Gå til innhold

Hjelp til treningsopplegg (vond rygg/føtter)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle flotte damer!

Jeg har bestemt meg i dag. Det slo meg når jeg stod inne på prøverommet på Lindex at jeg er feit og slapsete. Jeg har jo alltid visst det, men det slo meg hardt i dag. Jeg er ca 1,67 høy, og omtrent 95 kilo vil jeg tro.

Nå skal jeg ned! Jeg skal ut av str. 48 og ned en god del størrelser. Men da en om gangen :) Kjøpte en treningsbukse, topp og BH på tilbud. Ville ikke ut med alt for store summer nå med en gang. Så de matcher ikke eller noen ting :P Men jeg har noe.

Mitt problem er at jeg har medfødte misdannelser i føttene (er blitt arbeidsufør 100% pga dette) og sliter mye med smerter i bein, hofter og rygg. Jeg har brukt dette som en unnskyldning (patetisk, jeg vet). Men nå aner jeg ikke hvordan jeg går frem. Har lyst til å kjøpe et medlemskap på treningssenter, men er redd for å bli en som betaler dyre dommer, og som aldri benytter meg av det. Så da tenker jeg at et opplegg hjemme i stua passer kanskje best til å begynne med?

Løping, hopping og annet som belaster føttene mine utgår. Så da må jeg tenke på noe annet. Men jeg aner ikke hva. Vil ikke gå alt for hardt ut heller, og finne ut at det er grusomt og gi opp. Vil gjerne begynne med litt og heller trappe opp raskt.

Kan noen være så snille å komme med et eksempel på et treningsopplegg jeg kan gjøre hjemme? Se for deg verdens dårligste form, så trekker du fra en del til og der har du meg. Skammelig men sant. Men jeg skal bli bedre! Og jeg skal begynne i dag!

Sit ups? Hvor mange?

Planking? Hvor lenge?

etc.

Jeg aner ingen ting. :)

Tusen takk på forhånd for svar! Håper noen gidder å hjelpe meg her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan det er å være i kjempedårlig form! Jeg tok meg selv i nakken da jeg ble anpusten av å gå i trapper en etasje...Hvis du kan gå ville jeg rett og slett begynt med det. Helst i terreng, minst mulig på asfalt. Hvis gange også er vanskelig, er kanskje sykling og svømming bedre alternativer? Prøv å få lagt inn enten en halv time hver dag, eller tre-fire dager med en times bevegelse. Når det gjelder styrketrening er det greit å være forsiktig mtp ryggen. Hvis du har mulighet, ville jeg ha fått en time hos fysioterapeut og fått satt opp et program. Hvis ikke det er et alternativ, finner du greie treningsvideoer for nybegynnere på Youtube :)

Skrevet

Høres ut som spinning og svømming vil passe deg fint.I tillegg passer styrketrening i trx/slynge for alle.

Anonymous poster hash: da0d0...d2d
Gjest Runforit
Skrevet

Kostholdet alene vil gjøre mye for deg. Men trening er absolutt en fordel av mange andre grunner :) Sykling, svømming og styrke er supre alternativer til trening. På et studio så vil du få hjelp av de ansatte om hvordan du skal bruke de forskjellige apparatene og frivekter.

Dh kan også hjelpe deg med å sette opp et nybegynner program slik at du kommer i gang med best mulig utgangspunkt.

Skrevet

Nå har jeg blitt ferdig med min aller første runde med 30 day shred! Trodde virkelig ikke jeg skulle klare å fullføre.

Jeg må være ærlig å si at jeg måtte kutte noen av øvelsene som tok mest på føttene, men jeg holdt ut i 20 minutter! Trodde jeg skulle dø :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...