AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Jeg kom til å tenke på at jeg ikke har lest av strømmen siden jeg flyttet inn.. Ca et år siden.. Er det dumt? Hvorfor? Hvor ofte bør man lese av strømmen egentlig? Anonymous poster hash: 26432...231
Arts Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Har du leie inkl. strøm kanskje? Har du evt. fått strømregning fra strømleverandøren din? Strømmen skal i utgangspunktet måles med jevne mellomrom ja.
Gjest navnelapp Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Ein les av straumen for å få korrekt avrekning. Den rekninga du betalar kvar månad er ei a konto-rekning, altså eit anslag av kVA straumselskapet meiner du kjem til å bruke. Når du les av får du korrekt forbruk (det treng ikkje skje 1. i månaden), og straumselskapet kan dermed fakturere deg meir viss du brukar meir, evnt refundere om du brukar mindre.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Ein les av straumen for å få korrekt avrekning. Den rekninga du betalar kvar månad er ei a konto-rekning, altså eit anslag av kVA straumselskapet meiner du kjem til å bruke. Når du les av får du korrekt forbruk (det treng ikkje skje 1. i månaden), og straumselskapet kan dermed fakturere deg meir viss du brukar meir, evnt refundere om du brukar mindre. Så det du sier er at hvis jeg leser av strømmen nå så har jeg ikke tapt noe? Anonymous poster hash: 26432...231
Lulilelu Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Det er for at strømselskapet skal vite hvor mye strøm du har brukt for å kunne sende deg en regning som er korrekt i forhold til forbruket. Hvis ikke vil du få en regning på det de tror du bruker som enten kan være mye mer eller mindre enn det du faktisk bruker og du kan da ende opp med en stor smell når du først gidder å sende inn.
Brunhilde Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Så det du sier er at hvis jeg leser av strømmen nå så har jeg ikke tapt noe?Anonymous poster hash: 26432...231 Tapt noe? Strøm er en vare du skal betale for. Enten leser du av og betaler omtrent det du skal hver eller hver annen måned, det varierer vel fra selskap til selskap eller så lar du selskapet stipulerer forbruk, da kan du komme ut i pluss eller minus når du endelig leser av og de får beskjed om hva faktisk forbruk er. 1
Mars Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 (endret) Min kamerat fekk rekning på over 12 tusen fordi han lot straumselskapet stipulere forbruk istadenfor å gje dei informasjon om FAKTISK forbruk. Den informasjonen kan dei berre få om du les av straumen. Når dei stipulerer for lågt forbruk i forhold til ditt reelle forbruk, er det ditt problem som forbrukar. Ris til eigen ræv om du ikkje tar deg bryet med å lese av straumen (som tek svært lite tid og arbeid). Edit: denne rekninga fekk han når han endelig las av straumen. Noko du vert nøydd for å gjera før eller seinare. Endret 6. november 2013 av Mars 1
Gjest navnelapp Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Min kamerat fekk rekning på over 12 tusen fordi han lot straumselskapet stipulere forbruk istadenfor å gje dei informasjon om FAKTISK forbruk. Den informasjonen kan dei berre få om du les av straumen. Når dei stipulerer for lågt forbruk i forhold til ditt reelle forbruk, er det ditt problem som forbrukar. Ris til eigen ræv om du ikkje tar deg bryet med å lese av straumen (som tek svært lite tid og arbeid). Edit: denne rekninga fekk han når han endelig las av straumen. Noko du vert nøydd for å gjera før eller seinare. Dette.
Gjest Arch Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Og så har du en venninne av meg som ikke leste av strømmen, fikk høye regninger, klagde og bar seg. Når hun først leste av strømmen viste det seg at hun hadde betalt alt for mye i mange mange måneder.
Cindi Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Fordi når du ikke leser av strømmen på et år så risikerer du å få en regning på 3000 kroner når du skal flytte. *true story*
Djungelvrål Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 For å slippe å risikere en kjempebaksmell. Bedre å betale det man skal betale.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 For å være helt korrekt skal de aller fleste levere målerstand til netteier, som gir videre beskjed til din strømleverandør. De aller fleste ryker på en skikkelig smell når de endelig leverer en måleravlesning. Jobber med dette, og senest i dag fikk jeg en som ikke har lest av måleren på 1,5 år. Ca 9000 kr i nettleie og strømleveranse på en ekstra regning er veldig kjipt å få rett før jul, når du faktureres hver måned. Så les av måleren folkens! Anonymous poster hash: c5548...6d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå