Gå til innhold

Hvem fikser varmekabler og vedovn i hus?

Anbefalte innlegg

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet (endret)

Dette kommer sikkert til å være hysterisk morsomt for dere, men jeg vet helt ærlig ikke hvem jeg skal kontakte for dette.

1. Jeg har fin fliselagt gang, uten varmekabler. I og med at jeg er så frysen så vil jeg ha det. Hvem må jeg ringe for å få dette? Elektriker? Flise-butikk? Er det en person som kommer å gjør alt?

2. Jeg har mulighet for å innstallere vedovn i min bolig, men har ikke det. Ønsker gjerne dette også, og lurer selvsagt på hvem jeg da kontakter? Feiervesenet? Hvem innstalerer dette? Og, hvordan vet jeg hvilken størrelse ovn som passer ''hullet''?

Takk på forhånd! :fryser:

Endret av Lady.In.Heels
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Elektriker.

2. Murer.

Anonymous poster hash: 1afa2...841

Skrevet

2. du får ofte en grei pris på montering av ovn via der du kjøper ovn, så hvis du har pipe (som jeg antar), er det bare å dra på en forhandler, finne ovnen du ønsker, og be om montering samtidig. Da sikrer du også at du får alle de riktige delene til ovnen.

Skrevet

Varmekabler i eksisterende flislagt gulv betyr som regel at gulvet må pigges opp før det legges varmekabler og støpes nytt golv. Her vil du trenge flere fagfolk, men kontakter du en snekker eller en elektriker, vil han kunne ta jobben og få med seg de han trenger.

Skrevet

Rørlegger kan også legge varmekabler, men en elektriker må koble det elektriske.

De som selger ovner ordner ofte med montering også. For å finne ut størrelsen på røykrøret så måler du diameteren og forteller den til ovnselgeren. Kanskje er det standard dimensjon.

Anonymous poster hash: d8d31...204

Skrevet

Når vi byttet peis var det en murer som byttet den.

Skrevet

Varmekabler i eksisterende flislagt gulv betyr som regel at gulvet må pigges opp før det legges varmekabler og støpes nytt golv. Her vil du trenge flere fagfolk, men kontakter du en snekker eller en elektriker, vil han kunne ta jobben og få med seg de han trenger.

Varmekabler kan fint legges som ett nytt lag oppå eksisterende fliser hvis man ikke får problemer med terskelhøyder og den slags. Eventuelt kan man hogge av kun flisene.

Om det er betonggulv under med varmekabler (som er defekt?) gjør ikke noe. De kan frakobles og ligge der.

Skrevet

1. elektriker og murer (for å sparkle inn kablene og legge nye fliser)

2 murer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...