Gå til innhold

Vondt i kneet når jeg sitter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får veldig vondt i det ene kneet når jeg sitter i ro med kneet i 90 grader. Smerten ligger en sted like over/innenfor kneskåla. Det går over med en gang jeg reiser meg og begynner å gå, men når jeg setter meg oppstår det på nytt. Dett er et problem på forelesninger fordi det er så vondt at jeg ikke greier å konsentrere meg.

Noen som har noen peiling på hva dette kan være, og hvorfor jeg bare har vondt når jeg sitter? Synes det er veldig rart..

Anonymous poster hash: 0cf4b...041
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

belastningskade?

Anonymous poster hash: 2ef56...c86

Tenker du overtrening, mye knebøy osv? Trente for første gang på 3 uker sist fredag, men smertene ble verken bedre eller verre, tar aldri knebøy, og tror ikke jeg gjør noen andre øvelser som kan belaste kneet unaturlig mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevne at jeg ikke er overvektig, snarere tvert i mot

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg tenker på er suprapatellær bursitt, altså betennelse i en av kneets slimposer. Ta en tur til legen og få en kneundersøkelse :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte. Får også vondt av å sitte på kne eller i skredderstilling. Forklaringen jeg har fått er at det er Fibromyalgi og ikke noe å gjøre noe med.

Anonymous poster hash: 15f30...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det på samme måte. Får også vondt av å sitte på kne eller i skredderstilling. Forklaringen jeg har fått er at det er Fibromyalgi og ikke noe å gjøre noe med.

Da er det på begge knær. At TS har på det ene øker sannsynligheten for at det er en lokal skade/inflammasjonstilstand. Er det bursitt så kan det kureres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det på begge knær. At TS har på det ene øker sannsynligheten for at det er en lokal skade/inflammasjonstilstand. Er det bursitt så kan det kureres.

Sorry, fikk ikke med meg at det bare var ett kne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...