Gå til innhold

senebetennelse i armen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hvor lang tid tar det før senebetennelsen i armen blir bra igjen?

jeg er på min andre mnd nå! blir aldri bedre!

går til behandling, men uten resultater... noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvor mye som sitter der, og hvor lenge du har gått med det... Kjenner noen som gikk over et år, vet om noen som gikk tre uker, noen som gikk to mnd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Hvor sitter det? Senefestene??

Hva slags behandling?

Hva har du prøvd før?

Er du i ro utenom behandlingen?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

den sitter rimelig godt i armen og hånden. ikke høyere enn albuen.

jeg har prøvd kiropraktor, fysioterapeut, lege og akupunktur. men den blir ikke bedre..

jeg holder den i ro så mye som mulig (bortsett fra akuratt nå da) og er sykmeldt fra jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Det finnes mange behandlinger: strøm, ultralyd, akupunktur, magnet, piller og kortizon sprøyte.

Selv har jeg prøvd akupunktur, ultralyd og strøm. Disse hjalp ikke på meg. Kanskje fordi jeg aldri var i ro.. Da jeg tok en pillekur ble jeg bra, men jeg kjenner at det er der fremdeles.

Prøv en annen lege! Ikke alle leger tar det like seriøst... Prøv å unngå piller og sprøyte så lenge som mulig! De er ikke bra for kroppen din! Men er det siste utvei ville jeg likevel forsøkt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

En annen ting: Kjøp en støtte som gjør at du unngår å bruke de senene som er betente hvis du må bruke armen! hør med fysioterapeuten hva hun/han anbefaler12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

problemet med støtte er ofte at de ikke avlaster så mye (problemet er jo bevegelse, og en bruker hånden like mye når man bruker den...) og det blir ofte varmt, og da "gror" betennelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde carpal tunnelsyndrom for 2 år siden. Kjøpe en fantastisk støttebandasje på apoteket. Det var en metallbøyle i den og den ga utrolig støtte. Du klarte ikke å bruke armen pga bøylen. Støtten kostet ganske mye, men var absolutt verdt det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg fikk senebetennelse i mars i fjor, og sliter fortsatt... Det som er, er at den ikke er der hele tida, den blusser opp hvis jeg bruker armen.

Prøv å ikke bruke PC så mye. Hvis du må, lær deg alle hurtigtastene så du slipper å bruke musa. Min lege ba meg "holde meg unna mus og joysticks av alle slag", og det er i og for seg et godt tips uansett hvordan du tolker det.

Lykke til! Og pass på så du ikke spenner skuldrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonje

Var selv plaget med musesyke en lang periode. Det var så ille at jeg av og til fikk elektriske støt hvis jeg forsøkte å skrive med tusjpenn.

Det som til slutt hjalp meg var Lypronol. Helsekost med muslingeolje. Fås kjøpt på helsekostforretninger, og koster ca. 180,- pr. pk. Du oppnår ikke bedring umiddelbart, men må nok ta tabletter et par mnd. før den ønskede virkninga kommer. Men det hjalp!

Pr. i dag er jeg helt fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...