Gå til innhold

Nå er jeg drittlei av å aldri gå ned i vekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser ca rundt tusen kcal i ukedagene, og skeier kun ut hver lørdag med noe godis og fastfood, men neida jeg går ikke ned!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Er så driiiiitttttleiiiii!!

Hva skal jeg gjre for å gå ned?

Jeg har holdt på slik i to år nå , men jeg kommer meg ikke ned slik jeg vil. vAR NEDE I MIN VEKTKLASSE FOR TO ÅR SIDEN, MEN BEGYNTE Å SPISE NORMALT IGJEN OG DA FØY KILOENE PÅ, OG NÅ FÅR JEG IKKE TIL Å GÅ NED IGJEN :(

Følger samme prosedyre som sist, men jeg går jo ikke ned?

Jegkarer ikke å kutte ut godteridagen på lørdag, for da vil jeg skeie ut midt i ukedagene. Har jeg en dag å glede meg ti vil jeg klare å slankemeg, men jeg går jo ikke ned.

Har forsøkt å spise rundt 1200- 1500 dagen, uten å skeie ut hver lørdag, men jeg går ikke ned da heelr og da er jeg deprimert for at jeg ikke får spise godterier eller kose meg på lørdagen.

Hjep meg noen??

Jeg går minst tre turer i marka hver dag med min hund, men jobber vedig mye så jeg har ikke tid til trening i tillegg

noen råd?

Anonymous poster hash: 4e932...947
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår frustrasjonen!

Anonymous poster hash: 9103a...163
Skrevet

Når du spiser for lite kcal går kroppen i sparemodus etterhvert - altså vil du ikke klare å gå ned i vekt. Prøv å øk litt i kcal inntak og beveg deg mer.

Men hva spiser du? Det er flere som ikke klarer å gå ned i vekt pga alle kjemikaliene og stoffene i forskjellige matvarer, kanskje du skal prøve å spise renere? Være litt mer obs på ingrediensene i det du kjøper?

Kanskje det også er noe kroppslig som gjør at du ikke går ned i vekt. Dra til legen? Kanskje det er noe problemer med stoffskiftet ditt?

Skrevet

Og her har vi en av bevisene på at kcal inn ikke er lik kcal ut, og at et strengt lavkaloriregime ikke trenger å bety vektnedgang.

Vekt handler like mye om HVA du spiser. Kan du fortelle litt om det?

• Liker 3
Skrevet

Spiser, kylling,svinekjøtt, karbonadedeig eller fisk til middag, med grønnsaker som litt brokkoliblanding. Spiser mye egg og salat med tunfisk også, går mye i skinke også, tar vitamintilskudd med jeg går ikke ned. jeg ha rjo klart det før, men da jeg var ferdig med slankingen og skulle spise litt mer normalt igjen, så føyk jeg opp i vekt igjen. Og nå klarer jeg ikke å gå ned. ahar før gått ned på akkurat samme viset og nå gjør jeg ikke det. spise mer? men jeg har forsøkt i månedsvis å spise 1200-1500 dagen og ikke skeie ut på lørdga men da blir jeg deprimert når jeg ikke hr noe å glede meg til. er så glad i god mat og godterier....

Skrevet

Jeg beveger meg mye i løpet av dagen, har unger og hund itilegg. går en tur om morgenenn før jobb, så en aaang tur ettermiddagen etter jobb, så en til tur på kvelden før legge tid, mellom der tar jeg meg AV HUS OG HJEM , OG HAR IKKE TID TIL TRENINGSSTUDIO.. SORRY SKRIVEFEILENE MEN ER SÅ FRUSTRERT

Skrevet

Jeg har det på akkurat lik måte! Det hjelper IKKE å kutte kalorier. Jeg spiser minst av alle jeg kjenner. Likevel er de tynnere enn meg, og kutt bullshiten med sparemodus - har fungert før på meg, akkurat slik ts sier.

Stoffskifte er bra.

