Gjest Kv84 Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 (endret) Kommer det til å skje? Hvorfor ikke en god ide? Og hva med å åpne for å se brukernavnet der man har skrevet som anonym, da er jeg ikke noen so.... Endret 6. november 2013 av Kv84
Gjest Kv84 Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Med tanke på at det blir slik på Aftenposten sine sider... Hvorfor ikke her også ?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Skal vi se.... det er vel ca 100 ulike tråder om anonym bruker her inne. Les og kos deg! Anonymous poster hash: 4e34a...ef9 8
Guybrush Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Med tanke på at det blir slik på Aftenposten sine sider... Hvorfor ikke her også ? Som nevnt over, dette er diskutert hundrevis av ganger før. Hvem vil skrive om kjønnsykdommer, mentale problemer, kjærlighettssorg osv uten full anonymitet. 8
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Ja noe må være privat. Det var som om legene hadde åpen prakis på gaten der folk bare stakk bort uten forheng og beskyttelse. Nei, privatliv må alle få ha i fred. Anonymous poster hash: aa33b...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Det hender jo at man skriver om familieforhold der man kan gjenkjennes. Og ja, pinlige sykdommer. Og så blir det vanskeligere åtrolle Anonymous poster hash: 1cf30...041
Larsern Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Man trenger kun å droppe 'anonym bruker'-funksjonen. Det er rart med det, for selv om man er fullstendig anonym når man skriver med brukernavn (slik som jeg gjør nå), så er terskelen langt høyere for å skrive bullshit og trolleinnlegg. Hvis man ikke tørr å spørre om hemoroidene sine under brukernavnet så har man enten valgt et lite anonymt brukernavn eller så har man kanskje bundet seg litt vel mye til forumverdenen. 4
Petra75 Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Man trenger kun å droppe 'anonym bruker'-funksjonen. Det er rart med det, for selv om man er fullstendig anonym når man skriver med brukernavn (slik som jeg gjør nå), så er terskelen langt høyere for å skrive bullshit og trolleinnlegg. Hvis man ikke tørr å spørre om hemoroidene sine under brukernavnet så har man enten valgt et lite anonymt brukernavn eller så har man kanskje bundet seg litt vel mye til forumverdenen. Vel. Hvis jeg sliter med hemorroider er det ikke sikkert jeg er interessert i å la hele KG vite det. Selv om jeg i utgangspunktet er "anonym" (det tar en som er over gjennomsnittet interessert 10 minutter å finne ut hvem man er hvis man har skrevet noen innlegg), blir man til en viss grad kjent med andre brukere etter å ha vært her en stund. 3
Gjest Gunfreak Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Som nevnt over, dette er diskutert hundrevis av ganger før. Hvem vil skrive om kjønnsykdommer, mentale problemer, kjærlighettssorg osv uten full anonymitet. Helt greit med AB funksjon på samliv forumet, men ikke på aktuelt eller generell diskusjon, det oppfordrer bare til rasist poster, anti ditt og datt poster, og bare surhet og dritt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Man trenger kun å droppe 'anonym bruker'-funksjonen. Det er rart med det, for selv om man er fullstendig anonym når man skriver med brukernavn (slik som jeg gjør nå), så er terskelen langt høyere for å skrive bullshit og trolleinnlegg. Hvis man ikke tørr å spørre om hemoroidene sine under brukernavnet så har man enten valgt et lite anonymt brukernavn eller så har man kanskje bundet seg litt vel mye til forumverdenen. Eller så vet man at en eller annen kommer til å dra det oppi en diskusjon som ikke har noe med det å gjøre senere om man skriver under brukernavn. Noen som går tom for argumenter gjør sånt når de møter motstadn. Anonymous poster hash: b4b4d...5a2 3
TheHairyToothfairy Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 jeg antok egentlig at man var anonym bak et nick, egentlig. 1
Larsern Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Eller så vet man at en eller annen kommer til å dra det oppi en diskusjon som ikke har noe med det å gjøre senere om man skriver under brukernavn. Noen som går tom for argumenter gjør sånt når de møter motstadn. Anonymous poster hash: b4b4d...5a2 .. og du kan banne på at denne brukeren som tar opp dette har trykket på AB.
Larsern Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 (endret) Vel. Hvis jeg sliter med hemorroider er det ikke sikkert jeg er interessert i å la hele KG vite det. Selv om jeg i utgangspunktet er "anonym" (det tar en som er over gjennomsnittet interessert 10 minutter å finne ut hvem man er hvis man har skrevet noen innlegg), blir man til en viss grad kjent med andre brukere etter å ha vært her en stund. Det er greit nok, men man kunne gjort det slik at slike underforum har funksjonen AB, mens andre forum ikke har det. Jeg vil anta at hovedvekten av trådene som moderatorer ser seg nødt til å stenge er under 'aktuelt' eller 'generelt', og at innleggene som går over grensen er skrevet av AB. Som oftest er det AB som oppretter idiotiske tråder også. Jeg ser ingen gode grunner for å bruke AB under disse forumene, ihvertfall ikke grunner som veier tyngre enn fordelene med å ikke ha det. Endret 7. november 2013 av Larsern 1
Petra75 Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Det er greit nok, men man kunne gjort det slik at slike underforum har funksjonen AB, mens andre forum ikke har det. Jeg vil anta at hovedvekten av trådene som moderatorer ser seg nødt til å stenge er under 'aktuelt' eller 'generelt', og at innleggene som går over grensen er skrevet av AB. Som oftest er det AB som oppretter idiotiske tråder også. Jeg ser ingen gode grunner for å bruke AB under disse forumene, ihvertfall ikke grunner som veier tyngre enn fordelene med å ikke ha det. Er ikke det omtrent slik det er i dag? Altså, at noen forum er stengt for AB? 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #18 Skrevet 7. november 2013 Eller så vet man at en eller annen kommer til å dra det oppi en diskusjon som ikke har noe med det å gjøre senere om man skriver under brukernavn. Noen som går tom for argumenter gjør sånt når de møter motstadn. Anonymous poster hash: b4b4d...5a2 Det har jeg også merket! Og det er så utrolig barnslig. Jeg opplever også at det er drittkasting på sitt verste, uansett om man spør om hjelp til en kakeoppskrift, hvordan man skal forholde seg til en utro ex eller klager over kjedelige kolleger, så får man høre at man er en bitter stygg og singel hore. Skulle tro vi var voksne mennesker som klarte å kommunisere på en høflig måte. Å være uenig og at det blir diskusjon er helt ok, det er jo det som er meningen med forumet. Men å synke så lavt som å skrive "mannen din er sikkert utro fordi musa di er vid og du er feit" er så utrolig slemt! Oftest er det jo anonym bruker som tar helt av med slike kommentarer. Jeg er anonym selv, men det er fordi jeg har opplevd å bli grovt hetset av anonyme brukere her på KG, som har lett opp innlegg jeg har skrevet. Hvis anonym bruker-funksjonen ble fjernet eller innskrenket så ville kanskje folk tenkt litt mer etter hva de skrev. Husk at folk kan bli lei seg av å lese slemme kommentarer. Kjenner iafall at jeg blir det av og til. Anonymous poster hash: fa700...732 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #19 Skrevet 7. november 2013 Helt greit med AB funksjon på samliv forumet, men ikke på aktuelt eller generell diskusjon, det oppfordrer bare til rasist poster, anti ditt og datt poster, og bare surhet og dritt. Hvor folk er AB har ikke du noe med, det skal utrolig lite til for å bli gjenkjent. Derfor velger mange å være AB i alle sammenhenger. Så lenge det er lov på forumet, hva bryr det deg? Anonymous poster hash: 2496b...93b
Guybrush Skrevet 7. november 2013 #20 Skrevet 7. november 2013 Helt greit med AB funksjon på samliv forumet, men ikke på aktuelt eller generell diskusjon, det oppfordrer bare til rasist poster, anti ditt og datt poster, og bare surhet og dritt. Helt uenig - det er svært mange som opplever mobbing og utfrysning om deres politiske syn blir kjent i familie eller på arbeidsplassen. Noe så lite ille som å være liberalist i en kommunal arbeidsplass hvor LO-står sterkt kan være kroken på døra. Jeg har sagt det før - jeg hadde foretrukket en løsning hvor den som skriver det første innlegget (TS) kunne velge om de som svarer kan bruke AB eller ei. Da fjerner man ikke muligheten for å være helt anonym, i tillegg til at de som er lei av å få idiotiske kommentarer slengt etter seg kan slippe dette i sin tråd. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå