Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med å kjøpe ringene på nettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ikke prøve de da?Det kan hende at de ikke er like fine i virkeligheten som de er på nettet,så jeg ville ikke tatt sjansen

Skrevet

Jeg har kjøpt disse på nettet! Nå sender ike de til Norge, men jeg fikk tremenningen min i Seattle til å bestille de for meg og jeg skal hente de hos en annen tremenningen av meg (som var så snill å tok de med til Norge) i dag og jeg er kjempe spent! Vi undersøkte størrelser og alt mulig før vi bestilte! Men i morgen kan jeg nok svare deg bedre om vi er fornøyd eller ikke..

Skrevet

De var fine da,håper dere blir fornøyde

Skrevet

Vet at www.smykkesenteret.no sender prøveringer. Dere får dermed sett og prøvd ringene før dere bestemmer dere.

Skrevet

:hoppe:

Ringene var råflotte!! Jeg er såååå fornøyd og de passet perfekt :-)

Åh, som jeg gleder meg til å ha den på!

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale å kjøpe ringene på nettet. Dette er ringer dere skal bruke hver dag resten av livet, så det er viktig at de er gode! Jeg har gjort flere bomkjøp av smykker på nett, de ser aldri ut i virkeligheten som på bildet!

Skrevet

Man har jo returrett, da...!

Og dersom man bestiller på bluenile.com ol får man jo bla platinaringer (noe det ikke er spes stort utvalg av i Norge, jeg har i alle fall ikke sett så mye av det) og til bra priser...

Så om man bestiller i god til og er forberedt på muligheten for at man ikke blir fornøyd og dermed vil returnere, så ser jeg ingen grunn til å ikke prøve.

Skrevet

Jeg ville blitt usikker på ektheten, hvor mye gull det er, og sånt jeg.

Jeg tror det er litt forskjell på sånne ting fra land til land. Kjæresten kjøpte en ring i Hellas for noen år side, og den viser seg å bli lett "bulkete". Vi spurte en gullsmed, og fikk beskjed om at det var fordi det er var et annet forhold mellom gull og andre ting (er det metaller man putter i ringer? jeg vet ikke...)

Skrevet

Så lenge smykket har stempel, skal det være ekte. 14k tilsvarer norsk 585, altså 585/1000 er gull. 18k tilsvarer norsk 750. Klart man har returrett på slike varer også, men det kan bli dyrt med porto, toll og slikt.

Hvis det er et spesielt merke dere liker, kan dere spørre hos en gullsmed om de har mulighet til å skaffe det. Da får de jobben, og dere kan bare troppe opp og prøve.

Skrevet
Klart man har returrett på slike varer også' date=' men det kan bli dyrt med porto, toll og slikt.[/quote']

Dette kan bli dyrt.. Går man til norske gullsmeder vet man at det blir dyrt ;)

Selv skal jeg handle ringer fra seriøs butikk... men ikke i Norge.. :)

Skrevet

Ikke i den butikken jeg jobbet!

Skrevet
Ikke i den butikken jeg jobbet!

Har dere enkle platinaringer til bra pris?? Da vil jeg gjerne vite hvor den butikken ligger!!

Skrevet

Det er ikke det jeg snakker om. Jeg sier at ofte kan butikken ta inn varer fra andre merker enn det de egentlig fører, og ofte får man lov til å låne fra leverandøren uten å betale. Prisen varierer selvfølgelig etter type metall, diamanter osv.

Skrevet
Det er ikke det jeg snakker om. Jeg sier at ofte kan butikken ta inn varer fra andre merker enn det de egentlig fører' date=' og ofte får man lov til å låne fra leverandøren uten å betale. Prisen varierer selvfølgelig etter type metall, diamanter osv.[/quote']

Nå henger jeg ikke med.. Skrev ikke du at hos dere var det ikke dyrt, og så skriver du at det ikke var det du snakket om likevel??

Henger ikke med.. :-?

Jeg skal i alle fall ha enkle platinaringer og etter det jeg forstår vil det bli mye billigere for meg å kjøpe dem i utlandet (der det også finnes et utvalg..!)

Skrevet

Jeg får forklare det en gang til, da.

Hvis du finner en ring du liker på nettet, kan du først gå til en velassortert gullsmed og høre om de har mulighet til å få tak i den.

Så slipper du å betale TOLL og PORTO. Jeg snakket ikke om prisen på selve smykket.

Skrevet
Hvis du finner en ring du liker på nettet, kan du først gå til en velassortert gullsmed og høre om de har mulighet til å få tak i den.

Så slipper du å betale TOLL og PORTO. Jeg snakket ikke om prisen på selve smykket.

Toll og porto finnes det mange måter å komme unna.. (man kan få det tilsendt til venner som bor i usa og få dem til å ta med f.eks)

Selv med toll og porto blir det ofte billigere enn i Norge.

Jeg har forsøkt å spørre etter platina generelt i gullsmeder i Norge (uten å spesifisere en spesiell ring), men har bare blitt henvist til hvitt gull :roll: Jeg er ikke imponert over gullsmeder i Oslo..!

Skrevet

Jeg prøvde også å få tak i platina ringer i Norge og det var ikke enkelt! Jeg har fått priser fra 9000-25000kr pr. par for glatte 4mm platina ringer..Vi fikk tremenningen min i USA til å bestille og det kom på 8000kr. Hun var litt treg med å bestille, så ringene hadde gått opp litt i pris og det samme med dollaren. Men da vi først spurte hadde de kommet på 6800kr! I går fikk vi de og de ringene var mye finere enn jeg hadde trodd! Angrer ikke et sekund på at vi bestilite de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...