Quinden Skrevet 5. mai 2004 #1 Del Skrevet 5. mai 2004 Sesongen er igang og min retrievergutt har allerede blitt plaget av disse krypene som gjør livet hans miserabelt hvert år, idag hadde han en stor byll under øret. Hva kan jeg gjøre, hørte om noe en kunne smøre på halentuppen, noen som har erfaringer eller råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 5. mai 2004 #2 Del Skrevet 5. mai 2004 Uff ja. MIn kar fikk fått i forrige uke. Første gangen jeg har oppdaget slik. Jeg fikk litt "panikk" og reiv den ut med pinsett. Men vet i ettertid at jeg skal kjøpe et middel som gjør at flåtten skal holde seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 5. mai 2004 #3 Del Skrevet 5. mai 2004 av dyrlegen fikk jeg resept på flåttmiddel til dyr. det er en ampull du tar og heller ut i pelsen til det aktuelle dyret, i nakken. så sprer det seg ut i pelsen, og dyret skal bli flåttfritt for resten av sommeren. ring dyrlegen din og spør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 5. mai 2004 #4 Del Skrevet 5. mai 2004 Fungerer ikke slike "loppehalsbånd" med Tea Tree oil som "våpen" mot flott f-skapen og ? Bare mener å ha hørt det et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 5. mai 2004 #5 Del Skrevet 5. mai 2004 Expot kan man få mot flått. Det er imidlertid ikke et produkt med bare positive virkninger. En veterinær, som man får dette av, bør virkelig informere hundeeieren om de mulige negative virkningene på hunden. Jeg mener det fungerer en hel sesong - eller i det minste tilsvarende. Jeg har brukt hvitløk i maten til bikkjene, jeg. Jeg aner ikke om det funker, men det er nå verdt et forsøk (og hvitløk er jo sundt allikevel)... Tispa jeg har nå har så og si aldri flått. Hannhunden derimot! Å herregud, det kryr av dem. Sånn har det vært tidligere også: hun har aldri fått flått men enkelte av de andre jeg har hatt (det har vært 9 eller noe sånt de siste åra) har fått flått i hopetall. Så jeg heller til teorien om at noen hunder tiltrekker seg mer flått enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 6. mai 2004 #6 Del Skrevet 6. mai 2004 Fungerer ikke slike "loppehalsbånd" med Tea Tree oil som "våpen" mot flott f-skapen og ? Bare mener å ha hørt det et sted. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 6. mai 2004 #7 Del Skrevet 6. mai 2004 Hei. Brukte spesialhalsbånd med teatree oil til mine to katter i fjor sommer, og de hadde ikke en eneste flott etter at halsbåndet var på plass! Deilig. Ved desverre ikke om de har noe tilsvarende for hund... Men det vil de jo i såfall vite om man tar kontakt med en dyrebutikk. God flottfri sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 6. mai 2004 #8 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg bruker Frontline loppemiddel på mine katter. Det fungerer ganske bra, nå får de kun et par uken. Før fikk de mange hver dag.. :-? usj.. Pass på å fjerne flåtten med en gang med en flåttpinsett, da er det mindre sjangs for evt. smitte av bakterie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 7. mai 2004 #9 Del Skrevet 7. mai 2004 Expot kan man få mot flått. Det er imidlertid ikke et produkt med bare positive virkninger. En veterinær, som man får dette av, bør virkelig informere hundeeieren om de mulige negative virkningene på hunden. Jeg mener det fungerer en hel sesong - eller i det minste tilsvarende. . Hvor lenge expoten fungerer kommer ann på om hunden (eller katten) din bader heller ikke. Den mister effekten fortere når dyret blir vått. Hvis ikke jeg husker helt feil, regnes effekten av expot å holde i ca 1 måned (så lenge du ikke har en "badehund"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 7. mai 2004 #10 Del Skrevet 7. mai 2004 Det skal være en halsbånd ( kjøpes hos vet`n ? ) som funker kjempe bra. Husker ikke hva det heter i farta, men det er noe på S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå