Gå til innhold

Reisesyketabletter - er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med en 7 timers lang biltur i går tok jeg 2 posafen. Nå idag føler jeg meg nesten litt "dopa", er altså veldig slapp/sliten, og rett og slett litt uggen. Er dette normalt etter inntak av reisesyketabletter? Tok vel den siste tabletten klokken 5 i går ettermiddag.

Anonymous poster hash: 8a692...c67
Skrevet

Ja. Man kan bli sløv av Postafen og det kan sitte i en stund. Nesten som en slags hangover.

Anonymous poster hash: 4072b...416
  • Liker 1
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 6ee15...873
Skrevet

Er Marzine bedre sånn sett?

Anonymous poster hash: 4033b...41a

Skrevet

Er Marzine bedre sånn sett?

Overhodet ikke, iallefall ikke for meg., Jeg får vertigo og sinnsyk kvalme når de er på vei ut av kroppen - helt jævlig, faktisk ;)

Men hvorfor tok du dobbelt dose til kun 7 timer?

Postafen varer i ca 12 timer, og du trenger bare en. Dobbelt opp gir langt flere bivirkninger enn en enkelt.

Jeg får nesten ingen bivirkninger av Postafen om jeg tar 1 stk, kan bli sløv - men legger meg ikke til å sove, da blir jeg "dopa".

Synes faktisk det hjelper å drikke litt koffein(cola, ikke mye) - det utjevner litt sløvheten og jeg blir bare bittelitt småtrøtt.

Anonymous poster hash: 9a4f3...d8d

Gjest Houdini
Skrevet

Er jo varselstrekant på den, sier seg selv at de har en viss magisk kraft i seg.

Skrevet

TS her. Jeg har ikke tatt det før, og følte liksom ikke at jeg fikk noen effekt av den ene, derfor tok jeg to. Men ja, idag føler jeg meg rett og slett skikkelig fyllesyk! Trøtt, sliten, uggen, og litt "surrete" i hodet.

Noen som har andre tips i forhold til reisesyke? Jeg har prøvd ingefær, seaband, se rett frem osv, med null effekt. Derfor jeg prøvde postafen, men mulig jeg hadde klart meg med en hvis jeg bare hadde ventet litt..

Skrevet

Det tar tid før Postafen virker og 1 stk. holder. Du tok for mange derfor fyllesjuk følelsen. Husk neste gang at de virker i 12 timer og du må ta den minst 1 time før du kjører ikke når du har startet turen.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg håper virkelig at du ikke kjørte selv?

Sitat fra bruksområder for Postafen:

Kjøring og bruk av maskiner

Legemidlet kan gi nedsatt reaksjonsevne og konsentrasjonsevne. Du bør derfor ikke kjøre bil og bruke maskiner etter at du har tatt Postafen.

Du må bare kjøre bil eller utføre risikofylt arbeid når det er trygt for deg. Legemidler kan påvirke din evne til å kjøre bil eller utføre risikofylt arbeid. Les informasjonen i pakningsvedlegget nøye. Er du i tvil må du snakke med lege eller apotek.

Endret av Arabella
Skrevet

TS her. Jeg har ikke tatt det før, og følte liksom ikke at jeg fikk noen effekt av den ene, derfor tok jeg to. Men ja, idag føler jeg meg rett og slett skikkelig fyllesyk! Trøtt, sliten, uggen, og litt "surrete" i hodet.

Noen som har andre tips i forhold til reisesyke? Jeg har prøvd ingefær, seaband, se rett frem osv, med null effekt. Derfor jeg prøvde postafen, men mulig jeg hadde klart meg med en hvis jeg bare hadde ventet litt..

Du følte ikke som i at du blir kvalm av reisen med 1 tablett?

Jeg har tatt det ganske ofte over noen år - og om jegskal være 100% sikkert fra første stund tar jeg den ca 2 timer før reisens start. Jeg merker fysisk nå når den starter virkningen sin - roer liksom ned hele systemet og fordøyelsen som ellers er litt halvnevrotisk inntil de virker.

