Gå til innhold

En du ikke kan få.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En du elsker, men ikke kan få, må jo bety at man har mye kjærlighet å gi? Kanskje det ikke er så ille å drømme seg bort i mennesker man aldri får...

Endret av Kv84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ganske kjent problemstilling dette. Å elske en man ikke kan få. Men kanskje det ikke betyr at man har mye kjærlighet å gi, men derimot at man ikke har nok, kjærlighet å gi?

Eller riktig, kjærlighet å gi? Men bare 'feil' og 'klein' kjærlighet å gi i stedet - for den personen?

Og da får man ikke den andre da. Uansett hvor mye en ønsker det selv.

Anonymous poster hash: 9270b...163

Skrevet (endret)

En ganske kjent problemstilling dette. Å elske en man ikke kan få. Men kanskje det ikke betyr at man har mye kjærlighet å gi, men derimot at man ikke har nok, kjærlighet å gi?

Eller riktig, kjærlighet å gi? Men bare 'feil' og 'klein' kjærlighet å gi i stedet - for den personen?

Og da får man ikke den andre da. Uansett hvor mye en ønsker det selv.Anonymous poster hash: 9270b...163

Så all kjærlighet jeg kan gi han, er all kjærlighet til han og ikke mer mulig kjærlighet til noen andre? Endret av Kv84
Skrevet

Så all kjærlighet jeg kan er all kjærlighet til han og ikke mer mulig kjærlighet?

Hæ? Du skriver litt rart. Litt som en utlending. Ikke noe slemt ment men.

Hva mener du?

Skrevet

Hva mener du?Anonymous poster hash: 9270b...163

Føler meg som inni min egen verden når jeg skriver her.

Skrevet

Føler meg som inni min egen verden når jeg skriver her.

Det blir fort sånn når man insisterer på at alle her inne er fremmede.

Selv synes jeg det er ganske snodig egentlig. Jeg har hengt på mange andre forum og andre nettsamfunn, men aldri har det vært en eller to som hele tiden løper rundt og understreker hvor ukjent alle er for hverandre. Hvor umulig det kan være at noen kan vite noe om noe andre fordi dem har jo aldri snakket sammen før. Og helt ærlig - hvis en selv er fremmed og snakker med en dem aldri har snakket med før, hva vet vel man da om hvordan andre kan kjenne hverandre egentlig? Den var jo ikke helt vanntett denne.

Eller så kan man føle seg som inne i sin egen verden, og alene fordi en ønsker å være blant fremmede som ikke kan bli kjent med en. Fordi man kanskje har sider av seg en ikke ønsker andre skal vite om? Slik fremmede ikke vet om?

Det er greit nok det og en helt ærlig sak, men selvsagt blir det ensomt og som en er i en egen verden da.

Fordi en er jo det. Men en får jo aldri i pose og sekk dessverre.

Og det vanlige er jo å bli kjent med folk og være i samme verden som dem. Noe som de fleste andre sikkert gjør da. Men gjerne ikke helt på samme måte eventuelt.

Forøvrig, dem forumene og nettsamfunnene jeg har hengt på tidligere involverte langt flere aktive brukere enn her inne da, så dét preget jo hele samfunnet en god del da naturligvis.

Skrevet

Selv synes jeg det er ganske snodig egentlig. Jeg har hengt på mange andre forum og andre nettsamfunn, men aldri har det vært en eller to som hele tiden løper rundt og understreker hvor ukjent alle er for hverandre. Hvor umulig det kan være at noen kan vite noe om noe andre fordi dem har jo aldri snakket sammen før. Og helt ærlig - hvis en selv er fremmed og snakker med en dem aldri har snakket med før, hva vet vel man da om hvordan andre kan kjenne hverandre egentlig? Den var jo ikke helt vanntett denne.

Eller så kan man føle seg som inne i sin egen verden, og alene fordi en ønsker å være blant fremmede som ikke kan bli kjent med en. Fordi man kanskje har sider av seg en ikke ønsker andre skal vite om? Slik fremmede ikke vet om?

Det er greit nok det og en helt ærlig sak, men selvsagt blir det ensomt og som en er i en egen verden da.

Og det vanlige er jo å bli kjent med folk og være i samme verden som dem. Noe som de fleste andre sikkert gjør da. Men gjerne ikke helt på samme måte eventuelt.

Forøvrig, dem forumene og nettsamfunnene jeg har hengt på tidligere involverte langt flere aktive brukere enn her inne da, så dét preget jo hele samfunnet en god del da naturligvis.Anonymous poster hash: 9270b...163

Jeg kan ikke åpne meg så mye som med anonymknappen, det er kjipt. Så må skrive på en rar måte så det ikke er så lett å finne sammenheng mellom det jeg skriver åpen og som anonym, søren har jo litt lyst til å bli kjent igjen også.

Lever så mye her på Kg at jeg blir helt rar og derfor tenker og drømmer om han jeg ikke kan få.

Skrevet

Jeg kan ikke åpne meg så mye som med anonymknappen, det er kjipt. Så må skrive på en rar måte så det ikke er så lett å finne sammenheng mellom det jeg skriver åpen og som anonym, søren har jo litt lyst til å bli kjent igjen også.

Lever så mye her på Kg at jeg blir helt rar og derfor tenker og drømmer om han jeg ikke kan få.

Er han her på kg? Hvorfor kan du ikke få han?

Anonymous poster hash: fbb95...099

Skrevet

Er han her på kg? Hvorfor kan du ikke få han? Anonymous poster hash: fbb95...099

Han kan ikke være her på Kg!

Skrevet

Hva mener du?

Hvordan forsto ikke du det? Det hun spurte var om... Ja, egentlig et teit spørsmål, men hun spør om hun bare kan elske én person?

Anonymous poster hash: 7d553...7cd

Skrevet

Jeg tror man kan elske flere samtidig, men på forskjellige måter. Så man må egentlig bare spørre seg selv: Hvem man liker best å elske. Altså... Se for deg at du mister alle mennene du elsker. Hvem er det du helst ikke vil miste? Det er den mannen du elsker mest, vil jeg tro.

Nei, jeg vet ikke jeg. Har ikke så mye erfaring med menn og det å elske noen, ennå :P Har foreløpig bare elsket èn mann.

Anonymous poster hash: 9c01e...6d6
Skrevet

Er det ikke ofte sånn da at de vi ikke får elsker vi mest? Hadde vi fått dem, så kanskje vi ikke hadde elsket dem så høyt...?

Anonymous poster hash: 9c841...a34
Skrevet

Er det ikke ofte sånn da at de vi ikke får elsker vi mest? Hadde vi fått dem, så kanskje vi ikke hadde elsket dem så høyt...? Anonymous poster hash: 9c841...a34

Ja, sånn at kjærligheten for han er stor og veldig fin. Noe som er så stort at det er masse godt ved den kjærligheten. En føler seg som et bedre menneske når man elsker den personen så mye, enn å ikke ha kjærlighet for noen.

Skrevet

Uffda, her var det mange misforståelser, Kv84 :) Høres nesten ut som om noen håper du er en de kjenner fra før.

For å svare på spørsmålet ditt: JA, det du føler for andre kan være et veldig godt mål på hvor mye kjærlighet du har å gi :) Oppgaven din blir å dirigere disse følelsene over på et menneske som har like intensjoner som du selv har :)

Anonymous poster hash: 5f769...ec3
Skrevet

Er det ikke ofte sånn da at de vi ikke får elsker vi mest? Hadde vi fått dem, så kanskje vi ikke hadde elsket dem så høyt...?

Anonymous poster hash: 9c841...a34

Merkelig definisjon av å elske i såfall :) Handler mer om overidealisering.

Skrevet

Han kan ikke være her på Kg!

Men hvorfor kan du ikke få han?

Skrevet

Forøvrig, dem forumene og nettsamfunnene jeg har hengt på tidligere involverte langt flere aktive brukere enn her inne da, så dét preget jo hele samfunnet en god del da naturligvis.

Wooooooah! Her nådde tolkninger et surrealistisk nivå. Kanskje hun bare mente at hun ble litt "i sin egen verden" når hun skrev her inne, altså går dypt i seg selv og ikke tenker like klart på hvordan hun formulerer seg.

Skrevet

Hvordan forsto ikke du det? Det hun spurte var om... Ja, egentlig et teit spørsmål, men hun spør om hun bare kan elske én person?

Anonymous poster hash: 7d553...7cd

Eller hun spør om de følelsene hun føler er knyttet til selve mannen (objektet), eller til sin egen evne til å elske.

Svaret er selvfølgelig det siste.

Skrevet

forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=718562&page=13

Så det er ABB?

Skrevet

Eller hun spør om de følelsene hun føler er knyttet til selve mannen (objektet), eller til sin egen evne til å elske. Svaret er selvfølgelig det siste. Anonymous poster hash: 5f769...ec3

Ja, alt man evner å elske og at det er veldig bra siden det er mye, enn å ikke elske noen noen sinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...