Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min hsr vært samboere i et halvt år, å vært sammen i syv mnd. For fem år siden var vi sammen i nesten tre år, å hadde en "pause" på to år.

Grunnen til at det ble slutt sist var pga hasj. Jeg ga han en ny sjanse for syv mnd siden, hvor han skulle kutte ut hasjen for å få meg tilbake. Dette gikk kjempe bra, frem til i dag, hvor jeg fant en pose i arbeidsbuksa hans som inneholdt hasj. Jeg har hatt på følelsen at det har vært noe, men bare latt det ligge. Men det her bekreftet den følelsen. Bare så det er sagt, jeg lette etter en lighter da jeg fant posen. Dette har han holdt på med bak min rygg.. Han har vært mye for "foreldrene" sine den siste tiden alene, fordi jeg har hatt mye skolearbeid, å nå forstår jeg hvorfor han har vært der så mye.

Jeg føler meg skuffet, sjokkert, sveket og dolket i ryggen, for dette er noe han aldri ville fortalt meg! At jeg måtte finne ut sv det her selv.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for noe, så jeg trenger litt tips. Vi er som sagt samboere, å har en oppsigelsestid på 3 mnd, som vil si at vi må bo sammen frem til den går ut. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med han, for han vet at jeg har 0 toleranse for rusmiddler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS, du skal ikke behøve å være i et forhold hvor du ikke har det bra. Livet er for kort til det. Det finnes mange menn i verden som har samme syn på rusmidler som deg, og som du kan stole på. Hvis kjæresten din synes det er greit å drive på med ting du er veldig motstander av, hvorfor være sammen med han? Finn heller en som kan samarbeide om å ha et godt forhold hvor begge føler seg ivaretatt.

Til det praktiske: Hvis du synes det er vanskelig å ta det opp med han, kan du forsåvidt skrive et brev. Bare prøv å tenk på hva som er intensjonene dine med å ta det opp. Orker du et liv hvor du må være den som hele tiden må passe på at han gjør som du vil, eller vil du ha en som bare er seg selv og likevel passer sammen med deg? Rollen som vaktbikkje er ikke særlig kul.

Hva bolig gjelder kan dere forsøke å forhandle med huseier om oppsigelsestiden, eller dere kan bytte på å bo hos venner/foreldre. Kanskje foreldre vil være med å spytte i litt til dobbel husleie noen mnd.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, samt svar til disse.

Daenerys, mod.

Skrevet

TS, jeg lukter lunta lang vei her. Har selv en del erfaring med rusmisbrukere (ja, for det er jo det kjæresten din er) og det viktigste du vil høre i denne saken er dette:

Hva enn du gjør. Hva enn du sier. Uansett hvor mange ganger du prøver og uansett hvor inderlig du ønsker det - du har ingen makt. Absolutt ingen.

Den eneste som kan få ham til å slutte å røyke er ham selv, og det er jo tydelig at han ikke har noen planer eller ønsker om det. Få ting er så giftige og utmattende som å involvere seg med noen som ruser seg, lyver om det, lover å slutte, men alltid finner en måte å snike seg unna på. Og det kommer mest sannsynlig bare til å fortsette.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Hvordan du skal takle det?

Mitt forslag: Neste gang du snakker med ham så spør du ham om han har noe han ønsker å fortelle deg. Hvis ikke han forteller noe om dette, så slår du opp, og oppgir samtidig dette som årsak. Jeg forstår veldig godt at du har nulltoleranse for hasj. Det har jeg også. Han har fått en sjanse. Han misbrukte den. Du fortjener bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...