AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg er 19 og hun 12. Hun har i flere år vært plage, men jeg har overlevd. Men nå har hun blitt 10 hakk verre. Hun er direkte frekk i kjeften mot meg, selv om jeg ikke har gjort noe mot hun. Hun får låne tingene mine og jeg pleier å kjøre henne hvis hun skal til et sted osv, men allikevel så er jeg den egoistiske her og får de styggeste ordene mot meg. Jeg studerer så jeg tenkte jeg kunne lese og var konsentrert. Hun kom og prøvde å irritere meg ved å skrike og synge høyt, når jeg ba hun om å gå til stua flere ganger så klikka det for meg til slutt og jeg banket henne. Hun ler mens jeg får raserianfall og jeg slår mer. Så hører jeg mer latter fra rommet, og der ler lillebroren min som er et år mindre enn lillesøster. Til slutt så fiker jeg til han og. Begge ler, så jeg spør dem om hva som er så jævli morsomt, de begynner å snakke i munnen på meg og sier at alt er min feil. Hun skulle bare tulle med meg, ikke irritere meg blabla. Jeg ble så sint at jeg begynte å grine i rommet mitt, klarte ikke å holde meg mer. Og jeg er ganske sterk og kald til vanlig, har ikke grini på kanskje over 2 år. Moren min har heller ikke kontroll på henne. Hun er sta som sammen og dominerer lillebroren min til å være minst like ond. Jeg finner ikke en positiv ting med henne, akkurat nå så ville jeg ikke engang felt en tåre hvis hun døde. Det er jo ikke sånn søskenforhold skal være. Og jeg vet faktisk ikke hva jeg vil med dette siden jeg føler at ingenting kommer til å hjelpe uansett. Men jeg prøver å holde meg nå for å ikke grine igjen. Har bare lyst til dra til helvete og ut herfra bare for å slippe å se trynet hennes mer. Anonymous poster hash: b81bf...bda
Tabris Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Hva med å låse døren når du skal studere eller bare vil ha fred? 3
Micolina Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Høres akkurat ut som forholdet til meg og tvillingsøstera mi. Hun har liksom to personligheter, den ene jeg er glad i og den andre som jeg hater. Vil nå si at det bare er hormoner fra hennes side, og kanskje hun er sjalu av seg. Det som er tilfelle til min søster. Hakker på deg for å føle seg bedre.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Hva med å låse døren når du skal studere eller bare vil ha fred? TS: For det var akkurat det som var problemet da du leste hele innlegget mitt? Anonymous poster hash: b81bf...bda
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Hva med å rett og slett bare overse enne? Da synes hun ikke det er like morsomt å plage der lengre. Andre alternativer er å flytte ut eller låse døra til rommet ditt. Anonymous poster hash: 8dd84...bcb
Gjest Gaea Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Du banket henne? En 12-åring?! Greit, hun høres helt ufyselig ut. De fleste barn rekker å bli 14/15 og hormonelle som fy før de oppfører seg slik, så jeg forstår at det kan være slitsomt, men det er altså ikke så mye du kan gjøre med det. Forhåpentligvis kan foreldrene deres ta litt tak i det... Ellers har jeg to forslag. 1, lås døren til rommet ditt og minimer kontakt. 2, flytt ut da. Du er jo 19, hadde forstått problemstillingen bedre om du var noen år yngre.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Så du banker småsøsknene dine? Det er nok bare hormoner, går nok over om noen år. Og om du slutter å banke henne, og slutter å bry deg, så blir det nok ikke morsomt for henne mer Anonymous poster hash: 28304...f80
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Hva med å rett og slett bare overse enne? Da synes hun ikke det er like morsomt å plage der lengre. Andre alternativer er å flytte ut eller låse døra til rommet ditt. Anonymous poster hash: 8dd84...bcb TS: Jeg måtte ha døra åpen for å hjelpe lillebror med leksene sine. Hun plaget ikke bare meg, men lillebror og. Det var hans som klagde på hun første gang. Moren min dro ut til butikken og skulle handle, da hadde jeg som ansvar at han gjorde leksene sine i fred. Og nei, jeg har ikke råd til å flytte ut. Ikke ville jeg fått noe særlig støtte fra foreldrene mine heller i og med at vi er utlendinger og jeg kunne ikke ha flyttet ut med mindre studiestedet mitt var i et annet by. Anonymous poster hash: b81bf...bda
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 TS: Jeg måtte ha døra åpen for å hjelpe lillebror med leksene sine. Hun plaget ikke bare meg, men lillebror og. Det var hans som klagde på hun første gang. Moren min dro ut til butikken og skulle handle, da hadde jeg som ansvar at han gjorde leksene sine i fred. Og nei, jeg har ikke råd til å flytte ut. Ikke ville jeg fått noe særlig støtte fra foreldrene mine heller i og med at vi er utlendinger og jeg kunne ikke ha flyttet ut med mindre studiestedet mitt var i et annet by. Anonymous poster hash: b81bf...bda Da får du deg en jobb, sånn at du har råd til å flytte ut. Foreldrene dine har ingenting de skulle sagt. Om du vil flytte, så flytter du. Du er trossalt over 18 år. Anonymous poster hash: 8dd84...bcb 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Så du banker småsøsknene dine? Det er nok bare hormoner, går nok over om noen år. Og om du slutter å banke henne, og slutter å bry deg, så blir det nok ikke morsomt for henne mer Anonymous poster hash: 28304...f80 TS: Det er ikke lett. Det var ikke sånn at jeg ville lære henne en lærelekse, jeg fikk rett og slett raserianfall og klarte ikke å kontrollere meg. Hormoner har ikke en dritt med det her å gjøre, jeg var ikke slik da jeg var liten. Hun er den mest egoistiske kjerringen jeg har møtt. Hun er ikke snill mot mor heller, og dette er ekstra jævli i og med at moren min går gjennom en ganske tøff periode med kreftsyk søster. Dette her handler ikke bare om å overse det hele og fortsette livet. Dette går utover flere i familien. Anonymous poster hash: b81bf...bda 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Noen mennesker er onde. Tror ikke det er så mye du får gjort med det, annet å sette tydelige grenser for din egen del. Anonymous poster hash: 90149...fa7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 TS: Jeg har bestemt meg for å aldri snakke med henne til hun forstår problemet her, og ikke bare på falsk bare for at hun skal kunne låne noe fra meg eller ønsker tjenester. Anonymous poster hash: b81bf...bda
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Jeg blir litt provosert av alle som sier at løsningen på alle personer over 18 som bor hjemme sine problemer er å flytte ut. Av og til er det ikke mulig, andre ganger er det ikke praktisk. Hvorfor ikke gi et råd i den situasjonen TS er i..? Anonymous poster hash: ee270...d02 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Da får du deg en jobb, sånn at du har råd til å flytte ut. Foreldrene dine har ingenting de skulle sagt. Om du vil flytte, så flytter du. Du er trossalt over 18 år. Anonymous poster hash: 8dd84...bcb Jeg har jobb faktisk, men det er begrenset hvor mye du tjener som heltidsstudent. Og jeg har ikke tenkt å la hun vinne når jeg flytter ut. Jeg trives faktisk med moren og faren min. Vi har et ganske koselig hjem sånn ellers, og det vil jeg ikke ofre på grunn av henne. Anonymous poster hash: b81bf...bda
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 Du kan da kanskje flytte ut og studere et annet sted?Anonymous poster hash: ea5e5...ebc
Harlekin Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 De er barn, du er voksen. Og du slår søskene dine? Det største problemet her er at du bruker vold, ikke at hun terger deg. Hva synes foreldrene dine om at du slår søsknene dine? 4
Steinar40 Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Hardt mot hardt er det som funker. Altså ikke at man skal banke opp folk, men at man setter klare grenser. Blir ikke grensene overholdt så får hun f.eks ikke låne ting. Veldig enkelt.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #19 Skrevet 6. november 2013 Men herregud, hvorfor sier alle at hun skal flytte ut bare fordi hun er 19? Jeg er selv 20 år, og jeg bor fortsatt hjemme, siden jeg skal gå videregående på nytt neste år. Jeg har absolutt ingen mulighet til å flytte ut før om minst 2-3 år. Anonymous poster hash: 28304...f80 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #20 Skrevet 6. november 2013 Jeg skjønner ditt problem! og skal fortelle deg hvordan dette kan hjelpe deg. Jeg velger å gå under anonym fordi dette er ikke akkurat snilt gjort av storebror. Når jeg var mindre og lillesøstern min plaget meg som den lille drittungen hun var, så låste jeg henne på toalettet, det var et lite toalett ca 5-7 kvadratmeter. Hver gang hun gikk over streken så låste jeg henne der inne og hun kunne banke og slå i døra så mye hun ville, jeg sa til mamma at det er hennes lille "fengsel" Etter hvert så begynte hun å tenke over om å være drittunge var verdt å sitte i toalettet i 2 timer Anonymous poster hash: 15ff1...a1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå