Gå til innhold

Høres denne kaken god ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig lys kakebunn, ikke sjokolade. 3 lag med fyll, en med melkesjokoladekrem, neste sjokolademousse og en til igjen med melkesjokoladekrem. Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 7161d...1fc

Videoannonse
Annonse
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg elsker sjokolade, men jeg kunne tenkt meg noe friskt inni itillegg. Feks deilige bringebær!

Skrevet

Høres godt ut.

Sjokoladekrem utenpå også? Og jeg henger meg på ang. bringebær, enten som pynt oppå kaken eller som en coulis servert ved siden av?

Skrevet

Jeg synes den høres kjempegod ut !:)
jeg for min del liker ikke bær og frukt i en kake, så jeg ville hatt den som den er :)

Anonymous poster hash: 60807...5df
  • Liker 1
Skrevet

Jeg elsker sjokolade, men jeg kunne tenkt meg noe friskt inni itillegg. Feks deilige bringebær!

Har aldri forstått hvorfor folk skriver "deilige, flotte, fine, herlige" før matvarer. Ingen regner da med at bringebærene er dårlige? De fleste som baker bruker vel matvarer som er bra.

Anonymous poster hash: f5f0f...f9e

• Liker 9
Skrevet

Høres utrolig godt ut, men jeg ville nok også servert noe frukt med den.

Gjest navnelapp
Skrevet

Med glasur og lett dynka botnar kan det bli veldig godt. Om botnen berre er tørr kan det bli kjedeleg. Legg det nederste laget på fatet, dynk det lett, t.d. med appelsinjuice eller sjokomjølk, legg på fyll, legg på ny botn, dynk, legg på fyll og legg på toppen. Stryk over glasur.

Skrevet

Ja, når får jeg den? :D

Anonymous poster hash: d9201...c94
  • Liker 2
Skrevet

"Lys kakebunn" - mener du sukkerbrød? I såfall synes jeg ikke det hørtes noe godt ut, hørtes ut til å bli alt for tørt og kjedelig.

Anonymous poster hash: 7bf76...ec8
Skrevet

Med glasur og lett dynka botnar kan det bli veldig godt. Om botnen berre er tørr kan det bli kjedeleg. Legg det nederste laget på fatet, dynk det lett, t.d. med appelsinjuice eller sjokomjølk, legg på fyll, legg på ny botn, dynk, legg på fyll og legg på toppen. Stryk over glasur.

Man må ikke dynke en bunn for at den skal bli saftig :) Jeg har aldri gjort det med den kaken jeg alltid pleier å lage, og den er like saftig hver gang. Smelter i munnen :P

Selvfølgelig, noen kaker kan vel være fint å dynke, men det er ikke alltid nødvendlig:)

Skrevet

Nei, den hørtes ikke god ut, rett og slett fordi vanlig sukkerbunn er kjipt. Fyllet høres godt ut da!

Anonymous poster hash: eebc4...3cb
Gjest navnelapp
Skrevet

Man må ikke dynke en bunn for at den skal bli saftig :) Jeg har aldri gjort det med den kaken jeg alltid pleier å lage, og den er like saftig hver gang. Smelter i munnen :P

Selvfølgelig, noen kaker kan vel være fint å dynke, men det er ikke alltid nødvendlig:)

Det kjem an på kvaliteten på botnen. Er det formkakebotn som er heilt nybakt er det ikkje nødvendig. Men er botnen ein anelse tørr gjer det underverk med kaka.

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Har aldri forstått hvorfor folk skriver "deilige, flotte, fine, herlige" før matvarer. Ingen regner da med at bringebærene er dårlige? De fleste som baker bruker vel matvarer som er bra.

Har aldri skjønt hvorfor folk klager, syter og pirker på andre hele tiden.

Likevel er det alltid noen som MÅ gjøre det.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei!!!!! Too much chocolate!!

Du må ha et lag med bringebærmousse istedet for det med melkesjokoladegugg,

Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor folk klager, syter og pirker på andre hele tiden.

Likevel er det alltid noen som MÅ gjøre det.

Jeg bare lurer på HVORFOR folk skriver det.

• Liker 3
Gjest SweetSunshine
Skrevet

Jeg bare lurer på HVORFOR folk skriver det.

Nei, nå kan du lure. Kan være fordi man ønsker å beskrive at bringebærene er deilige.

Dette er ikke diskusjonen her. Start en egen tråd der du kan få andres tilbakemeldinger.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg ELSKER kaker og alt som er søtt, men synes dette høres alt for søtt ut. For min del er det melkesjokoladedelen som blir for mye :P

Men en vanlig sjokoladekrem (ala tropisk aroma) og sjokolademousse, med friske bær på toppen høres godt ut :wow:

Skrevet

Takk for forslag folkens. Noen av dere synes det ble litt mye med sjokolade? Hva om jeg tar fløtekrem og vaniljekrem blandet med jordbær?

Skrevet

Kan ikke bli for mye sjokolade for meg i hvert fall..... Slurp :)

Skrevet

Takk for forslag folkens. Noen av dere synes det ble litt mye med sjokolade? Hva om jeg tar fløtekrem og vaniljekrem blandet med jordbær?

Hva med å lage den kaken du foreslo, men med en mørk sjokoladekake i stedet for sukkerbrød? Skal du lage sukkerbrød bør du kanskje gå for en tradisjonell bløtkake, dynket og med frisk frukt. Sukkerbrød blir fort tørt og kjedelig synes jeg, men om man lager en god og saftig bløtkake ut av det er det kjempegodt.

Anonymous poster hash: 7bf76...ec8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...