AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Min situasjon er den at jeg aldri har gitt eller lagt opp til det å date kvinner i hele mitt liv. Det er spesielt, ettersom jeg nå har såvidt passert 33år. Min situasjon pr idag er at det ikke finnes kvinner i min daglige sosiale omgang. Jeg jobber fritt og er min egen sjef ...men alt foregår i relasjoner mot andre bedrifter på en ikke altids fysisk tilstedeværende måte. Slik kommer det til å fortsette å være, og det er ikke lett å endre på min livssitujasjon på den måten. Skal jeg bare begynne å komme med "direkte" dating tilbud mot kvinner jeg spontant kommuniserer med tilfeldigvis være seg hvor som helst ?. Under forutsetning at jjeg føler det er en foranledning som indikerer god kjjemi selvsagt. Hvor mange hadde vært friske nok til å kunne svare der og da på noe sånt uten å føle at alt ble feil ? Som sagt forutsetningen er jo at noe tilsier at kjemien er der iforkant. Jeg har veldig god erfaring i livet med at en får mange flere *nei* enn *ja* så det er egentlig kke noe problem. Samtidig som jeg vet at minst halvparten faktisk er opptatte. Mens mange som ikke egentlig er opptatte sier at de likevel er opptatte I realiteten så ser jeg på det som en selvutviklende gevinst å få ut av det. Selv om jeg skulle klare å ikke bli demotivert etter flere hundre avslag på rad. Slike ting har jo mye med hvordan man selger og blir oppfattet som gjennom førsteinntrykket. Det som er helt uaktuellt er å holde på med nettdating. Hvor en må selge seg gjennom en psykologiske riktig oppsatt profil som aldri kan erstatte den mer menneskelige måten å vurdere på face2face. Hvor man må ta høyde (bokstavelig talt) for at kvinner trekker fra 3cm i snitt ? fra oppgitt høyde på profilen samt mange andre ting. Det er ikke meg å føle at jeg må tilpasse meg slike uskrevne regler i det hele tatt. Er "nesten" 190cm ...så da kan jjeg *skrive* 193cm og føle meg ekstra dum allerede nå. Kom gjerne med innspill om hva den beste måten å komme igang med utgangspunkt i hvordan jeg ser det for meg her Hilsen barnløs mann Anonymous poster hash: 6f933...08b
zen Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Med forbehold om at jeg forstår innlegget ditt riktig: Tror for det første det er greit å ikke overanalysere, ref. snakket ditt om høyde. Det blir bare for teknisk, og har ikke så mye i mellommenneskelige relasjoner å gjøre. Hold det enkelt. Du må bli kjent med kvinner, lær deg å snakke med dem, lær å fungere i mellommenneskelige forhold. Utvikle deg selv så en kvinne føler hun får noe positivt ut av å omgås deg. Vær en bra fyr. Hvis du ikke vil drive med bill.mrk "noen som passer for meg", må du faktisk møte folk. Det sies at de fleste møter sin fremtidige partner gjennom felles venner eller jobb. Løsningen for deg blir kanskje felles venner? Utvide vennekretsen? Ville ikke satset på å be randome jenter ut på date hvis jeg var deg. Mulig at ekstremt kjekke menn kan få napp på den måten, men for en gjennomsnittlig mann er den beste strategien å vise litt mer verdi først. Jeg har aldri gått på date med de som har prøvd å sjekke meg opp på butikker, gata eller trening, ikke de kjekkeste heller. Det beste er når det skjer naturlig, og en slik setting føles bare som en PUA-situasjon som ikke akkurat innbyr til tillit. Apropos PUA så finnes det faktisk en del seriøs PUA-litteratur for menn der ute, som du kan dra nytte av. Det kan lære deg å bli bedre til å snakke med damer, og forstå hvordan vi tenker og hva damer generelt liker og ikke liker. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Har du aldri hatt en relasjon til en dame og så vil du plutselig invitere på date i hytt og pine? Høres ut som en ekstremt dårlig ide! Og hvis du snakker på den måten du skriver her, så virker det som du er litt høy på deg selv. Du kan jo begynne å småflørte litt først. Litt humor og glimt i øyet er viktig. Og så må du ha antenner nok til å forstå om responsen er positiv eller negativ.Anonymous poster hash: acff2...dde 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Begynner etternavnet ditt på s? Anonymous poster hash: 1c906...63e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Har du aldri hatt en relasjon til en dame og så vil du plutselig invitere på date i hytt og pine? Høres ut som en ekstremt dårlig ide!Anonymous poster hash: acff2...dde Hvorfor det? Alle må begynne et sted. Ts trenger å slappe mer av, men det gjør man bare ved å få litt øvelse. Å innlede samtaler med tilfeldige kvinner er en ok måte å øve på, fordi man ikke har noe å tape på det. Anonymous poster hash: b058b...92f
ToreTang Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Begynner etternavnet ditt på s? Anonymous poster hash: 1c906...63e Begynner fornavnet ditt på e, t, h, s, k eller æ ?
