Gå til innhold

Dugg på innsiden av bilruta.

Gjest Blomst83

Anbefalte innlegg

Gjest Blomst83

Noen som har noe tips å komme med? Når jeg skal sette meg inn i bilen er den full av dugg,så da er det på med varmvifta for å fjerne det. Dugget går bort etterhvert,men føler ikke at det er så veldig trygt å kjøre inntil det forsvinner.Jeg ser jo ikke klart gjennom ruta,og jeg vil helst finne en knep så jeg slipper å sitte å vente til det forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legg noen aviser i bilen over natta. De trekker til seg vann.

Anonymous poster hash: 60ce0...419
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Vet ikke om det kan hjelpe å ta med bilen på klimaservice, og ha en liten sjekk av AC-anlegget?

Bilen har nettopp vært gjennom en full sjekk,så AC-anlegget er det ikke noen feil på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at deg blir dugg på innsiden av rutene dine er er at det er fuktighet inne i bilen. Dette kommer mest sansynlig av en liten lekasje ved enten ruter eller dører (eller noe slikt), men om det kan også forekomme om du drar med deg masse vann inn i bilen på klær og sko. Som sagt over så er det effektivt å legge aviser i bilen (gjerne ved steder som du kjenner at er fuktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra inn (ny) fukt. Snø under skoa dunker man av, våte jakker kan man vrenge så de ikke damper av seg så mye.

Få bort mesteparten av fukta som er i bilen. En slik, eller en slik pluss en slik igang over natta bør ta vekk en del.

Er det veldige mengder dugg, kan det rett og slett være lekkasje et sted. Det bør vel sjekkes på verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motoren er kald kan det være like lurt å blåse kaldt på ruta. Du vil merke at viften må blåse ut dugg fra ventanlegget også straks det er varme i det.

Anonymous poster hash: 2ab74...1c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge motoren er kald kan det være like lurt å blåse kaldt på ruta. Du vil merke at viften må blåse ut dugg fra ventanlegget også straks det er varme i det.

Anonymous poster hash: 2ab74...1c5

Når motoren er kald, har man ikke noe valg. Vitsen med å bruke varm luft, er at den kan ta opp i seg mer vanndamp enn kald. Siden vanndamp er en gjennomsiktig gass har man midlertidig løst duggproblemet frem til lufta blir avkjølt igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet. Vet at enkelte opler (som jeg har) iallfall har det problemet. For min del hjalp det å ta ut pollenfilteret. Det ble ikke helt borte, men mye bedre iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har du satt på sånn at det kommer luft inn? Jeg hadde store duggproblemer i fjor vinter i sikkert et par uker, før jeg kom på at jeg hadde skrudd av inntak av luft i en tunnel en gang. :P Men du er sikkert ikke like håpløs som meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Har du satt på sånn at det kommer luft inn? Jeg hadde store duggproblemer i fjor vinter i sikkert et par uker, før jeg kom på at jeg hadde skrudd av inntak av luft i en tunnel en gang. :P Men du er sikkert ikke like håpløs som meg! :fnise:

Det kommer luft inn,men jeg kunne sikkert har funnet på det jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Særs blondt øyeblikk! Men da jeg fikk noen til å se på bilen, fant de ikke ut av det (det falt dem vel ikke inn), så jeg tenkte bare å si det for sikkerhets skyld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk.Da blir den innkjøp av den :)

husk å kjøp med refill og bytt oftere en du trodde var nødvendig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...