la Flaca Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Vet ikke om dere har fått med dere artikkelen om to samojeder som tydeligvis farter rundt alene i skogen øst i Trysil? Denne mannen som har møtt på dem, to ganger, har visst bare etterlatt dem til seg selv igjen. Jeg får dem ikke ut av hodet. Så er det noen her som kjenner noen i området, eller vet om de er tatt hånd om i det minste. (Har sendt melding til mannen på Facebook, men ikke fått svar, enda hvertfall). Hadde dette vært nærmere skulle jeg tatt med meg bikkje selv og lett etter dem. Håpet virkelig noen tar seg tid til å hjelpe dem. Virker ikke som de er sååå vanskelig å spore opp da, når denne mannen har truffet på dem to ganger alt. Her er artikkelen; http://www.ostlendingen.no/nyheter/trysil-engerdal/tre-herrelose-hunder-i-skogen-1.8145501
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Artikkelen er delt på Nitrogruppa, håper eier melder seg. Anonymous poster hash: b6e03...778 2
la Flaca Skrevet 6. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2013 Artikkelen er delt på Nitrogruppa, håper eier melder seg. Anonymous poster hash: b6e03...778 Flott! Håper selvfølgelig at eier melder seg, men ut fra artikkelen høres det ut som de har vært løs siden i sommer? Så de trenger i det minste at noen tar hånd om dem til eier melder seg! Asap!
Frisørdama Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Huff, stakars hunder! Får håpe noen får tak i de, men veldig rart at folk bare lar de fly for seg selv da, han mannen er sikkert ikke eneste som har sett de iløpet av såpass lang tid. 3
Tabris Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Har spredt denne på FB nå, både på min vegg og i to nasjonale hundegrupper. 2
la Flaca Skrevet 7. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. november 2013 Har spredt denne på FB nå, både på min vegg og i to nasjonale hundegrupper. Kjempefint Tabris! Jeg har ikke fått svar fra denne mannen foresten. Og så vidt jeg kan se er kommentarfeltet fjernet fra artikkelen? Han fikk ganske krass kritikk der for å ha forlatt hundene hele to ganger, siste gang vel vitende om at de var alene i skogen. Jeg tenker at hensynet til hundene er en ting, men hva med tryggheten til barn og voksne som ferdes i området? To unghanner av polarhundrase er ikke nødvendigvis til å stole på når de farter alene. Ingen hunder er jo det, særlig ikke under slike forhold. Håper virkelig noen sporer dem opp snart!
Wolfmoon Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Jeg synes hele greia er merkelig. Hvem etterlater løse hunder for seg selv i skogen, spesielt når man har møtt på dem alene for andre gang, og det er tydelig at de ikke blir tatt hånd om? Det minste man gjør er da å ta dem med til politiet Jeg skjønner godt at mannen har fått masse kritikk, for jeg ser på det han har gjort som helt utenkelig! Tviler veldig på at det er mulig å finne gammel eier, men det er vel ikke utenkelig at noen vil ta hånd om de hvis man finner dem igjen, spesielt hvis de er sosiale hunder (som fyren også sa). 1
Gjest Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 En kommentar et sted sa at eier bodde i nærheten, men om det faktisk er sant vet jeg jo ikke!
MalloryK Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 "Da er saken avklart, hundene er hjemme hos eier, det har ved to forskjellige anledninger vært noen som har sluppet ut hunden ved en feiltagelse, dette er ikke gjort av eier selv, og hundene har på ingen måte vært vekk i tre måneder som det kommer frem i østlendingen." 1
la Flaca Skrevet 7. november 2013 Forfatter #10 Skrevet 7. november 2013 Jeg synes hele greia er merkelig. Hvem etterlater løse hunder for seg selv i skogen, spesielt når man har møtt på dem alene for andre gang, og det er tydelig at de ikke blir tatt hånd om? Det minste man gjør er da å ta dem med til politiet Jeg skjønner godt at mannen har fått masse kritikk, for jeg ser på det han har gjort som helt utenkelig! Tviler veldig på at det er mulig å finne gammel eier, men det er vel ikke utenkelig at noen vil ta hånd om de hvis man finner dem igjen, spesielt hvis de er sosiale hunder (som fyren også sa). Ja, det er litt mangel på omløp i hodet på noen som bare registrerer at det er to løshulnder i skogen, tenker at mora som han så sist antakelig er død nå, og fortsetter med sitt! Vet ikke om det i hele tatt er lov jeg, eller om man er pålagt å varsle politiet egentlig. Ann Christin; hvis det stemmer at hundene bor i nærheten og bare har litt vel mye frihet stemmer det godt at mannen beskrev dem som "velfødde". Men det er selvfølgelig noe som skulle vært sjekket med en gang.
la Flaca Skrevet 7. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2013 "Da er saken avklart, hundene er hjemme hos eier, det har ved to forskjellige anledninger vært noen som har sluppet ut hunden ved en feiltagelse, dette er ikke gjort av eier selv, og hundene har på ingen måte vært vekk i tre måneder som det kommer frem i østlendingen." Det var veldig godt å høre!! :)
Tabris Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Synes fortsatt det er ting som skurrer her. De var da veldig skitne og ustelte på det bildet?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 Synes fortsatt det er ting som skurrer her. De var da veldig skitne og ustelte på det bildet? Jeg vil også si det. Så ikke akkurat ut som godt ivaretatte familiehunder. Anonymous poster hash: b7fbc...e51
Gjest Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Nå er ikke min mye hvit, men har samme pels! 2-3 timer i det været som er ute nå så ser han nye verre ut enn de der på de hvite områdene hans!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Nå er ikke min mye hvit, men har samme pels! 2-3 timer i det været som er ute nå så ser han nye verre ut enn de der på de hvite områdene hans! Nja, det er sjelden jeg ser samojeder som ser sånn ut, av de jeg kjenner. Og nå er det litt vanskelig å se fra bildet, kanskje de bare er unge, men de er da virkelig også ganske magre til å være samojeder? Anonymous poster hash: b7fbc...e51
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 Jeg har hatt samojed selv, og synes ikke disse to ser hverken magre eller spesielt ustelte ut. En samojed har også såpass tykk pels at den skal være temmelig utmagret før man kan se det, hvis ikke pelsen er gjennomvåt. De ser ikke akkurat nystelte ut, men ikke verre enn de kan se ut etter noen timer i ruskevær og søle. Det jeg synes er ille her, er at noen har prestert å slippe dem løs to ganger. Anonymous poster hash: 42bea...036
Gjest Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Nja, det er sjelden jeg ser samojeder som ser sånn ut, av de jeg kjenner. Og nå er det litt vanskelig å se fra bildet, kanskje de bare er unge, men de er da virkelig også ganske magre til å være samojeder?Anonymous poster hash: b7fbc...e51 Var det ikke i artikkelen det sto at det var mor og to valper?
la Flaca Skrevet 8. november 2013 Forfatter #18 Skrevet 8. november 2013 Var det ikke i artikkelen det sto at det var mor og to valper? Det sto at siste gang de ble observert var det bare de to hannvalpene (på bildet) som han anslo å være ca 6 mndr. Mao den "tynne" unghund-alderen. Enig med deg ang. utseende på hundene Ann Christin, det skal ikke mye til før en samojeder ser utstelt ut. En times herjing i regn og søleføre så er det gjort.
Gjest Skrevet 8. november 2013 #19 Skrevet 8. november 2013 Til sammenligning kan dere få valpen min, etter ti minutter i søla!
la Flaca Skrevet 8. november 2013 Forfatter #20 Skrevet 8. november 2013 Lekkert. Besøk i hundeparken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå