Gå til innhold

Togbane til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I adventskalenderen i år blir det togbane til ungen :)

Har i utgangspunktet tenkt duplo. Men jeg vil ha elektrisk tog, og det finner jeg ikke til duplo (mener det fantes da jeg var liten? har kun lett på nett). Noen som vet om det finnes?

Selv om jeg egentlig har bestemt meg for duplo, lurer jeg nå på om vi må se på andre typer. Noen som i så fall har noen å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Genial ide! :)

Hva med togbane i tre fra Brio eller IKEA ?

Skrevet

Men det er ikke elektrisk da:/

Men jeg stjeler ideen din likevel, jeg;)

Skrevet

Er litt inne på tanken på brio sin, men er så usikker. Ungen har ikke behov for et elektrisk tog, men jeg vil ha det :fnise:

Ikea har vi ikke, så det blir det ikke. Ei heller biltema (denne passer vel og til brio?)

Har i utgangspunktet tenkt duplo da vi allerede har mye klosser og annet derifra.

• Liker 1
Skrevet

Duplo har tog med batterier. Det er blant annet et sett med to vogner og "bensinstasjon".

Skrevet (endret)

Det finnes jo elektriske tog til trebanene fra Brio. Jeg er veldig fan av dem pga. fleksibiliteten, hvor lenge de holder og ikke minst hvor lette de er å sette sammen. Sønnen min har bygget togbane selv siden han var 1,5 år gammel, nå er han snart 3 og det er fremdeles veldig stas. Vi har dette toget som er oppladbart også har vi flere som bruker batterier, blant annet dette. Selve togene tåler utrolig mye også. De fleste bane-delene våre er fra Biltema, der er de veldig billige i forhold til Brio sine, og de er helt kompatible. Ser ikke forskjell.

Endret av Marmot
Skrevet

Brio har elektriske (og faktisk fjernstyrte) tog.

Når det kommer til togbane så er det vel ingen som slår Brio!

Skrevet

Vi har Brio-tog med elektrisk lokmotiv, og gutten elsker det. Jeg ser at dere ikke har Ikea i nærheten, men sånn til allmenn info, så oppdaget vi nå at Ikea-togene og skinnene passer med Brio-banen. En lur og billig løsning når man vil spe på Brio som er mye dyrere.

Skrevet

Vi har duplo med elektrisk tog :)

Skrevet

Brio har elektriske (og faktisk fjernstyrte) tog.

Når det kommer til togbane så er det vel ingen som slår Brio!

Ikea sine er både bedre og billigere. Brio har derimot bredere utvalg.

Ellers har vi også elektrisk duplotog.

Skrevet

Duplo har elektrisk tog, både passasjertog og godstog. Vi har begge og de blir fremdeles lekt mye med.

Tretogbanene til både Ikea og Biltema passer sammen med Brio. Vår erfaring er imidlertid at Ikea- og Biltema-skinnene knekker ganske lett (våre leker blir behandlet ganske røft da), mens Brio ikke gjør det. Så det er kanskje billigere, men kvaliteten er også deretter.

Skrevet

Tre holder lengre enn plast, normal duplo holder godt - men med en gang du blander elektronikk inn blir det langt mer skjørere deler og ting som kan gå istykker. Duplo husker jeg også var helt "ut" da man begynte å bli 4-5 år gammel, mens briotogene holdt vi på med til vi var mye eldre :)

Briotogene kommer både i typer som har lokal styring (brytere og knapper som styrer de fremover, bakover osv), og typer som fjernstyres fra kontrollenhet (slik som Märklin togene i metall for eldre barn og voksne). De største elektriske togene til brio har en fordel at de kan settes i "fri". Små barn har en tendens til å dytte de frem og tilbake og ødelegge motorene - men i fri fungerer de akkurat som vanlige tog som ikke er elektriske.

Utrolig mye mer utbyggingsmuligheter, du har ikea, brio samt flere andre inkludert Thomas toget.

Skrevet

Duplo har elektrisk tog, både passasjertog og godstog. Vi har begge og de blir fremdeles lekt mye med.

Tretogbanene til både Ikea og Biltema passer sammen med Brio. Vår erfaring er imidlertid at Ikea- og Biltema-skinnene knekker ganske lett (våre leker blir behandlet ganske røft da), mens Brio ikke gjør det. Så det er kanskje billigere, men kvaliteten er også deretter.

Jeg har opplevd det motsatte. Noen av skinnene vi hadde fra Brio hadde påmalt hestesko (fra et sett med hester og noe greier), og da han kastet en hel haug med skinner ned trappa hjemme, var det de fra Brio som sprakk og knakk i festet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...