Gå til innhold

I hvor stor grad kan man innbille seg symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17dpo nå, har vanligvis en syklus på 26 dager, så jeg tror TR skulle vært her 1.nov.

Testene jeg tar er bare negative, så det er jo mulig jeg har hatt sen eggløsning, men jeg kjenner så mange andre symptomer nå enn hva jeg ellers gjør:

Stikkinger i bryst og livmor-region, disse har bare blitt tydeligere og tydeligere.

Luktesans som går litt amokk av og til. Jeg kan plutselig kjenne TYDELIG lukt av mais (eller lignende) når jeg er ute og går, men sambo merker ingenting, og med et blaff så er det borte for meg også.
PMS er helt fraværende. Vanligvis blir jeg nesten deprimert i PMS perioden.
Jeg har utfod, noe jeg ikke pleier å ha til vanlig. Veksler mellom blank og hvit.

Jeg har hatt isjias-lignende smerter (ikke veldig vonde) og smerter og strekk i lyske og legg.

Det eneste som ligner på "normalen" er tretthet som jeg til vanlig får i PMS perioden og ømme bryster som jeg får et par dager før mens.

Jeg omkommer jo snart av nysgjerrighet. Er det mulig at jeg innbiller meg alle disse symptomene, det er jo litt mye til å være tilfeldig :rolleyes: Jeg skulle gjerne tatt Noskapin, nesespray og et glass vin, men trørr jo ikke det før jeg vet for sikkert at jeg ikke er gravid. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen å få tatt blodprøve og målt hcg'n i blodet:-) det vises fortere på blodprøver enn hva det gjør ved graviditetstest:-) symptomene kan være innbilt, men mest sannsynelig ikke. Du er jo 5 dager over din mens. Noe som tyder på et sikkert symptomtegn på at du er gravid. ;-)

Anonymous poster hash: 865f4...01d

Skrevet

Når man er forsinket er ofte hormonene i ubalanse. Og hormonkluss gir samme symptomer som graviditetssymptomer. I tillegg kommer den faktoren at når man først begynner å tenke på symptomer så har man dem i massevis, det er bare å lese trådene fra ferske prøvere og folk som er forsinket her inne :)

Etter mens er en graviditetsstest 99% sikker. Men klarer du ikke å slå deg til ro med det er blodprøve svaret.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar! Tipper jeg venter litt med blodprøve, ømme pupper kan jo være et tegn på at TR er like rundt hjørnet. Får heller bestille meg time hvis det ikke skjer noe denne uka :)

Skrevet

Glemte å skrive at temp. er høyere enn normalt også, men det kan kanskje skyldes hormonkluss det óg? Typisk min uflaks å få kluss med syklusen akkurat den mnd vi bestemmer oss for å prøve isåfall :P

Skrevet

I og med at tempen også er høy kan det dreie seg om noe sen eggløsning. Hadde du temphopp som normalt ved eggløsning?

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke det, så det er godt mulig. LadyComp viste eggløsning den 19.okt, noe som stemmer godt overens med mine EL symptomer i dagene før, men nå har LadyComp justert EL dato til den 21.okt. Noe som betyr at jeg bare er én dag over IKM.

Det er nesten litt rart at LC viser EL den 21.: Det er den laveste temp registrert på lenge. Temphopp skjedde 28.okt. og har vart til nå. Pleier forhøyet temp å vare frem til menstruasjon?

Skrevet

Dersom du ikke har målt over flere måneder kan du ikke stole på temp, man må bli kjent med egne sykluser. Normalt stiger temp gradvis etter eggløsning, og holder seg høy til mens.

Skrevet (endret)

Har målt i fem år jeg ;) Har brukt LadyComp som prevensjon frem til nå, men har aldri fulgt nøye med på temperaturen. Når jeg blar tilbake tre - fire mnd nå så ser jeg at jeg har aldri hatt spesielt forhøyet temp. rundt EL, men at temphopp kommer noen dager senere og varer ut syklusen. Hvis jeg har hatt senere EL også de månedene har jeg i såfall forholdsvis kort lutealfase ettersom gjennomsnittsyklusen min er på 26 dager.

Endret av bib_84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...