Gå til innhold

Ny vri på nakkekoteletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier alltid å steke nakkekotelettene i stekepanna, helle på matfløte og la de stå å surre til de er ferdige. Nå har jeg lyst til å finne på noe annet, steke de i ovnen, kanskje? Er veldig glad i frisk sopp, så jeg vil ha det til. Tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det blir veldig godt hvis du samtidig med kotelettene steker litt løk og noen eplebåter, og heller på eplesider/eplemost og lar de trekke ferdig.

Skrevet

Legg de i en stekepose etter at du har brest de i pannen. Blir kjempe saftige.

Lag en litt hot brunsaus med fløte og la nakkekotelettene ligge å småkoke i sausen en 20 min. hvertfall.

Stek soppen, krydre og hell over matfløte og la det koke ned (evt. jevn med maisenna)

Skrevet

Stek kotelettene.

Lag en "røre" av følgende:

2-3 skiver lettsaltet flesk

2 løk

2 paprika

4 tomater

2 sylteagurker (søte)

1,5 ts salt

1/2 ts pepepr (jeg bruker mer)

1,5 ts paprikapulver

1 1/4 dl vann

1 buljongterning

4 ss fløte

1/2 ts sukker

Skjær flesket i terninger og brun, tilsett hakket løk, paprika i biter, flådde, oppkuttede tomater og sylteagurk. Tilsett krydder, vann og buljongterning, La koke 4-5 minutter, tilsett fløte og smak till med sukker og eventuelt mer krydder.

Legg kotelettene i ildfast form og tøm røren over. Stek i ovn til gjennomvarmt. Server med stekte poteter.

Eventuelt kan røren brukes som saus uten at retten er innom stekeovnen i det hele tatt.

Skrevet

Stek kotelettene, ha i fløte, buljong og tørket knust sopp.

Skrevet

Brun de i pannen og legg de så i en form i ovnene sammen med div grønnsaker (løk, sopp, gulrot, purre, brokkoli) og litt olje og krydder over. Ha gjerne også litt ost over selve kjøttet.

Skrevet
Brun de i pannen og legg de så i en form i ovnene sammen med div grønnsaker (løk' date=' sopp, gulrot, purre, brokkoli) og litt olje og krydder over. Ha gjerne også litt ost over selve kjøttet.[/quote']

Sluttet ikke denne oppskriften litt brått? :o Hvor lenge skal det stå i ovnen og ved hvor mange grader?

Skrevet

Stek kotelettene,

Ta litt olje i en gryte,og stek løk,paprika,hvitløk og chamoignong.La det surre litt til champignongen er ferdig stekt,hell i 2 dl fløte.La det småkoke i 2-3 min.Smak til med salt,pepper og soyasaus.

Server med ris.Nam nam

Gjest the imp
Skrevet

krydre kotelettene med urtekrydder og "grill" nakkekotelettene på rist i ovnen. Sett en langpanne med litt vann i under og du får fin sjy du kan lage saus av. Grønnsaker du vil ha til kan du f.eks legge i langpannen mens kotelettene grilles, da får de fin smak + at sjyen får veldig fin smak av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...