Anonymous poster hash: a6fcf...e2a
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har det på akkurat lik måte! Det hjelper IKKE å kutte kalorier. Jeg spiser minst av alle jeg kjenner. Likevel er de tynnere enn meg, og kutt bullshiten med sparemodus - har fungert før på meg, akkurat slik ts sier.

Stoffskifte er bra.

Anonymous poster hash: a6fcf...e2a

Godt å høre at jeg ikke er alene. funka jo før på meg også! men ikke nå!

Skrevet

Kjenner igjen frustrasjonen din TS, plagdes med det samme selv. Prøvde å holde meg stabil på ulike kalori-budsjett over tid, passe på at jeg ikke spiste noe jeg bare glemte av, etc. Alle triksene i boken. Ingenting skjedde så fremt jeg ikke blodtrente i tillegg til 1200 kalorier. På det verste trente jeg 6 dager i uka, + at jeg gikk en mil hver dag, og hadde skole og fysisk deltidsjobb i tillegg. Måtte gi meg da jeg fikke smerter i kneet, men likevel var det så vidt jeg snegla meg ned i vekt på et halvt år.

Hører hele tiden at 0,5-1kg er passelig å miste i uka, men jeg skjønner ikke hvordan noen av dem er mulig. Jeg klarte ikke en gang å miste 0,5 da jeg som et eksperiment sulta meg en uke på 800 kalorier, måtte bare se hva som skjedde. Ble minus 200 gram :fnise:

Har gått ned nå, men er fremdeles ikke sikker på hvordan dette her fungerer. Enda jeg har satt meg inn i alt av BMR, fettprosent, hvor teit badevekta er, målebånd, vannvekt, førte matdagbok osv, osv. Begynte jo å lure på om jeg var en "secret eater" sånn som TV-showet, men med matdagboka fikk jeg jo avkrefta det.

Så vet ikke helt hva jeg skal si du skal gjøre TS, annet enn at du ikke skal gi opp!

Anonymous poster hash: ba0fb...542
Skrevet

Kjenner igjen frustrasjonen din TS, plagdes med det samme selv. Prøvde å holde meg stabil på ulike kalori-budsjett over tid, passe på at jeg ikke spiste noe jeg bare glemte av, etc. Alle triksene i boken. Ingenting skjedde så fremt jeg ikke blodtrente i tillegg til 1200 kalorier. På det verste trente jeg 6 dager i uka, + at jeg gikk en mil hver dag, og hadde skole og fysisk deltidsjobb i tillegg. Måtte gi meg da jeg fikke smerter i kneet, men likevel var det så vidt jeg snegla meg ned i vekt på et halvt år.

Hører hele tiden at 0,5-1kg er passelig å miste i uka, men jeg skjønner ikke hvordan noen av dem er mulig. Jeg klarte ikke en gang å miste 0,5 da jeg som et eksperiment sulta meg en uke på 800 kalorier, måtte bare se hva som skjedde. Ble minus 200 gram :fnise:

Har gått ned nå, men er fremdeles ikke sikker på hvordan dette her fungerer. Enda jeg har satt meg inn i alt av BMR, fettprosent, hvor teit badevekta er, målebånd, vannvekt, førte matdagbok osv, osv. Begynte jo å lure på om jeg var en "secret eater" sånn som TV-showet, men med matdagboka fikk jeg jo avkrefta det.

Så vet ikke helt hva jeg skal si du skal gjøre TS, annet enn at du ikke skal gi opp!

Anonymous poster hash: ba0fb...542

Dette er som å lese om meg!

Har også forsøkt 800kcL I ET DESPERAT FORSØK!

Nei jeg gir meg ikke! Godt å høre at vi er to som ikke følger kurven, skulle jeg til å si, hehe

Skrevet

Takk for tips, har orsøkt disse, går selv i ketose i ukedageen

Det høres ikke sundt ut å gå inn og ut av ketose hele tiden. Kroppen din må være helt forvirret.

Hvorfor kjører du ikke heller et strengt regime sammenhengende et par måneder?

Anonymous poster hash: dbea6...cbe

• Liker 1
Skrevet

"Godt" å se at det er flere som har det slik.. :/ Jeg går heller ikke ned i vekt. Mister litt vann på lavkarbo, and thats it. Har prøvd alt fra 800 til 1800 kalorier. Har prøvd lavkarbo, har prøvd lavett. Ingenting fungerer. Aner ikke hvorfor! Utrolig frustrerende, spesielt når man har prøvd i mange år. :bond:

Anonymous poster hash: 3853f...111
Skrevet

Det høres ikke sundt ut å gå inn og ut av ketose hele tiden. Kroppen din må være helt forvirret.

Hvorfor kjører du ikke heller et strengt regime sammenhengende et par måneder?

Anonymous poster hash: dbea6...cbe

Hvorfor skulle ikke det være sunt da liksom? At man har en fleksibel forbrenning er tvert i mot et godt tegn, for det viser at kroppen kan forbrenne både karbohydrater og fett. Folk gjør en altfor big deal ut av ketose, det er en naturlig tilstand.

Anonymous poster hash: 3853f...111

Skrevet

Takk for tips, har orsøkt disse, går selv i ketose i ukedageen

Du har forsøkt lavkarbo (uten å jukse) over lengre tid (mer enn 4 uker) uten å oppleve vektnedgang?

Hvor mye overvekt har du?

• Liker 1
Skrevet

Du går ikke ned av å trene, så slapp av... Det du går ned av er å spise riktig.

Her er noen tips som fungerer for mange: http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt

Studier som underbygger: http://www.kostdoktorn.se/vetenskap

Du går ikke ned av å trene? Det er det dummeste jeg har hørt! Forklar hvordan Marit Bjørgen spiser 5000 kalorier om dagen uten å bli smellfeit?! Jo, hun trener!

For noen år siden gikk jeg ned 10 kg av å bare begynne å løpe 3 dager i uka, uten å i utgangspunktet være overvektig. Endret ikke noe på kostholdet. Har begynt med det igjen, og har begynt å gå ned nå også.

Uansett... hva med å øke inntaket ditt litt, for å forsikre deg om at kroppen ikke går på reservelagere, så i tillegg gjøre om langturen din med hunden om til en joggetur et par ganger i uka? Hunden har vel ikke noe i mot å løpe litt. Da vil kroppen forbrenne mye mer også i timene etter turen. I tillegg blir du sprek, og det tar jo ingen skade av.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du går ikke ned av å trene? Det er det dummeste jeg har hørt!

Du kan lese studier som tar for seg trening og vektnedgang. Trening har et ytterst lite bidrag i vektnedgangen, og kostholdet er det aller viktigste.

Men trening er bra for deg på uendelig mange andre måter.

Endret av Løvetanten
  • Liker 1
Skrevet

Du kan lese studier som tar for seg trening og vektnedgang. Trening har et ytterst lite bidrag i vektnedgangen, og kostholdet er det aller viktigste.

Men trening er bra for deg på uendelig mange andre måter.

Man kan lese seg grønn av studier og av mennesker som går milevis hver dag og som ikke går ned i vekt. Men min teori er hvertfall at hvis du er fysisk akriv, og ikke går ned i vekt (som f.eks. TS) så trener du ikke hardt nok. Gjør du det samme hver dag, med samme intensitet så vil kroppen venne seg til det. Litt som at du ikke får tydelig sixpack ved å bare ta situps uten vekter. Du må alltid presse kroppen din ytterligere, og det skal være tungt! Hvis du gjør det så går du garantert ned i vekt.

Hvis ikke, hvordan forklarer du min vektnedgang?

• Liker 1
Skrevet

Man kan lese seg grønn av studier og av mennesker som går milevis hver dag og som ikke går ned i vekt. Men min teori er ..

Så forskning er bortkastet?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...