Gjest tuppesjura Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Vi har 2 harddisker på pcen, og C er hoveddisken. Denne er nå stort sett full, mens D er nesten tom. Jeg trodde i grunn at de var slått sammen på noe vis, men det virker ikke som at de er det, for nå er det nesten ingenting vi får gjort på pcen fordi det kommer bare opp at det er for lite plass på disken. Jeg holder nå på å flytte alle bildene våre over på D, men er litt redd for å slette de på C, at noe kan skje og de kanskje forsvinner. Det hadde vært krise! Bildene våre utgjør nesten 18GB..... Tips??
Gjest suphadupha Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Ha en ekstern harddisk (en du plugger i med usb-kabel, som ikke er fast i maskinen, "stor minnepenn", som dere lagrer bilder på. Da har du en ekstra backup, noe som kan være lurt med bilder uansett Denne harddisken kan det også være en idé å legge et annet sted enn der pc'en står, for å være ekstra sikret
-Jiinxs- Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Om du er super paranoid, så kjøp deg en minnepenn og kopier alt over på den. Finn ut om HDD er slått sammen, noe jeg ikke har vært borti før (kun hørt om at det er en funksjon) og jeg har holdt på med pc i altfor mange år. I framtiden så burde C: kun inneholde kritiske ting, alt annet burde være på en egen HDD. Jeg synes det er mye ryddigere å ha det slik hvertfall. Bildene hadde jeg lastet opp til en cloud tjeneste istedenfor (Dropbox/Google Drive/Skydrive etc)
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Rådene som er gitt så langt ville jeg absolutt vurdere. Selv tolker jeg problemet ditt som "paranoia", frykten for at hvis du sletter noe du har kopiert så kan kopiene også forsvinne.Da skal du slappe helt av og trykke delete, etter først å ha lagt dem på en ekstern harddisk som forslått tidlgiere (eller "cloud"-tjenste) Slettet selv alle bildene mine fra førstegangstjenesten ved et uhell, og tror aldri jeg kan "tilgi" meg selv. Anonymous poster hash: fa2c6...e1f
Gjest tuppesjura Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Fant frem den eksterne harddisken vår i går og puttet bildene inn der. Trodde harddisken var for liten, men den var jo 500GB, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det for lenge siden. Men en cloud tjeneste er absolutt å foretrekke, men får jeg lastet opp bilder der mappevis, eller blir det lastet opp løse bilder? Jeg har sortert bildene våre etter måned og årstall i mapper og vil gjerne ha det sånn for oversikten sin skyld.
-Jiinxs- Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Fant frem den eksterne harddisken vår i går og puttet bildene inn der. Trodde harddisken var for liten, men den var jo 500GB, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke har gjort det for lenge siden. Men en cloud tjeneste er absolutt å foretrekke, men får jeg lastet opp bilder der mappevis, eller blir det lastet opp løse bilder? Jeg har sortert bildene våre etter måned og årstall i mapper og vil gjerne ha det sånn for oversikten sin skyld. Du kan bestemme det selv om du vil ligge de i en mappe og får litt bedre oversikt over bildene dine, i cloud tjenesten du velger. Tror de fleste har den muligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå