AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Hei alle sammen! Jeg trenger litt hjelp her. Jeg skylder X-en penger, det var ikke OK brudd, så vi har ikke kontakt per dags dato. Han hadde stor kontrolls behov, som gjorde at jeg "rømmte" fra han. Jeg har i etter tid byttet nr. og til og med konto nr. Det er 3 mnd siden det ble brudd, men jeg klarer ikke å leve med at jeg skylder han penger, jeg tenker at rett skal være rett. Mine venninner sier at jeg skal gi F i å gi han penger, de mener det går opp i opp siden han bodde mye hos meg osv, men jeg klarer ikke dette... Hans penger er hans. Det er noe jeg lånte og sa at skulle levere tilbake. Snakk om 5000kr her. Jeg er usikker på hvordan jeg skal gi de til han? gjennom noen kjente? posten? Trenger litt hjelp her. Takk på forhånd. Anonymous poster hash: 46a04...abf
Britt Banditt Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 (endret) Hvis du har hans kontonummer kan du vel bare overføre de? Endret 6. november 2013 av Britt Banditt 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Ja det kan jeg, men får han ikke opp mitt nye konto nr da? Jeg ønsker ikke noe kontakt med han, siden er redd han prøver å få meg tilbake. Derfor byttet jeg konto nr også. Anonymous poster hash: 46a04...abf
kongenavtys Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Ingen kan få noe som helst kontakt med noen gjennom et kontonummer. Jeg ville overført pengene, tatt vare på kvitteringen (legger seg vel som standard i nettbanken uansett) og hatt god samvittighet. Ingen fare for at han kontakter deg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Takk for svar! Det var ikke lett å bli kvitt han, hatt politiet inni i bilde. Så det siste jeg vil er at han tror at jeg vil ha han tilbake. Tidligere når jeg har fått overført fra noen så har jeg fått opp konto nr. så var litt usikker om det forsatt er slik. Anonymous poster hash: 46a04...abf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Har du slettet den gamle kontoen? Om ikke kan du vel overføre fra nye konto til gammel også videre derifra. ? Anonymous poster hash: 1eb12...6f4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Gamle kontoen er nå historie. Anonymous poster hash: 46a04...abf
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 (endret) Om du absolutt ikke ønsker han skal ha kontonummeret ditt, kan du ikke overføre penger til en av venninnene dine, eller familie, som igjen overfører til han? Endret 6. november 2013 av Calavi
Rosa Sitron Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Takk for svar! Det var ikke lett å bli kvitt han, hatt politiet inni i bilde. Så det siste jeg vil er at han tror at jeg vil ha han tilbake. Tidligere når jeg har fått overført fra noen så har jeg fått opp konto nr. så var litt usikker om det forsatt er slik. Anonymous poster hash: 46a04...abf Er fortsatt slik. Jeg fikk inn en betaling nå, ser kontonummeret helt klart. Hva med å få noen andre til å overføre for deg? Eller du kan møte opp i banken å sette inn kontanter på hans konto. Da er det ingen kontonummer som er synlig. (Gjør det også i en annen bank enn den du går til)
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Jeg kan opprette så mange kontoer jeg bare vil i nettbanken. Opprett en konto som du sletter noen dager etter overføringen. Men skjønner ikke helt hvorfor du er redd for at han skal se kontonr ditt... Anonymous poster hash: 8495a...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Kjøp et Visa gavekort på beløpet, skriv hva det er og send rekommandert i posten. Ta vare på alle kvitteringer. Anonymous poster hash: c4c1d...572 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Takk for alle tips og for raske svar. Jeg vil ikke at han har konto nr mitt, siden dette meneske stoler jeg ikke på. Han var vært kontrollende og styrt meg fra dag 1. Han har forfølgt meg, og engang jeg dro til en kollega for han satt døgnet rundt uten for leiligheten, jeg ver lei og ville vekk noen dager, da begynte han å sette inn penger på mitt konto for å få oppmerksomhet, når jeg ikke svarte hans tlf eller sms og han ikke visste hvor jeg var så drev han med sånt, derfor er det veldig viktig at han ikke får tak i noe. Grunn til jeg byttet alt. Anonymous poster hash: 46a04...abf
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Kanskje en bankremisse er løsningen? https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/betaling/bankremisse.html Anonymous poster hash: d92e0...6d7
Neket Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Så lenge du ikke har byttet navn også, ser jeg ikke problemet. Om han igjen begynner å sette inn penger på kontoen er det jo bare å bruke dem 1
Optimist40 Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 Om du vet hvilken bank han bruker gå til banken og sett inn pengene direkte på hans konto over disk. Eller også gå til din egen bank, forklar at du ikke vil at han skal se ditt kontonr og be dem overføre pengene for deg.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 hva er problemet med at han ser kontonummeret ditt? forstår ikke den helt... Anonymous poster hash: c1915...a2d
Pearl2.0 Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Det eneste han kan gjøre med ditt kontonr er vel å gi deg penger? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 fortalte over hvorfor jeg ikke ville han skulle ha konto nr mitt. Jeg ønsker ikke noen penger fra han... Anonymous poster hash: 46a04...abf
AnonymBruker Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 Hei igjen! Saken er slik at jeg sendte X-en penger, i posten, ja dumme meg. men han har sendt de tilbake nå i posten, skal jeg bare gi faen nå? Har prøvd mitt. Hvorfor sender han de tilbake når han vet at jeg har lånt fra han??? Anonymous poster hash: 46a04...abf
Gjest Violetta Skrevet 26. november 2013 #20 Skrevet 26. november 2013 Da hadde jeg bare latt det ligge. Kanskje han på sin måte føler et bånd til deg via disse pengene? Uansett, bruk dem på det du vil og la ham seile sin egen sjø.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå