Gå til innhold

Likte to personer - valgte han ene - eksen tok kontakt - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som har laget en tråd om "liker to stykker, hva gjør jeg?". Nå har jeg endelig klart å "luke" ut han ene. Jeg fant ut ting om han som gjør at jeg ikke kunne blitt sammen med han. Var glad for at jeg endelig kunne være mer med han jeg valgte og kanskje få til et forhold.

Men hva skjer noen dager etter dette?

Jo, eksen tar kontakt....

Noe som gjør det enda vanskeligere. Han skrev han hadde hatt følelser for meg etter det ble slutt (han gjorde det slutt), men han skrev ikke noe om at han hadde følelser for meg enda (er en stund siden det ble slutt). Vi skal treffes, men det blir ikke før om en god stund siden vi begge er ganske opptatt med vårt for tiden. Jeg er derfor redd for å ødelegge kontakten med eksen, hvis jeg blir sammen med han jeg "valgte" før vi møtes. Jeg lurer jo også på om eksen har følelser enda, eller kunne fått det. Han er en fantastisk person, og det hadde ikke gjort noe om vi ble sammen hvis kjemie fortsatt er der.

Så da har jeg kommet opp i en ny hvem-velger-jeg-situasjon! Arg...

Jeg måtte bare få ut frustrasjonen, og vet vel ikke helt hva dere kan hjelpe med. Kanskje har dere gode råd? Eksen er ikke ute etter sex, sånn hvis noen får det for seg.

Kan jo også si jeg har fantastisk sex med han jeg "valgte" sist, men så er det jo ikke kun sex som gjelder i et forhold. Og det kan jo endres:) Begge to er helt fantastisk, har god kjemi med, jeg er trygg på begge...så dette er bare kjempe vanskelig!

Anonymous poster hash: 60242...73d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og her kommer det kjedelige svaret du helst vil slippe å måtte lese: Du må rett og slett føle deg frem. Ingen her inne har noen forutsetning for å ta dette valget for deg.

Det eneste jeg reagerer på er at eksen din gjorde det slutt med deg, men at du skriver at du er trygg på ham og at du vurderer å bli sammen med ham igjen. Jeg ville nok tenkt litt sånn "du har fått din sjanse", men hvis du klarer å se forbi det faktum at han dumpet deg, er du større enn meg :)

• Liker 4
Skrevet

Ingen av de. Hadde en av de vært rett for deg hadde det ikke vært tvil.,;)

• Liker 3
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Og mer ubehagelig: Skjerp deg. Ingen er interessert i mennesker som ikke har mekanismene inne for å kunne si nei til forbudte fristelser, for å kunne holde seg til det de velger og som "second-guesser" sine egne avgjørelser i kjærlighetslivet.

Når du velger noen, får du være så redelig at du gir full gass og prøver eller gir pokker i å prøve.

• Liker 3
Skrevet

A) Stå ved valget ditt, og kutt kontakten med eksen.

B) Si til den nye fyren at du trenger mer tid før du kan forplikte deg til ham, og bruk tida til å finne ut av det.

Du vil aldri kunne unngå å lure på "hva hvis...", men et valg må du nesten både ta, og stå ved. Ikke bare av hensyn til deg, men også dem!

Skrevet

Og mer ubehagelig: Skjerp deg. Ingen er interessert i mennesker som ikke har mekanismene inne for å kunne si nei til forbudte fristelser, for å kunne holde seg til det de velger og som "second-guesser" sine egne avgjørelser i kjærlighetslivet.

Når du velger noen, får du være så redelig at du gir full gass og prøver eller gir pokker i å prøve.

Enig :)

Skrevet

Jeg forstår det slik at du er sammen med han du valgte. Da er det ikke rett av deg å gå og møte eksen for å se om kanskje det kan bli til noe kjærlighet mellom dere igjen. Etter min mening er det ikke rett av deg å treffe eksen på den måten når du er sammen med han du nå er sammen med. Vil du heller være med eksen, sier du fra til han andre.

Enig i mye av det som er sagt før. Vær ærlig, ikke rot det til.

Det er lov og naturlig å være usikker på hva en vil, men da må du ta avstand og ikke være sammen med noen.

Skrevet

Har du valgt eller "valgt" han du holder på med nå? I hvor stor grad har dere definert et forhold/om dere er eksklusive? Det er galt av deg å holde døra åpen for eksen din dersom du har gitt inntrykk av til han du dater om at dere er sammen. Som andre her sier - du må satse på èn av gangen, og heller avbryte (i det minste si klart fra at du ikke er klar for å forplikte deg til en person) hvis du er så usikker... jeg tenker at det er greit nok i en tidlig dating-fase før man har avklart noe, men du sier jo på sett og vis at du har valgt her.

Anonymous poster hash: d4a74...a6f
Skrevet

Jeg forstår det slik at du er sammen med han du valgte. Da er det ikke rett av deg å gå og møte eksen for å se om kanskje det kan bli til noe kjærlighet mellom dere igjen. Etter min mening er det ikke rett av deg å treffe eksen på den måten når du er sammen med han du nå er sammen med. Vil du heller være med eksen, sier du fra til han andre.

Enig i mye av det som er sagt før. Vær ærlig, ikke rot det til.

Det er lov og naturlig å være usikker på hva en vil, men da må du ta avstand og ikke være sammen med noen.

Har du valgt eller "valgt" han du holder på med nå? I hvor stor grad har dere definert et forhold/om dere er eksklusive? Det er galt av deg å holde døra åpen for eksen din dersom du har gitt inntrykk av til han du dater om at dere er sammen. Som andre her sier - du må satse på èn av gangen, og heller avbryte (i det minste si klart fra at du ikke er klar for å forplikte deg til en person) hvis du er så usikker... jeg tenker at det er greit nok i en tidlig dating-fase før man har avklart noe, men du sier jo på sett og vis at du har valgt her.

Anonymous poster hash: d4a74...a6f

Berit: vi er ikke sammen. Brukte ordet "valgt" for å beskrive at jeg valgte han fremfor han andre.

Han har fortalt at han liker meg, men jeg vet han vil gå forsiktig frem. Vi kjenner hverandre godt, men kan nok bli enda bedre kjent. Jeg begynner å få følelser for han. Jeg har ikke fortalt han direkte at jeg har følelser, men kroppsspråket kan nok ha vist det. Det er ikke slik at vi henger sammen som erteris, så jeg har mulighet for å finne ut litt mer om hva eksen vil. Men jeg føler jo at jeg gjør noe dumt. Spesielt ovenfor han jeg omtaler som "valgte". Siden jeg vet han liker meg...Men samtidig må jeg jo få tid til å tenke og finne ut av mine egne følelser.

Tror dere det ville vært dumt å hinte frem til "han jeg valgte" at jeg skal møte eksen? Han er typen jeg kan snakke om alt med, men blir det kanskje litt for mye?

Anonymous poster hash: 60242...73d

Skrevet

Enormt dårlig idé å hinte/si til den du "valgte" at du skal møte eksen. Korttenkt... Hva er poenget med det? Å sikre deg i tilfelle du ombestemmer deg og vil tilbake til eksen?

Anonymous poster hash: a78a9...5f2
Skrevet

Jeg er en av de som har laget en tråd om "liker to stykker, hva gjør jeg?".

Men hva skjer noen dager etter dette?

Jo, eksen tar kontakt....

Noe som gjør det enda vanskeligere. ...

Så da har jeg kommet opp i en ny hvem-velger-jeg-situasjon! Arg...

Jeg måtte bare få ut frustrasjonen, og vet vel ikke helt hva dere kan hjelpe med. ...

:hoho:

Frustrasjon du liksom. Du skal ha for forsøket men heller ikke mer.

Ærlig talt, dette er jo en kontekst jenter både elsker og drømmer om.

Når dette går over, da blir du fort lei tenker jeg, ikke noe spenning lenger lizzm...

Eneste bidraget jeg har er: flytt deg fra passasjersetet over i førersetet når det gjelder ditt eget (følelses-)liv.

Skrevet

Jeg tenker at du er såpass usikker fordi du ikke egentlig liker noen av de så godt som du burde for å få inn i et forhold. Dropp han nye fyren og se om det blir noe med exen , siden det er han du driver å tenker mest på. Ikke noe vits å la han nye fyren føle at du bare holdt på med han som reserve fordi du ikke ville være helt alene.

Anonymous poster hash: 1c538...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...