Gå til innhold

Barnesete i Peugeot 206 cc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med barneseter i peugeot 206 cc?

"Konebilen" har tatt kvelden, så trenger en liten bil til/fra jobb. Vi har en stor 7-seter som vi bruker når vi kjører hele familien, men det hender at jeg må hente/levere i barnehagen med "min" bil. (to barn på 3 og 5 år, en bakovervendt og en i "vanlig" fremovervendt 15kg + sete.)

Vi har sett på peugeot 206 cc og den er jo så fin og ganske billig... Men dersom det er helt umulig med setene så er det jo dumt;-)

Anonymous poster hash: f771a...a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med å prøv setene når dere skal prøve bil.

Anonymous poster hash: 21fd8...168
Skrevet

AB:

Ja, selvfølgelig skal vi det.. Men jeg spurte fordi jeg gidder ikke lete etter en fin og bra bil til riktig pris, dersom den er garantert uaktuell.

Anonymous poster hash: 0c763...1b5
Skrevet (endret)

Jeg så på bilder nå, og kan vel si at jeg tviler sterkt på at du får noe som helst bakovervendt i den bilen. Vanlige beltestoler går nok såvidt, men ikke bakover. Det finnes jo vanlige mellomstore stasjonsvogner hvor folk sliter med å få plass til bakovervendt. Siden det er cab så er det jo mye mindre plass enn i en vanlig småbil til og med.

Baserte svaret på å se bilder av det ekstremt lille baksetet på bilder fra Google.

Endret av Britt Banditt
Skrevet

Jeg så akkurat denne bilen i virkeligheten, og tenkte på denne tråden. Ikke snakk om at du får noe sete i det hele tatt baki der, det var helt latterlig lite bakseteplass :fnise:

Skrevet

206 cc er ikke en familiebil for små. Skaff henne en volvo 850

Skrevet

206 blir nok litt for liten, selv 307 er litt liten, men det går.

Skrevet

206 blir nok litt for liten, selv 307 er litt liten, men det går.

206 cc er mye mindre enn vanlig 206. Cc er cab-versjonen.

Har selv 307 sw, og den har mengder med plass, men den er større enn vanlig 307 da. Tror ikke barneseter er noe problem i en 307.

Skrevet

Jeg har 206 cc, pleier noen ganger å kjøre min niese i denne - da må barnesetet være foran i passasjersetet med airbaig av. Det er jo ikke anbefalt, men har gått veldig greit de gangene jeg har kjørt med henne. De to baksetene er heeelt waste of space i 206cc, de kan ikke brukes til noe annet enn oppbevaring.

Ville nok som noen sa over her vurdert en 307. Men vil av erfaring med min bil anbefale deg å se på en annen bil enn peugeot - har veldig dårlig erfaring med min, dessverre.

Skrevet

Takk for svar!

To barneseter gikk helt fint, et bakovervendt foran og et forovervendt "izi up" bak ;-)

Anonymous poster hash: f771a...a4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...