Mange ganger har jeg blitt kvalm i en haltimes tid(skikkelig kvalm, men ikke kastet opp tabletten) - og jeg har da ventet og kjent fysisk at virkningen starter.

Går fra kjempekvalm og kaldsvetting til "magisk fin" på 5 minutter omtrent når virkningen starter.

Også lurt å ikke ta den sammen med mat om du vil sikre raskere opptak.

For meg har ingefær god virkning ved kortere reiser med mindre bevegelse, men en 7 timers biltur hadde ikke funka. Seaband er bare tull for min del - Postafen er det som virker best, med minst bivirkninger for min del.

Anonymous poster hash: 9a4f3...d8d

Skrevet

Jeg ble mye bilsyk når jeg var yngre, avtok heldigvis litt med tiden, nå kjører jeg for det meste selv, men når jeg skal sitte på noen så bruker jeg Seaband, eller Postafen. Tar bare en jeg da, aldri merket noen bivirkninger.

Skrevet

TS her, igjen. Jeg kjørte ikke nei, jeg satt på :-) Jeg tok nemlig 1 tablett et kvarter- halvtime før reisen, så derfor jeg tok en til.. Men da vet jeg hvertfall det at det tar en stund før det fungerer. Og det er sikkert grunnen til formen min idag og.. Rett og slett skikkelig fyllesyk!!

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

TS her, igjen. Jeg kjørte ikke nei, jeg satt på :-) Jeg tok nemlig 1 tablett et kvarter- halvtime før reisen, så derfor jeg tok en til.. Men da vet jeg hvertfall det at det tar en stund før det fungerer. Og det er sikkert grunnen til formen min idag og.. Rett og slett skikkelig fyllesyk!!

Leste du ikke det som står på esken? 1 tablett 1-2 timer før avreise. Virketiden er 12-24 timer. Max 2 pr. døgn. Det er ikke så merkelig at du er dårlig :fnise: .

Endret av Arabella
  • Liker 1
Skrevet

Leste du ikke det som står på esken? 1 tablett 1-2 timer før avreise. Virketiden er 12-24 timer. Max 2 pr. døgn. Det er ikke så merkelig at du er dårlig :fnise: .

Nei, jeg fikk to tabletter av en venninne som hun bruker på ungene sine. Så da sa hun bare at jeg kunne ta en tablett halvtime før cirka, og at jeg kunne ta nummer 2 et par timer senere.. Neste gang prøver jeg meg på 1 tablett først tror jeg..... :fnise: :fnise:

Skrevet

Jeg skal på biltur på morgenen, og så hjem igjen på kvelden. Jeg tar en tablett på morgenen, men skal jeg ta en til før hjemreise? Eventuellt når?

Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, jeg fikk to tabletter av en venninne som hun bruker på ungene sine. Så da sa hun bare at jeg kunne ta en tablett halvtime før cirka, og at jeg kunne ta nummer 2 et par timer senere.. Neste gang prøver jeg meg på 1 tablett først tror jeg..... :fnise: :fnise:

Sånn kan det gå når man tar imot tabletter av andre som visst selv ikke har lest bruksanvisningen. Kjøp selv du, spør om anbefaling på apoteket :).

Skrevet

TS, er det i hovedsak kvalme du sliter med når du er i bil eller ?

Skrevet

TS, er det i hovedsak kvalme du sliter med når du er i bil eller ?

Ja, i all hovedsak er det det. Og så er det spesielt ille dersom jeg sitter på med "ukjente", som igår, da jeg var på langtur med kjøreskolen.

Skrevet

Ja, i all hovedsak er det det. Og så er det spesielt ille dersom jeg sitter på med "ukjente", som igår, da jeg var på langtur med kjøreskolen.

Du kan jo høre med legen din om du evt kan få resept på afipran (kvalmestillende).

Skrevet

Få aldri tabletter av andre, de koster ikke mye på apoteket da får du noe som passer deg.

Anonymous poster hash: 4d6bf...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...