Gjest Wilhelmine Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Det som er helt uaktuellt er å holde på med nettdating. Hvor en må selge seg gjennom en psykologiske riktig oppsatt profil som aldri kan erstatte den mer menneskelige måten å vurdere på face2face. Du vil ikke drive med nettdating, sier du. Det er selvfølgelig ditt valg, men jeg synes du har en litt uheldig innstilling til dette. Jeg treffer selv lite nye menn gjennom jobb og privatliv. Har mange gode venner, men trengte å møte flere mennesker rett og slett. Jeg er ikke så glad i å gå på byen, og jeg synes dette er en dårlig sjekkearena, da erfaringen min sier at de fleste kun er interessert i et ligg og er for fulle til å "bli kjent med" i en god setting. Kanskje jeg bare har vært uheldig, men sånn er nå det. Nettdating er for meg bare en kanal å møte nye mennesker på. Det er jo de samme menneskene som er der, som er alle andre steder i livet ditt - enten det er på puben, matbutikken eller på jobb. Jeg synes det er behagelig å treffe folk i en edru tilstand, og på nett er folk lette å møte. Jeg har ikke tenkt så mye på å "selge meg selv", men derimot skrive en profiltekst som er 100 prosent meg. Slik jeg ser det er det ingen vits i å framstille meg selv som noe bedre eller annerledes enn det jeg er, for da vil det jo aldri fungere uansett. Jeg har lagt ut noen bilder som representerer godt hvordan jeg ser ut, og presentert meg selv på det jeg (og mine venner) mener er en god og ekte måte. Jeg venter ikke i månedsvis før jeg treffer fyren, men hvis vi har god kontakt og har skrevet endel i løpet av et par uker, så prøver jeg å ta initiativet til en kafetur, hvis han ikke gjør det. Jeg driver ikke med "nettdating" i den definisjonen at jeg bedriver datingen på nett, men det er mer "nettmøting", at jeg treffer folk der som det KAN være aktuelt å begynne å date etter at vi har møttes. Jeg er enig i at chatting og meldinger og profiltekster ikke kan erstatte den mellommenneskelige relasjonen, men det er en fin måte å treffe folk på. Det er min mening, og jeg skal på ingen måte tvinge deg til å prøve nettdating, men jeg tror du overanalyserer litt hvordan det fungerer.
Gjest KateW Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 TS, jeg hadde det mye som deg ang nettdating, jeg var veldig skeptisk. Min skepsis handlet om at jeg følte det var kun en sex-arena, og jeg hadde ikke behov for sexvenner. Jeg var ute etter et forhold / bli kjent med nye mennesker. Men det gikk til slutt. For meg var det supert å bli kjent gjennom å skrive, da jeg har et utseende som ofte skremmer menn. Ikke kims av nettet med en gang, gi det litt tid.
Gjest .-L-. Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 (endret) Jeg ville sørget for å sette meg i posisjoner hvor jeg viste at jeg kom til å møte damer. Enten det er en hobby, eller det er å engasjere seg i noe. Ting man ellers kan jobbe med er: Selvtillit Flørting Humor Kroppspråk Sosial intuisjon. Finnes nok av bøker og litteratur om de temaene ute. Jeg er også mer av den gammeldagse typen og har aldri vært den største tilhengeren av nettdating. Jeg og liker å se de jeg snakker med, men man trenger jo ikke å utelukke nettdating helt. Kan bruke skype etter hvert som man blir kjent. Fikser man de områdene listet over, så er det ikke alt for vanskelig å komme i kontakt med damer irl i alle fall Endret 6. november 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 For meg virker det som du trenger øvelse i bare å være rundt kvinner og burde starte der. Begynn med en ny fritidsaktivitet som ikke er for mannedominert og bli vant til å bli kjent med nye der. Tror det blir litt voldsomt både for deg og kvinnene hvis du skal gå rett fra null til hundre. Anonymous poster hash: b80bf...79a 2
Gjest lnx Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Som Anonym over meg sier, du kan ikke gå rett fra 0 til 100 med kvinner. Det fungerer kanskje hvis du betaler, men jeg regner med at det ikke er det du ønsker. Nettdating er ikke stedet for deg å begynne, da det sjeldent fører til noe når man er mann. Kvinner sitter praktisk talt med all makt på nettet, men mindre du er usedvanlig kjekk på bildene dine. Byen er tøft om du har minimalt med kvinnelig erfaring fra før av, da det overfladiske teller mye og det er lav terskel for å avvise menn som "prøver seg". Av disse grunnene er det bedre å danne et nettverk hvor det finnes jenter. Det er sjeldent du blir avvist når du snakker med jenter innen ditt sosiale nettverk, i alle fall ikke i samme grad som på byen. Å drive med frivillighetsarbeid er en god måte å bli kjent med nye kvinner på, gjerne fritidsaktiviteter også. Men det holder ikke bare å møte opp heller, med mindre man velger første og beste dame. På http://www.0330.no/ finnes det mange råd og tips om sjekking, men dette er ikke noe typisk PUA-vås. Her er fokuset på å endre deg selv i riktig retning, samt å ta kontakt med jenter på en måte som ikke oppfattes som creepy, klisjé etc. De lærer bort å tiltrekke jenter bare ved å være normal, rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå