AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg er på vei ut av et forhold på grunn av kjærestens intense forhold til ekskona si. Men det kunne jo vært artig å vite om det virkelig er jeg som er vanskelig, eller om andre vil være enige i at dette er en smule drøyt: 1. Ville du synes det var greit at kjæresten din og ekskona hans sendte kjærelighetserklæringer til hverandre? (Jeg får vel legge til at han sier han "elsker henne som en venn, og deg som en kjæreste" om dette selv) 2. Ville du synes det var greit at ekskona hans har nøkkel til huset hans/deres, og låste seg inn der når dere ikke var hjemme? 3. Ville du synes det var greit at hun rykket inn i hjemmet deres så fort du selv var bortreist, og levde et vanlig familieliv med ham og ungene der? (Ja, de har to barn sammen. Hun overnatter ikke, såvidt jeg vet) Disse tingene, og at de begge lyver til meg om det, sliter sånn på meg at jeg nå gir opp. Og jeg elsker ham, og ungene hans, så det er så fryktelig vondt å måtte dra. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg spør dere, det gjør jo ingen forskjell nå, men det er vel for å kanskje få litt styrke til å gjøre det jeg vet jeg må Anonymous poster hash: 3d414...fd5
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Dette er overhodet ikke greit, og det er absolutt ikke du som er vanskelig. Ut i fra det jeg leser, så lurer jeg vel heller på hvorfor ikke de to er sammen? 11
Barcelone Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Dette høresjo helt vanvittig ut! Nei det er ikke noe galt med eller at du reagerer på dette. Jeg lurer også på hvorfor de to ikke er sammen? Dette henger jo ikke på greip overhode. 4
Rosa Sitron Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 At du har orket så lenge! Jeg ville dratt for lengst. 4
I Grosny Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 (endret) Jeg er på vei ut av et forhold på grunn av kjærestens intense forhold til ekskona si. Men det kunne jo vært artig å vite om det virkelig er jeg som er vanskelig, eller om andre vil være enige i at dette er en smule drøyt: 1. Ville du synes det var greit at kjæresten din og ekskona hans sendte kjærelighetserklæringer til hverandre? (Jeg får vel legge til at han sier han "elsker henne som en venn, og deg som en kjæreste" om dette selv) 2. Ville du synes det var greit at ekskona hans har nøkkel til huset hans/deres, og låste seg inn der når dere ikke var hjemme? 3. Ville du synes det var greit at hun rykket inn i hjemmet deres så fort du selv var bortreist, og levde et vanlig familieliv med ham og ungene der? (Ja, de har to barn sammen. Hun overnatter ikke, såvidt jeg vet) Disse tingene, og at de begge lyver til meg om det, sliter sånn på meg at jeg nå gir opp. Og jeg elsker ham, og ungene hans, så det er så fryktelig vondt å måtte dra. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg spør dere, det gjør jo ingen forskjell nå, men det er vel for å kanskje få litt styrke til å gjøre det jeg vet jeg må Anonymous poster hash: 3d414...fd5 Dama mi har nøkkel til x-huset og låser seg inn der når han er bortreist og barna er der. Jeg likte det ikke i utgangspunktet, men har vent meg til det. Hun kan være på besøk hos han og barna av og til. Men kjærlighetserklæringer er det ikke noe av. Heller ingen løgner. Jeg vil si at løgner hadde vært over streken for meg. Jeg vil heller ikke at den gubben skal få nøkkel til vårt hus dersom vi flytter sammen. Han har ikke nøkkel til hennes leilighet. Endret 6. november 2013 av I Grosny 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Dette høresjo helt vanvittig ut! Nei det er ikke noe galt med eller at du reagerer på dette. Jeg lurer også på hvorfor de to ikke er sammen? Dette henger jo ikke på greip overhode. Han sier jo at det er meg han elsker "på den måten", og at han ikke vil tilbake til henne, utover at de nok vil tilbringe det meste av tiden sammen så lenge ungene er våkne. Jeg vet ikke, kanskje er det rimelig at en skilt far velger ekskona og ungene, iallefall frem til hun finner seg en ny mann? Hun er innflytter her, det er jeg også, så hun har ikke noe egen familie her. Og takk for at det ikke bare er jeg som synes dette er merkelig! Anonymous poster hash: 3d414...fd5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Dama mi har nøkkel til x-huset og låser seg inn der når han er bortreist og barna er der. Jeg likte det ikke i utgangspunktet, men har vent meg til det. Hun kan være på besøk hos han og barna av og til. Men kjærlighetserklæringer er det ikke noe av. Heller ingen løgner. Jeg vil si at løgner hadde vært over streken for meg. Jeg vil heller ikke at den gubben skal få nøkkel til vårt hus dersom vi flytter sammen. Han har ikke nøkkel til hennes leilighet. Takk for svar! Han har også nøkkel til hennes hus, altså. Den er ingen kampsak, og hun kan godt få den igjen hvis hun vil det. Men det vil hun jo ikke, og der er det ingen ny kjæreste som plages heller. TS Anonymous poster hash: 3d414...fd5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Hadde ikke godtatt noen av de punktene ts. Det må gå an å samarbeide om unger på en bedre måte enn det de gjør. Anonymous poster hash: cd4f4...d84 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Synes egentlig alle tre punktene var greit jeg. Men så er jo jeg mann da. Ser ikke helt problemet. Han er tydligvis helt åpent om det også og har et godt forhold til barnas mor. Husker selv når jeg var barn. Mine foreldre var også skilt og begge hadde kjæreste på hver sin kant. Muttern låste seg ofte inn hos pappa osv. Du har jo nøkkel til hennes hus også. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 683f2...012 1
Druid Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 1: bob bob; jeg liker ikke ordene men folk bruker ord forskjellig, og hvis jeg var trygg på betydningen hadde jeg ikke brukt mye kalorier på det. 2: No Fucking Way. Det finnes detaljer her, men i utgagnspunktet ønsker jeg tettere kontroll over husnøklene. 3. Jeg ville ikke synes det er naturlig, og sette stopp der. (Og merk, jeg lever i ett åpent forhold, jeg er relativt liberal i disse tingene) ... og det at han lyver forsegler det. 4
makkapakka Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Løp for livet, det der hadde jeg ikke greid å leve med 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Synes egentlig alle tre punktene var greit jeg. Men så er jo jeg mann da. Ser ikke helt problemet. Han er tydligvis helt åpent om det også og har et godt forhold til barnas mor. Husker selv når jeg var barn. Mine foreldre var også skilt og begge hadde kjæreste på hver sin kant. Muttern låste seg ofte inn hos pappa osv. Du har jo nøkkel til hennes hus også. Ser ikke problemet. Anonymous poster hash: 683f2...012 Okei, takk for innspill. Synes du kjærlighetserklæringer og løgner om det er helt greit også, altså? Orker du forklare litt hvordan du tenker, i så fall? TS Anonymous poster hash: 3d414...fd5
Gjest pausemusikk Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 (endret) Det der syns ikke jeg er greit. Jeg syns ikke du er vanskelig! Endret 6. november 2013 av pausemusikk 2
frk.Sanna Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Jeg skjønner godt at det ble for mye for deg. En ting at det bare er positivt at de har et godt forhold med tanke på ungene, men for ungene som nok alltid skulle ønske at mamma og pappa var sammen kan det være forvirrende for de. Jeg har selv en kjæreste som nesten daglig snakker med ekskonen. Jeg selv snakker kun med min eks når det er noe spesielt ang ungene. Det er ikke enkelt å komme inn der hvor man hele tiden må forholde seg til en eks så mye, men det trenger absolutt ikke være så nært forhold man må ha... 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 1: bob bob; jeg liker ikke ordene men folk bruker ord forskjellig, og hvis jeg var trygg på betydningen hadde jeg ikke brukt mye kalorier på det. 2: No Fucking Way. Det finnes detaljer her, men i utgagnspunktet ønsker jeg tettere kontroll over husnøklene. 3. Jeg ville ikke synes det er naturlig, og sette stopp der. (Og merk, jeg lever i ett åpent forhold, jeg er relativt liberal i disse tingene) ... og det at han lyver forsegler det. Tusen takk, det var fint å høre hva en liberal mann synes. Har du muligens noen formening om hvorfor i all verden han kan synes at dette er ok? Jeg vet at han elsker meg, så det er ikke det. TS Anonymous poster hash: 3d414...fd5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 Takk for fine og interessante svar! Jeg føles meg mindre fæl og vanskelig nå Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor han ikke vil se det fra min side, og det er ikke det at jeg ikke har forsøkt å forklare det heller.. Kanskje jeg ordlegger meg feil, eller noe sånt. TS Anonymous poster hash: 3d414...fd5 1
frøkenkoz Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Det er viktig å samarbeide når man har barn. Men dette er å gå laaangt over streken. Man skal respektere ny kjæresten nok til at ikke xen har nøkkel til huset. Synes fresten alt var over streken. Bra du tar det steget å setter ned foten. Kanskje han får opp øynene sine 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 2. hadde vært greit for meg at hun hadde hatt nøkkel, men jeg ville forventet å få en melding eller noe før hun låste seg inn (og strengt tatt burde det sjelden vært behov for det... for å hente klær og utstyr til barna er det eneste jeg kommer på). De andre punktene er ikke ok - og i hvert fall ikke om dette er noe de ikke er åpne på ovenfor deg! Det er greit for meg at kjæresten min og moren til barnet hans treffes - egentlig uansett hvor (det er mange år siden det ble slutt mellom dem), men om de later som ingenting og at jeg oppdager sånt selv er det et stort tillitsbrudd. Anonymous poster hash: b586c...e5b 1
Barcelone Skrevet 6. november 2013 #19 Skrevet 6. november 2013 Han sier jo at det er meg han elsker "på den måten", og at han ikke vil tilbake til henne, utover at de nok vil tilbringe det meste av tiden sammen så lenge ungene er våkne. Jeg vet ikke, kanskje er det rimelig at en skilt far velger ekskona og ungene, iallefall frem til hun finner seg en ny mann? Hun er innflytter her, det er jeg også, så hun har ikke noe egen familie her. Og takk for at det ikke bare er jeg som synes dette er merkelig! Anonymous poster hash: 3d414...fd5 Nei han er faktisk helt urimelig. Greit å ha et godt forhold til barnas mor, men dette er jo helt drøyt. De er jo tross alt skilt og han er sammen med DEG! Dette hadde jeg ikke funnet meg i! Har du prøvd å snakke med ham om dette? Virkelig snakke med ham! 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #20 Skrevet 6. november 2013 Jeg er en ganske så liberal kvinne, som sliter lite med sjalusi - men dette her er jo så uryddig og forvirrende at jeg personlig hadde valgt å kaste inn håndkleet. Jeg kunne ikke levd i lengden med noen som oppfattet dette som normal praksis. Anonymous poster hash: 1b4ba...636 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå