Gå til innhold

Hvordan ville dere fordelt turer med hunden i mitt tilfelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette er sikkert veldig teit og spørre om, men jeg merker jeg lurer på hva andre tenker. Saken er denne: samboer ville for to år siden skaffe oss hund, siden han er så mye hjemme. Jeg sa etter en stund med tenking, ja, og gikk derfor 100% inn for dette selv. Samboer jobber tre /fire dager i annen by, så er han hjemme en uke og har fri, så jobb igjen.(lange dager, så er 100% stilling) Jeg har derfor hunden 1/3 av tiden helt alene, og jobber 100% selv. (Vanlig dagjobb) Samboer har kjøpt leilighet, og mot at han betaler strøm og Internett, har jeg sagt meg villig til å ta all oppvask og all tøyvask. (Jeg betaler kun husleie til Obos+1200 kr til samboer i mnd, men han har dobbelt så høy lønn som meg) Men jeg gjør alt annet hjemme og, etter jobben kommer jeg hjem og rydder(etter han og meg!) og gjør husarbeid. Problemet er at han ikke liker å gå turer med hunden,( og mener jeg må gjøre mer som betaler så lite) men det er slitsomt og jeg føler at siden jeg gjør alt annet burde han kanskje tatt flestepartene av turene siden han bare sitter hjemme hele dagen og slapper av? Dette er en stor og krevende hund, som veier det samme som meg.Han mener altså at når jeg er på jobb, og han går dagens to første turer skal jeg ta meg av det resten av dagen. Men jeg merker det irriterer meg, for er så mye på meg.. Skikkelig teit å spørre om, men etter to år med dette blir man faktisk skikkelig lei. Lei av at han alltid har innvendinger mot å gå tur, og at jeg må ta det selv eller mase om det. Noen tanker om dette?:)

Anonymous poster hash: 6b8ae...04a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jo han som ville ha hunden først, så på en måte tenker jeg at han burde gå de fleste turene, i alle fall når han har friuken. Samtidig sa du ja til å skaffe hunden og må også ta din del av ansvaret så da er det kanskje ikke urimelig at du også tar en del av turene. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere skaffet dere hund (og atpåtil en stor, krevende rase) om dere ikke er interessert i å gå tur med den.

Ellers så kan dere jo kanskje gå tur med den sammen. Gjøre det til en hyggelig aktivitet hvor dere kan få litt alenetid :)

Skrevet

Jeg er veldig interessert, men ikke alene:) han har blitt litt bedre, og er som regel felles kveldsturer! På mitt initiativ da vel og merke;p Bare nysgjerrig på hva andre tenkte. takk for svar;)

Anonymous poster hash: 6b8ae...04a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...