Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og ønsker meg glatt hår slik at jeg kan kjemme det skrått bakover. Litt Mad Men-style, men kanskje ikke like klassisk. Akkurat nå er håret mitt forholdsvis glatt, men det står litt til værs foran da det er en naturlig "bølge" der. Videre blir håret mitt litt bølgete/krøllete dersom jeg lar det bli halvlangt. Et dårlig utgangspunktet for en klassisk slick back-frisyre mao.

Jeg har prøvd å få glatt hår en gang tidligere da jeg brukte rettetang i en ukes tid. Jeg synes ikke resultatet ble tilfredsstillende og jeg tenkte å prøve litt hardere lut denne gangen. Jeg ble inspirert av Justin Timberlake som har gått fra krøller til sleik. Hvis han klarte det har jeg gode forutsetninger, men jeg aner ikke hvordan. Har lest litt om relaxers, keramin osv. uten å bli klok. Har selvsagt vurdert å kontakte frisøren min, men dersom dette er noe jeg kan fikse hjemme gjennom å bestille produkter på nett gjør jeg heller det.

Så. Noen tips!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker denne:

http://escovaprogress.com/keratin-blowout/

Bestiller den direkte fra siden, koster rundt 800 kroner, og da har jeg de til 4-5 behandlinger (mellomlangt hår).
Håret mitt går fra krøllete til glatt med dette, og holder seg glatt i fuktig vær også.

Aberet er at du må ha det i håret i 48 timer før du kan skylle det ut, men det overlever du.
Effekten varer 3-4 måneder, kanskje litt kortere tid den første gangen du bruker det. Anbefaler å ta omgang nr.2 etter 1-2 måneder, da vil resultatet bli enda bedre.

Spør hvis du lurer på noe :)

Skrevet

Takk silvermist. Linken var interessant.

Det spørsmålet jeg sitter igjen med før en slik

Skrevet

... behandling er hvorvidt den påfører håret skader og i hvilken grad?

Skrevet

... behandling er hvorvidt den påfører håret skader og i hvilken grad?

Vel, jeg er ikke frisør, men jeg antar at det blir noe slitasje på håret. Selv påstår de som selger produktet at det tvert i mot styrker håret, men det tar jeg med en god klype salt ;)

Men for min del, totalsett, gir det mindre slitsje på håret, fordi jeg ikke trenger å bruke glattetang nå.

Jeg har brukt det i 1,5 år, og håret mitt er normalt og sunt, så det er nok ikke så veldig mye slitasje.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei igjen. Da har jeg gjort en del research og kommet til at dette er noe jeg vil gjøre og at å gå til frisør for å gjøre det er altfor dyrt. Mitt spørsmål er da om jeg trenger noe mer enn produktet, rettetang og føner? Jeg ser noen salonger "reklamerer" med at de bruker spesiell sjampo for å gjøre håret mottagelig. Håper det ikke er nødvendig: )

Skrevet

Keratin er tingen ja. Usikker på om det noe man kan gjøre selv hjemme dog...

Skrevet

Hei igjen. Da har jeg gjort en del research og kommet til at dette er noe jeg vil gjøre og at å gå til frisør for å gjøre det er altfor dyrt. Mitt spørsmål er da om jeg trenger noe mer enn produktet, rettetang og føner? Jeg ser noen salonger "reklamerer" med at de bruker spesiell sjampo for å gjøre håret mottagelig. Håper det ikke er nødvendig: )

Du får en renseshampo med på kjøpet, den må du bruke før du tar i produktet. I ettertid må du bruke sulfatfri shampo for å beholde resultatet. L'Oreal har noen rimelige til rundt 80 kroner flasken, fåes på Cubus og H&M.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...