sommerbrud04 Skrevet 5. mai 2004 #1 Skrevet 5. mai 2004 hei! jeg skal lage en bryllupskake, som består av to hjertekaker med en bro mellom. Problemet er at det ikke går an å få tak i en slik bro, så jeg må nok lage den selv. Hva bruker konditorene for å lage slike ting? Det er en slags sukkermasse..men, må jo stivne og bli helt hardt, og ikke falle sammen selv om det blir varmt i rommet! Noen som kan hjelpe?
Thomasine Skrevet 5. mai 2004 #2 Skrevet 5. mai 2004 Skrev inn "kakepynting" på Google og fikk fram dette: http://www.google.com/search?q=kakepynting...UTF-8&hl=no&lr= Du finner sikkert (...kanskje... ) det du leter etter, evt. noen du kan spørre om hjelp!! Bla. den første siden er til ei som driver med slikt, og hun tar også imot spørsmål!! Lykke til!!
Snitta Skrevet 5. mai 2004 #4 Skrevet 5. mai 2004 Hei Hei! Man kan bruke en melis/eggehvitemasse som kalles Royal icing til å lage diverse figurer,disse blir harde og går ikke i stykker så lett! Det gjør du på følgende måte: 1 eggehvite stivpiskes tilsett så 1/4 ts sitronsaft.Tilsett så melisen litt etter litt og massen piskes i ca 10 min. Den skal være så fast at du ser at "ringene" står igjen etter vispen. Prøv ved å ta litt i mellom tommel og pekefinger og dra fra hverandre. Massen skal da danne topper som ikke siger. Du burde tegne opp broen i flere deler og sprøyte dem på et bakepapir . La det ligge og tørke så dem er ordentlig harde og sett det sammen til slutt. Jeg er sikker på at du klarer det , men du burde øve deg en gang eller to først. Husk at det er viktig med gode redskaper. Du får kjøpt noen bra produkter i Jernia butikker. Lykke til!
Løvinna Skrevet 6. mai 2004 #5 Skrevet 6. mai 2004 Det som brukes er icing. Det er ikke vanskelig å lage. Det er mulig at du kan finne oppskrift på dette hvis du går inn på Cacas sin hjemmeside. De arrangerer også kurs som jeg kan anbefale deg å ta, eller så kan du arrangere et homeparty og få forhandleren til å demonstrere dette for deg. http://www.cacas.no
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #6 Skrevet 6. mai 2004 tusen takk for svar! Tror jeg får øve meg litt.. og se hvordan det blir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå