Chiqette Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Til helgen skal vi kjøre vekk siste flyttelass, og vaske ut av leiligheten vi leier. Den er 56kvm, men en jobb blir det alikevel. Jeg lurer på om dere kan tipse om ting som er lurt og huske på? Taket blir det veldig vanskelig for oss og vaske, det er rent og uten flekker, men det er også svært høyt og en gardintrapp vil ikke holde. Holder det med og kaste noen bøtter vann og såpe over balkongen og rydde opp der? eller bør den høytrykksspyles? (kan bli litt vanskelig med vanntilførsel men..) Tar imot alle tips og triks! Har kjøpt inn salmiak og jip skurekrem til vaskingen, og klor til badet. Hvor nøye er dem generelt når de går over en leilighet, sånn med tanke på at ting er slitt og depositum? Hva er "normalt" slitt som ikke skal trekkes av depositumet?
Gjest Tekola Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Hva med gulvmopp til takvasken? Tok dere bilder da dere flyttet inn, så dere kan bevise at eventuelle skader ikke er dere? Hva slags dusj er det i leiligheten? Det forrige stedet vi bodde var det bygget et dusjhjørne, hvor det var kjempevanskelig å fjerne alt av såperester fra fuger og hjørner. Og huseier var veldig nøye på det... Lister, inni skap, toppen av skap, vifte over ovnen, avløp, persienner, radiatorer osv er jo også typiske ting de ser på. Alle kriker og kroker. Tror det skal ganske mye slitasje til før det trekkes av depositumet. Og man skal få en sjanse til å utbedre vask før huseier evt. leier inn noen, mener jeg å huske
Mars Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Støv (og insekt) i taklamper bør tas. Lister blir også fort gløymd. Om du bruker tankegangen: "vaske slik eg vil at andre skulle vaska før eg skulle flytta inn" kan vera ein god hugseregel. God vasking! 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Start på toppen og jobb deg nedover Anonymous poster hash: 9b205...a39
encore Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 Om det er fastskrudde panelovner i leiligheten, husk å hekte dem av festene så de står på skrå, og vask bak dem. Mange som glemmer den der! Ellers- lister inni vinduskarmen, altså at du må åpne vinduet for å vaske i mellom. Husk stikkontakter og lysbrytere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå