Miss-Grey Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Jeg er litt nysgjerrig på om det er flere her inne som er opptatt av etikk når de kjøper kosmetikk eller hygieneartikler. Selv er jeg opptatt av bærekraft, fair trade, økologi og dyretesting, men finner ikke alltid gode produkter som oppfyller alle disse kravene. Det varierer også litt hvilket av disse hensynene som veier tyngst. Det hadde vært interessant å høre om det er noen andre som har et bevisst forhold til dette, og kanskje har noen tips eller innspill.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Nei, må dessverre innrømme at akkurat sånt tenker jeg ikke på. siden det er veldig få produkter jeg tåler (jeg er allergisk og har atopisk eksem), så er det ikke bare å velge og vrake. så bruker det jeg tåler. Anonymous poster hash: 89ab2...ee4
Ruby_Tuesday Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Jeg tar mest hensyn til dyretesting og fair trade. Bruker for det meste bare Lush. 1
Gjest Badabing Skrevet 5. november 2013 #4 Skrevet 5. november 2013 Jeg tar også mest hensyn til at det ikke skal være dyretestet, men forsøker å unngå miljøgifter og parabener, og kjøper gjerne økologisk også. Fairtrade har jeg funnet lite av, da er det helst snakk om kremer. 1
zen Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Tenker mest på at det skal være en effektiv formula (signifikant mengde aktive ingredienser), og at huden min tåler det. Så vidt jeg vet er de fleste ingredienser allerede testet på dyr, selv om det ferdige produktet kanskje ikke er det. Dermed får "not tested on animals" en bismak av markedsføringstaktikk. I tillegg har de forsøksdyra jeg har hatt omgang med fått langt bedre behandling enn mange dyr som brukes til mat.
LittDiva Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Ja. Både når det gjelder bærekraft og dyretesting .
Karmosin Skrevet 6. november 2013 #7 Skrevet 6. november 2013 Prioriteringslista mi: tåler jeg det? har det effekten det skal ha? er det, så langt det er mulig, et bærekraftig produkt? er det, så langt det er mulig, fairtraide? er det ferdige produktet, så langt det er mulig, ikke testet på dyr? Jeg har noen intoleranser som gjør det nærmest umulig å finne enkelte produkttyper som ikke er testet på dyr. Dessuten har zen helt rett i at så godt som alle ingredienser som er godkjent for bruk i kosmetikk har på et tidspunkt blitt testet på dyr. Men nå finnes det meget gode in vitro-muligheter for testing, som er gode ekvivalenter til menneskehud, så i og for seg har ikke produsentene særlig mange unnskyldninger lenger.
Gjest Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Det absolutt viktigste for meg er at det ikke er dyretestet(dette er et absolutt krav fra min side) og at det ikke inneholder parabener,sls osv. Helst skal det også være økologisk. Det er ikke alle produkter jeg har som oppfyller alle kravene,men ingenting i min hylle er testet på dyr.
Gjest Tigress Skrevet 6. november 2013 #9 Skrevet 6. november 2013 Eg freistar å handle dyrevenleg og berekraftig, men bryr meg ikkje om parabener og slikt. Ender likevel ofte med apotekprodukt, og dei er som oftast dyretesta. Eg klarar rett og slett ikkje å vere konsekvent. Eg er flinkare til å bruke dyrevenleg kosmetikk enn hudpleie.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Ja, selvfølgelig. Null respekt for de som bruker sminke som er testet på dyr Anonymous poster hash: 2d62b...8df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå