Tusenfryd Skrevet 5. mai 2004 #1 Skrevet 5. mai 2004 ... syklister som er i veien når jeg kjører bil. Skjønner de ikke at det er farlig? Skjønner de ikke at de er i veien, vingler avgårde og hindrer trafikken når jeg skal kjøre fort til jobb. Kjøre, for jeg gidder faen ikke sykle og skape enda fler irriterte bilister. Vet dere egentlig hvor farlig irriterte bilister er? ... bilister når jeg sykler. Snakk om å meie ned små og myke trafikanter. Man gjør så godt man kan å vise retning, være varsom og ta hensyn, men tar bilene hensyn? Neida, for all del, la lille meg velte på fortauet i desperat forsøk på å komme meg unna en trailer! ... fotgjengere når jeg kjører bil. Herregud, bare valse rett uti gaten og helst ved siden av fotgjengerovergangen! For all del, drit i bremselengder, bare kom deg trygt over du og blås i om jeg kræsjer med en annen bil i et fortvilet forsøk på å ikke bli drapsmann. Du vet det er jeg som får skylden for din ignoranse? ... osv osv osv osv... Jeg sykler og kjører og går i byen. Tror ingen tar skade av å prøve litt ulike roller i et forsøk på at det skal være hyggelig å ferdes på mange måter i byen vår. Og i andre byer. Hvorfor så hatefulle mot alle andre trafikanter? Veier, fortau og hele byen er for alle. For deg og meg og alle vi kjenner og enda noen til - med barnevogner, bikkjer, sykler og biler og til fots. Kan vi ikke bare nyte mangfoldet og ta hensyn til hverandre? Trafikksikkerhet angår alle og er alles ansvar.
Mossa Skrevet 5. mai 2004 #2 Skrevet 5. mai 2004 Jeg synes at alle skal ta hensyn til meg....uansett om jeg bruker hjul, pedaler eller apostlenes hester!! Men bortsett fra det, er jeg enig med du!
Tusenfryd Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2004 Donnies fredstråd finner dere på Snikk-snakk.
Mossa Skrevet 5. mai 2004 #4 Skrevet 5. mai 2004 Donnies fredstråd finner dere på Snikk-snakk. :oops: Hjertelig takk!!
Gjest Starya Skrevet 5. mai 2004 #5 Skrevet 5. mai 2004 Jeg hater stort sett bare mine medsyklister, jeg. Jeg hater dem når de absolutt skal parkere sykkelen sin slik at den står på tvers foran sykkelstativet. For, kjære medsyklister: Noen foretrekker faktisk å bruke disse stativene! Det er gjerne ulike grunner til det. Noen har støtter som er dårlige, slik at sykkelen raskt velter. Noen har ikke støtte i det hele tatt. Samme kan det være, for når stativet står der, er det faktisk meningen man skal kunne benytte seg av det. Og det uten å måtte flytte andres sykler for i det hele tat å komme til. (Noe som er ekstra tungvint når, slik som i mitt tilfelle, den helsikes støtta har omkommet og jeg ikke får satt min sykkel fra meg i mellomtiden) Så enten bruker du stativet på rett måte, eller så kan du se til suttan (se, jeg banner ikke. Ikke jeg, nei!) å parkere slik at andre kan manøvrere sin sykkel frem til stativet! Sånn! Der fikk jeg den frustrasjonen av brystet. (Må jo bare benytte anledningen mens jeg har den..)
Lilletrollet Skrevet 5. mai 2004 #6 Skrevet 5. mai 2004 Jeg er syklist(enda,jobber med å ta lappen straks) Og det jeg hater er at gang og sykel stiene her i kommunen er så elendige. De blir aldrigjort noe med! Og det irriterer meg noe så innmari.Derfor hender det seg at jeg bruker veien å sykle på,men bare når det er veldig lite trafikk! Jeg er enig i at det er irriterende at syklister bruker veien! Lilletrollet
Grooo Skrevet 6. mai 2004 #7 Skrevet 6. mai 2004 Syklister, fotgjengere, bilister og alle andre raringer er hjertelig velkommen i trafikken, men alle må da fatte og forstå at man må lære seg trafikkreglene samme hvordan man har tenkt å komme seg framover! Og det er det tydeligvis mange i Oslo som ikke har skjønt, og da særlig syklister...
Gjest Meg Skrevet 6. mai 2004 #8 Skrevet 6. mai 2004 Jeg som bilist må le litt av meg selv også... Jeg kan finne på å bli skikkelig irritert når jeg sitter i kø og noen sniker. Neste dag finner jeg på å snike selv, og blir superirritert på de som ikke slipper meg inn :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå