AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Hei. Jeg er på jakt etter nytt høynett/høypose. Jeg har pr i dag et vanlig høynett, men de gangene jeg ikke fyller det selv, virker det ikke som om de andre orker å fylle det hver gang. Dessuten har det blitt hengt veldig lavt ved et par anledninger, noe jeg syntes er skummelt. Så da tenkte jeg kanskje å prøve å få tak i et høynett/høypose. * Den må være enkelt å fylle. * Den må være enkelt å henge opp, gjerne med type håndtak/kroker/ringer etc (jeg tenkte feks at jeg henger opp en krok i boksen sånn at de andre bare kan henge det i kroken, slik at jeg aldri risikerer at det blir hengt for lavt) * og det må være relativt enkelt for hesten å få ut høyet. (hesten har ikke så sterke tenner pga alderdom, og vil ikke at hesten skal måtte jobbe og slite for å få tak i mat.) Takker for alle evt tips! Anonymous poster hash: 012ea...f66
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Jo, en ting til! * Det mååå romme minimum 5 kg, gjør ingenting om det rommer mer. Anonymous poster hash: 012ea...f66
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Hvis hesten ikke skal måtte jobbe og slite for å få ut mat, er det helt uaktuelt å gi mat på gulvet? Roter hesten for mye? Jeg bruker høynett til kvelds til min grisehest, fordi hun roter veldig med maten og ikke får i seg nok. Det skal henge ganske lavt for å få riktig spisestilling, men da er det jo en sjanse for at de setter seg fast. Anonymous poster hash: 3f6b6...c05 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Hvis hesten ikke skal måtte jobbe og slite for å få ut mat, er det helt uaktuelt å gi mat på gulvet? Roter hesten for mye? Jeg bruker høynett til kvelds til min grisehest, fordi hun roter veldig med maten og ikke får i seg nok. Det skal henge ganske lavt for å få riktig spisestilling, men da er det jo en sjanse for at de setter seg fast. Anonymous poster hash: 3f6b6...c05 Takk for svar. Ja, hesten roter veldig til tider. Plutselig er alt høyet tråkket ned og bæsja på, og da vil ikke hesten ha det. Men som oftest får hesten høyet på gulvet nå. Et høynett skal vel henge såpass høyt at den ikke kan sette seg fast i det?Anonymous poster hash: 012ea...f66
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Takk for svar. Ja, hesten roter veldig til tider. Plutselig er alt høyet tråkket ned og bæsja på, og da vil ikke hesten ha det. Men som oftest får hesten høyet på gulvet nå. Et høynett skal vel henge såpass høyt at den ikke kan sette seg fast i det?Anonymous poster hash: 012ea...f66 Da forstår jeg at du må ha nett/pose. Det skal henge så høyt ja, men det gjør at hesten ikke spiser i naturlig stilling, noe som slettes ikke er bra. Jeg har hengt mine så høyt at det er vanskelig (men ikke umulig) for hesten å henge seg fast, men ikke så høyt at det blir FOR høyt med tanke på spisestilling. Anonymous poster hash: 3f6b6...c05 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Anbefaler deg forresten å spørre på et hesteforum. Sjekk ut www.equiforum.net. Anonymous poster hash: 3f6b6...c05 1
Gjest Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Lenge siden ejg har holdt på med hest, men husker noen hadde lagd noe lignende dette, og tok ikke lange tia før de fleste hadde noe lignende, litt lettere å søle, men mye lettere å fylle opp!http://www.hooks.no/product.aspx?productid=710152&deptid=1167&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 De du linker til er gode, men de er knøttsmå. 6 kg høy er ambisiøst i en sånn en. Anonymous poster hash: 3f6b6...c05 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Da forstår jeg at du må ha nett/pose. Det skal henge så høyt ja, men det gjør at hesten ikke spiser i naturlig stilling, noe som slettes ikke er bra. Jeg har hengt mine så høyt at det er vanskelig (men ikke umulig) for hesten å henge seg fast, men ikke så høyt at det blir FOR høyt med tanke på spisestilling.Anonymous poster hash: 3f6b6...c05 Ja, tenkte da å henge det ca midt på veggen, for da blir det ikke overdrevent høyt, men hesten kan ikke sette seg fast. Er dette farlig med kraftfor og vannbøtte og? krybben henger veldig høyt oppe pga at hesten driter i den, samme med vannkar, det ble fjernet og en bøtte som henger høyt ble satt inn. eller går det greit mtp at de ikke bruker så lang tid på å spise kraftfor og drikke vann? Uff, håper virkelig ikke at det ble feil da, er noen år siden vi flyttet krybben og vannbøtta, tenkte det var bedre enn at de var full av dritt. :-/Anonymous poster hash: 012ea...f66
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Lenge siden ejg har holdt på med hest, men husker noen hadde lagd noe lignende dette, og tok ikke lange tia før de fleste hadde noe lignende, litt lettere å søle, men mye lettere å fylle opp!http://www.hooks.no/product.aspx?productid=710152&deptid=1167&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC Gjør ingenting om det er lett å søle med, viktigere at hesten ikke må røske og slite for å få ut høyet. Den så helt genial ut, takk for tips! men er de veldig små tro, som anonym her sa? Jeg kan gjerne ha mellom 5 og 7 kg oppi der. Dog jeg ble litt satt ut om det er farlig for hesten, mtp at både krybbe og vannbøtte også henger høyt for å unngå at hesten driter oppi. plukker selvfølgelig heller ut høy fra boksen enn å risikere å skade hesten, hesten får jo i seg såpass at den i det minste ikke taper seg veldig i vekt..Anonymous poster hash: 012ea...f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå