AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 heeisann! jeg er nå kommet i en fase der jeg vil gå ned i vekt jeg er ganske lav 167cm og veier 87 kg.. jeg vil gå ned i vekt på en sunn måte. har ikke noe eksakt hvor mye jeg vil ned, men ønsker å bli smalere rundt midjen/magen... har begynt å trene og trener 3 x uken. ca 1 time hver gang? tips til hva jeg må passe på`?? jeg sliter med at jeg spiser myee brød så jeg tenkte å begynne å drikke shake en gang om dagen? noen som har tips til en god og kalorifattig shake? Anonymous poster hash: 148a9...1e4
Gjest Runforit Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Kutt heller ned på brødet enn å erstatte måltider med en shake. Spis heller rene råvarer. Regn ut hvor mange kalorier du har ligget på i et gjennomsnitt frem til nå. Trekk fra 500 kcal. Etterhvert som vekta får ned og stabiliserer seg så justerer du på inntaket frem til du når idealvekten.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Jeg elsker å sove lenge. så har aldri tid til frokost. da var shake super fantastisk. så jeg fikk i meg noe næring. brukte 60 days shake jordbær smak. DEN BESTE noen sinne. smaker bare jordbær milkshake. de fleste andre jeg har prøvd har smakt mel og ekkelt. uansett hva slags smak. Anonymous poster hash: 79ea1...e31
zen Skrevet 5. november 2013 #5 Skrevet 5. november 2013 Du kan alltids dra på med litt juicing, f.eks. med spinat, blåbær og eventuelt proteinpulver. Jeg juicer sjeldent for tiden, og drikker bare vann - bortsett fra rene juicedager innimellom. Generelt prøver jeg å spise grønnsakene mine heller enn å drikke dem. Spiser aldri brød. Jeg tror den sunneste måten å gå ned i vekt på er å endre kostholdet sitt totalt, og ikke ty til "mirakelkurer" med shakes. Det sies at kostholdet utgjør 70% og trening 30% for hvordan kroppen er. Prøv å les litt om de forskjellige kostholdsfilosofiene, og finn frem til det som passer din kropp og livsstil. Sjekk ut paleo (min favoritt), raw food, vegetarianerdiett, calorie restriction. Noen, blant annet jeg, har ikke tro på intensive cardioøkter som vektnedgangsmetode, fordi det kan øke stress på kroppen. Mye bevegelse er imidlertid veldig bra. Intervalløkter à 2 minutter spurting kan ha mye bedre effekt enn laaange løpeturer. Øk også muskelmassen din gjennom tung styrketrening, da økt muskelmasse vil føre til økt forbrenning. Uansett hvilken kostholdsfilosofi du vil leve etter er det uansett lurt å holde blodsukkeret så stabilt som mulig, dvs å holde seg unna matvarer med høy glykemisk index. (Google it). Hvis du er vant til å spise mye er det også en ide å lukke øynene og kjenne etter om du egentlig er sulten, eller om det er noe annet du behøver.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 heeisann! jeg er nå kommet i en fase der jeg vil gå ned i vekt jeg er ganske lav 167cm og veier 87 kg.. jeg vil gå ned i vekt på en sunn måte. har ikke noe eksakt hvor mye jeg vil ned, men ønsker å bli smalere rundt midjen/magen... har begynt å trene og trener 3 x uken. ca 1 time hver gang? tips til hva jeg må passe på`?? jeg sliter med at jeg spiser myee brød så jeg tenkte å begynne å drikke shake en gang om dagen? noen som har tips til en god og kalorifattig shake? Anonymous poster hash: 148a9...1e4 Hei, så bra du har bestemt det for å miste litt ekstra vekt^^, Personlig er jeg fan av vanlig kosthold, så sånne shakes dropper jeg, mens andre igjen sverger til det, så du kan jo prøve deg frem:) Det første jeg synes du bør gjøre er å finne ut hva din BMR er, slik at du er sikker på at du ligger litt i underskudd:) Og om brød er din fiende; dropp det. Jeg måtte droppe det til slutt og gikk over til speltlomper og multigrain knekkebrød:P Ellers er det jo de berømte 5 om dagen, magre melkeprodukter, proteiner og sjømat, og ikke for mye karbohydrater(ris, pasta, poteter etc), og sunt fett fra avakado og nøtter, men vær obs på at det er mange kalorier. Og husk eventuelle kalorier i drikke. Lykke til TS:) Anonymous poster hash: b5b8c...928
zen Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Ellers er det jo de berømte 5 om dagen, Anonymous poster hash: b5b8c...928 Off topic, men: Ikke nødvendigvis en god ide med mindre det er snakk om 5 grønnsaker om dagen. Frukt inneholder mye sukker. Sats på de med lavest glykemisk index eller blåbær og bringebær. (Gleder meg til jeg blir helseminister og skal formulere nye kostholdsanbefalinger ) 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Spis sunn mat, hold deg unna usunn mat, spise litt mindre enn du trenger, og tren moderat. Anonymous poster hash: 21355...daf 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Supermat, eller supershaker er flott frukost med masse næring. Anonymous poster hash: 3f12d...a03
FantasDick Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Jeg bruker proteinpulver med melk om morgenen, fordi jeg står opp så sinnsykt tidlig og orker ikke tanken på mat. Spiser liten lunsj i 8-tiden og en lunsj til i 11-tiden. Om du ikke er noe utpreget frokostmenneske og har mulighet til å spise utover dagen (så du ikke sulter ihjel) kan det kanskje være noe for deg også?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #11 Skrevet 6. november 2013 Off topic, men: Ikke nødvendigvis en god ide med mindre det er snakk om 5 grønnsaker om dagen. Frukt inneholder mye sukker. Sats på de med lavest glykemisk index eller blåbær og bringebær. (Gleder meg til jeg blir helseminister og skal formulere nye kostholdsanbefalinger ) Så vidt jeg vet anbefales det 3 grønnsaker og 2 frukt, men ja, helst grønnsaker:) Anonymous poster hash: b5b8c...928 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå