Gjest Pet Skrevet 5. mai 2004 #1 Skrevet 5. mai 2004 Pleier alltid å steke nakkekotelettene i stekepanna, helle på matfløte og la de stå å surre til de er ferdige. Nå har jeg lyst til å finne på noe annet, steke de i ovnen, kanskje? Er veldig glad i frisk sopp, så jeg vil ha det til. Tips?
Gjest gjest1 Skrevet 5. mai 2004 #2 Skrevet 5. mai 2004 Det blir veldig godt hvis du samtidig med kotelettene steker litt løk og noen eplebåter, og heller på eplesider/eplemost og lar de trekke ferdig.
Kristi Skrevet 5. mai 2004 #3 Skrevet 5. mai 2004 Legg de i en stekepose etter at du har brest de i pannen. Blir kjempe saftige. Lag en litt hot brunsaus med fløte og la nakkekotelettene ligge å småkoke i sausen en 20 min. hvertfall. Stek soppen, krydre og hell over matfløte og la det koke ned (evt. jevn med maisenna)
Brunhilde Skrevet 5. mai 2004 #4 Skrevet 5. mai 2004 Stek kotelettene. Lag en "røre" av følgende: 2-3 skiver lettsaltet flesk 2 løk 2 paprika 4 tomater 2 sylteagurker (søte) 1,5 ts salt 1/2 ts pepepr (jeg bruker mer) 1,5 ts paprikapulver 1 1/4 dl vann 1 buljongterning 4 ss fløte 1/2 ts sukker Skjær flesket i terninger og brun, tilsett hakket løk, paprika i biter, flådde, oppkuttede tomater og sylteagurk. Tilsett krydder, vann og buljongterning, La koke 4-5 minutter, tilsett fløte og smak till med sukker og eventuelt mer krydder. Legg kotelettene i ildfast form og tøm røren over. Stek i ovn til gjennomvarmt. Server med stekte poteter. Eventuelt kan røren brukes som saus uten at retten er innom stekeovnen i det hele tatt.
Arkana Skrevet 5. mai 2004 #5 Skrevet 5. mai 2004 Stek kotelettene, ha i fløte, buljong og tørket knust sopp.
nessi Skrevet 6. mai 2004 #6 Skrevet 6. mai 2004 Brun de i pannen og legg de så i en form i ovnene sammen med div grønnsaker (løk, sopp, gulrot, purre, brokkoli) og litt olje og krydder over. Ha gjerne også litt ost over selve kjøttet.
Gjest Pet Skrevet 6. mai 2004 #7 Skrevet 6. mai 2004 Brun de i pannen og legg de så i en form i ovnene sammen med div grønnsaker (løk' date=' sopp, gulrot, purre, brokkoli) og litt olje og krydder over. Ha gjerne også litt ost over selve kjøttet.[/quote'] Sluttet ikke denne oppskriften litt brått? :o Hvor lenge skal det stå i ovnen og ved hvor mange grader?
nat26 Skrevet 6. mai 2004 #8 Skrevet 6. mai 2004 Stek kotelettene, Ta litt olje i en gryte,og stek løk,paprika,hvitløk og chamoignong.La det surre litt til champignongen er ferdig stekt,hell i 2 dl fløte.La det småkoke i 2-3 min.Smak til med salt,pepper og soyasaus. Server med ris.Nam nam
Gjest the imp Skrevet 6. mai 2004 #9 Skrevet 6. mai 2004 krydre kotelettene med urtekrydder og "grill" nakkekotelettene på rist i ovnen. Sett en langpanne med litt vann i under og du får fin sjy du kan lage saus av. Grønnsaker du vil ha til kan du f.eks legge i langpannen mens kotelettene grilles, da får de fin smak + at sjyen får veldig fin smak av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå