg-nivået sank som normalt uken etter. Jeg har følt meg frisk uten feber og smerter hele tiden etter aborten.

I går kveld fikk jeg mensen tilbake, omtrentlig på klokka når jeg ventet den. Og i dag fikk jeg helt sjokk da jeg var på do. Ut kom en liten, definert hvitgul klump ca 1 cm lengde - med "navlestreng". Det lignet så mye på et bittebittelite foster at jeg måtte ta på det for å sjekke at det ikke bare var et synsbedrag av slim, og det føltes mest som å ta på en øreflipp: Fast "kjøtt", men uten ben. Ikke antydning til armer eller ben, men klar "rekeform".

Har noen opplevd lignende? Kan det være andre typer "klumper" som kommer ut ved første mens, eller kan alt annet ha kommet ut med aborten og selve fosteret satt igjen? Jeg vet at ingen av dere egentlig kan gi meg svar på dette, men det vil være fint å få høre andres erfaringer - jeg er ganske satt ut av opplevelsen.

:trist:

Anonymous poster hash: 3d488...c02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv opplevd å sitte med noe sånt, fullstendig i sjokk. Jeg var 19 år, og ante ikke hva det kunne være. Graviditet falt meg ikke inn en gang, men virker logisk nå i ettertid.

Anonymous poster hash: e0d91...442
Skrevet

I uke ti er fosteret fra 33-41 mm. Om dette kan stemme, så er det en sannsynlighet for at det var det ja :klemmer:

Anonymous poster hash: 2b9b4...24d
Skrevet

Klem til deg, det høres ut som en vond opplevelse. Håper du har det greit!

På spørsmålet ditt vil jeg foreslå noe som kanskje er litt over streken, litt hjerteløst. Men du kan Google bilder av aborted fetus og week 10 eller mindre, og se om det var sånn det så ut. Det er kanskje den eneste måten å få et svar. Bare minner om at det kommer endel groteske bilder hvis du velger å gjøre det.

Igjen, stor klem til deg.

Anonymous poster hash: 746fb...33f

Skrevet

Uff, så grusomt! Håper det går bra med deg..

Jeg ville dratt til legen med en gang. Da får du nok tatt en ultralyd for å se om det kan sitte igjen noen rester der.. Er jo ikke noe bra om det fortsatt sitter igjen rester, så jeg ville gjort det for å være sikker på at det ikke skjer noe galt..

Lykke til!

Skrevet

TS her, takk for svar ofg råd! Jeg vet ikke om jeg tør å google bilder - kanskje om noen dager, men helt ennå. Jeg tror egentlig ikke - og trodde forsåvidt heller ikke før mensen - at det var igjen rester. Etter denne "opplevelsen" har mensen vært ganske normal (men litt kraftig), men det er helt sikkert lurt å dra til legen for en ekstra sjekk.

• Liker 1
Skrevet

TS her, takk for svar ofg råd! Jeg vet ikke om jeg tør å google bilder - kanskje om noen dager, men helt ennå. Jeg tror egentlig ikke - og trodde forsåvidt heller ikke før mensen - at det var igjen rester. Etter denne "opplevelsen" har mensen vært ganske normal (men litt kraftig), men det er helt sikkert lurt å dra til legen for en ekstra sjekk.

Gjør det du :) Og be om å få ta en ultralyd sånn at du er sikker på at det ikke sitter igjen noen rester..

Lykke til!

Skrevet

Jeg tok medisinsk abort rundt 10 uker, og kjenner igjen det du beskriver. Jeg blødde masse på sykehuset, men det var først i dusjen hjemme at denne klumpen kom ut.

Anonymous poster hash: 16ae9...e59
Skrevet

Hei du! Hadde også en spontanabort i uke 11 i sommer. Første mens for meg var også omtrent slik som du beskrev. Husker jeg ble helt satt ut, og begynte å gråte for meg selv inne på badet. Plutselig hadde jeg bare skyllt ned hele greia i do, uten å tenke over det. Fikk helt noia etterpå, for jeg ante jo ikke om det var ungen min eller bare blod jeg hadde skyllt ned. Nei fysj og æsj... Det var ikke noe kjekt!

Skrevet

Takk for flere svar!

Jeg ante heller ikke hva jeg skulle gjøre med det. Lurte også på om jeg skulle skylle ned og var helt ute av meg. Var på jobben også da det hendte, men endte med å pakke den inn i litt papir og i en plastpose, la den i veska og begrov den i en blomsterpotte hjemme. Selvom jeg ikke vet hva det faktisk var... Tenkte som så at om det var barnet hører det til hjemme hos oss, det var jo her det skulle bodd og vokst opp om alt hadde gått bra. Var det ikke barnet så - vel, planten har ikke vondt av det. Samboeren min ble litt satt ut da jeg fortalte om blomsterpotta, men han taklet det greit. Det går bedre med meg nå, men det er faktisk en liten trøst at det er flere som har opplevd lignende. Setter stor pris på at dere har svart alle sammen!

-TS

• 2 måneder senere...
Skrevet

Vel, hadde en spontanabort uke 11+4, lignet ikke på en reke. Kunne helt klart se at det var et foster med fingre, tær og et stort hode. Kom rester i ettertid som hadde gulhvite farger. Har forøvrig fått påvist at det fortsatt er rester igjen etter 3 måneder så venter på utskraping.

Anonymous poster hash: fdd1e...b53

Skrevet

Kjedelige greier, ufff... Jeg spontanaborterte en gang, og da måtte jeg inn for utskraping... Jeg ville gått til legen og hørt med han om det.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Opplevde det samme da jeg var 16. Fikk akutte menssmerter som var 100* sterkere en de jeg hadde fra før. De kom i sånne tak og jeg klarte så vidt å gå. Så trodde jeg at mensen hadde kommet, så jeg gikk på do og i trusa fant jeg en rund liten kjøttklump med en hvit hinne på den ene siden.
Jeg var inne på tanken om spontanabort, men "vi brukte jo kondom" så jeg fraskrev graviditet og spontanabort som mulige grunner og tenkte at "det er sikkert normalt ved første mens etter første samleie"

-Dum som et brød.

I ettertid har jeg skjønt hva som faktisk skjedde, og det er ganske sykt å tenke på at om det hadde gått bra, så hadde jeg kanskje hatt en 5åring i hus..

Skrevet

Jeg ville ha gått til gynekolog for en undersøkelse.

:klem:

Anonymous poster hash: 3ac8a...13f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...