Frustrertkvinne Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Jeg trenger hjelp! Jeg leier en leilighet i Oslo, huseier ga meg beskjed i dag om at vedlikehold av kloakksystemet skal utføres. Det var først snakk om 24 timer uten toalett og avløp, men er nå blitt utvidet til "Ca. Fredag". Er det noen der ute som vet hvilke rettigheter man har når toalett og avløp ikke fungerer? Vi er tre i vår husstand som daglig dusjer og bruker toalettet, naturlig nok. Nå kan vi verken tappe vann fra vasken, dusje eller bruke toalettet. Vi betaler tross alt mye penger for å leie, å uten wc og muligheter til å tappe vann er jo leiligheten ubrukelig. Da hjelper det ikke at huseier har slengt ett campingdo på trappen... Vurderer å sjekke meg og familien inn på et hotell, men det er kjipt å betale mange tusen kroner + husleie denne mnd. Har jeg krav på at huseier dekker utgifter til hotell? Evt. kan jeg betale mindre i leie denne mnd grunnet boforholdene? Mvh. Meget desperat og tissetrengt kvinne
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Jeg ville ha kontaktet leieboerforeningen for å få svar på dette. Anonymous poster hash: bbc80...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Jeg vet ikke hva reglene på det er, men en venninne av meg måtte ut i bakgården i over en uke for å gå på do. De bor i 6. etasje i en gammel bygård i Oslo. Kan hende de hadde vann fremdeles, men er usikker. Anonymous poster hash: d749e...c8c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Når det forekommer mangler i leiligheten, har man krav på avslag i husleia så vidt jeg veit. Hør med lfb.no Anonymous poster hash: 7d803...dc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå