Gå til innhold

kakepynt..noen som kan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg skal lage en bryllupskake, som består av to hjertekaker med en bro mellom. Problemet er at det ikke går an å få tak i en slik bro, så jeg må nok lage den selv.

Hva bruker konditorene for å lage slike ting? Det er en slags sukkermasse..men, må jo stivne og bli helt hardt, og ikke falle sammen selv om det blir varmt i rommet!

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrev inn "kakepynting" på Google og fikk fram dette:

http://www.google.com/search?q=kakepynting...UTF-8&hl=no&lr=

Du finner sikkert (...kanskje... :roll::wink: ) det du leter etter, evt. noen du kan spørre om hjelp!!

Bla. den første siden er til ei som driver med slikt, og hun tar også imot spørsmål!!

Lykke til!! :)

Skrevet

Hei Hei!

Man kan bruke en melis/eggehvitemasse som kalles Royal icing til å lage diverse figurer,disse blir harde og går ikke i stykker så lett!

Det gjør du på følgende måte: 1 eggehvite stivpiskes tilsett så 1/4 ts sitronsaft.Tilsett så melisen litt etter litt og massen piskes i ca 10 min.

Den skal være så fast at du ser at "ringene" står igjen etter vispen.

Prøv ved å ta litt i mellom tommel og pekefinger og dra fra hverandre. Massen skal da danne topper som ikke siger.

:)

Du burde tegne opp broen i flere deler og sprøyte dem på et bakepapir . La det ligge og tørke så dem er ordentlig harde og sett det sammen til slutt.

Jeg er sikker på at du klarer det , men du burde øve deg en gang eller to først. Husk at det er viktig med gode redskaper. Du får kjøpt noen bra produkter i Jernia butikker.

Lykke til!

Skrevet

Det som brukes er icing. Det er ikke vanskelig å lage. Det er mulig at du kan finne oppskrift på dette hvis du går inn på Cacas sin hjemmeside. De arrangerer også kurs som jeg kan anbefale deg å ta, eller så kan du arrangere et homeparty og få forhandleren til å demonstrere dette for deg.

http://www.cacas.no

Gjest Anonymous
Skrevet

tusen takk for svar! :)

Tror jeg får øve meg litt.. og se hvordan det blir!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...